Pozdravljeni
Zanima me če lahko še vedno postanem učitelj ali profesor če trenutno delam srednjo poklicno šolo. Ali bi se lahko vpisal na tak faks brez gimnazije? Ali je to sploh mogoče glede na to katero šolo zdaj opravljam? Hvala za odgovore.
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala za tvoje vprašanje in navdušuje me, kadar mladi sledite svojim željam oz./in ciljem.
V Sloveniji srednješolsko izobraževanje delimo na splošno, poklicno ter strokovno. Splošno srednje izobraževanje izvajajo splošne in strokovne gimnazije. Nižje in srednje poklicno izobraževanje ter strokovno izobraževanje izvajajo poklicne in strokovne šole. Po uspešno končanem programu srednjega poklicnega izobraževanja ti je omogočen vpis v ustrezne izobraževalne programe poklicno-tehniškega izobraževanja (PTI).
Sam lahko preveriš, glede na program, ki ga obiskuješ, na katerem programu boš lahko svojo izobraževalno pot nadaljeval. Glede na to, da boš imel veliko strokovnega znanja, imaš vsekakor odprte poti, da bi lahko postal učitelj strokovnih predmetov na poklicnih in strokovnih šolah.
Učitelj posameznega strokovnoteoretičnega predmeta oziroma strokovnega modula mora imeti izobrazbo s področja, ki je pridobljena z visokošolskim strokovnim ali univerzitetnim študijskim programom, visokošolskim strokovnim ali univerzitetnim študijskim programom prve stopnje, magistrskim študijskim programom druge stopnje. Pri izbiri učitelja strokovnoteoretičnega predmeta oziroma strokovnega modula mora ravnatelj upoštevati izvedbeni kurikul izobraževalnega programa. Učitelj praktičnega pouka oziroma praktičnega pouka posameznega strokovnega modula mora imeti najmanj srednjo strokovno izobrazbo in najmanj tri leta delovnih izkušenj s področja, ki ga je za učitelja praktični pouk oziroma praktičnega pouka tega strokovnega modula.
Torej, odgovor na tvoje vprašanje je, da imaš vsekakor možnosti, da uresničiš svoje cilje.
Predlagam, da se zglasiš v svetovalni službi na šoli, ki jo obiskuješ, da ti bo svetovalna delavka obrazložila tvoje možne poti do željenega cilja.
Srečno.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja