Pozdravljeni, potrebujem vaš nasvet. Hodim v 2. letnik gimnazije (16 let, kmalu 17). 2 meseca nazaj sem povedala svoji družini (mama, oče, 2 leti starejša sestra) da se že približno 5 let spopadam s slabim duševnim zdravjem - otopelost, depresija (nediagnosticirano), iskanje smisla za življenje (nimam samomorilskih misli, se pa približno vsake 3 mesece samopoškodujem). Niso me prav razumeli in tudi ne zgleda kot da jih briga. Za vse kar jih briga so moje ocene in moj uspeh v šoli. Do mene se ne obnašajo nič drugače kot prej preden sem jim povedala za svoje probleme. Svoje težave sem omenila tudi svoji razredničarki, ki jih je zelo dobro razumela. Zdaj 1x na teden hodim k svetovalni delavki (družina ve za to). Svetovalna delovka je vredu ampak se pri njej ne počutim prijetno ko govorim o svojih težavah. Razmišljala sem če bi šla na terapije a res nevem če sem v dovolj slabem stanju za to. Moj glavni problem so odnosi med družinskimi člani. Opažam da se jih izogibam npr. skoraj vsak vikend grejo ven na sprehod in jaz imam vedno izgovor da se morem učit ampak v resnici se samo nočem družit z njimi in všeč mi je biti sama doma. Izogibam se tudi pogovorov saj me živcirajo. Večino naših pogovorov v družini so o ocenah, šoli in učenju. Občutek imam kot da jih ne briga zame čeprav vem da jim ni vseeno zame. Včasih se tudi norčujejo iz mene in mojih ocen. Trenutno imam približno 5 negativnih ocen za popravit in jaz sem prepričana da jih lahko popravim, a moja družina ne vrjame v moj uspeh. Par dni nazaj so mi cel dan govorili, da sem blizu tega da popravljam letnik, ampak meni se to zdi neumno in sprašujem se zakaj me ne vsaj spodbujajo. Iskreno sem malo izgubljena in nevem več kaj bi, kaj je prav in kaj narobe. Nevem kako popraviti razmere med družinskimi člani in malo me je strah prihodnjih pogovorov na to temo. Zdi se mi da mogoče rabim podporo odraslega, ki me bo razumel in mi dal podporo. Kaj si mislite? Se naročim terapevtu? Kako naj rešim to težavo? Upam da vam je bilo dovolj razumljivo. Hvala.
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Češnja, živjo.
V svojem sporočilu opisuješ stanje odnosov v družini in tvoje slabo počutje v njihovi družbi. Praviš, da redno obiskuješ šolsko svetovalno službo, ampak se sprašuješ, ali bi se bilo smiselno vključiti tudi v terapevtsko obravnavo. Predstavljam si, da si v hudi stiski in da ti je težko. Žal mi je, da se soočaš s tako slabimi odnosi in neprijaznim domačim okoljem.
Najprej bi se rada navezala na to, ko si napisala, da ne veš, če si v dovolj slabem stanju za obisk terapevta… Obisk terapevta je primeren za vsakega, ki čuti, da to potrebuje - če ti čutiš, da bi ti pogovor s terapevtom ali svetovalcem bolj ustrezal kot samo pogovor s svetovalno delavko, potem ni pri tem nikakršne ovire - ni nekih kriterijev, kako hudo ti mora biti, da lahko greš na pogovor - če ti je hudo in potrebuješ pogovor, potem zagotovo pojdi na pogovor. Morda bi ti predlagala najprej za obisk kakšnega svetovalca, ker Društvo Posvet omogoča brezplačno svetovanje (za katero hkrati tudi ne potrebuješ napotnice osebnega zdravnika), obisk pri terapevtu pa je zmeraj plačljiv.
Tako da te absolutno podpiram pri tem, da poiščeš podporo, ki jo potrebuješ in je prav da jo potrebuješ, ker jo potrebujemo vsi - spodbudno okolje ne bi smelo biti nekaj, kar si bi morali prislužiti in nekaj, kar je pogojeno z našimi dosežki. Skrb, razumevanje in podporo si zaslužiš že zgolj, ker samo si. Skozi svetovanje, ki bo potekalo dlje časa, se lahko s svetovalcem/svetovalko pogovorita o tvojih občutkih in samopoškodovanju in verjamem, da se boš v tistem odnosu tudi lažje sprostila, ker boš izven šole, kar je že samo po sebi drugačno okolje.
Vesela sem, da verjameš vase in v to, da lahko popraviš vse negativne ocene - tudi jaz verjamem, da ti bo uspelo, ker si odločna in motivirana tole popraviti. Kar tako naprej!
Ti lahko še kako svetujem, te lahko še kako podprem? Tukaj sem zate, če od mene potrebuješ še kaj, če me želiš še kaj vprašati ali če te še kaj zanima.
Pošiljam en topel objem,
Sara Holjević, mag. psihologije