Pozdravljeni.
Zaljubljena sem v fanta, ki hodi na našo šolo. Za valentinovu sem mu dala navaden listek, na katerem je pisalo srečno valentinovo. Nato so me sošolke malo zafrkavale glede njega. Zdaj pa po skoraj polovici leta, me je začel gledat. Ves čas me pri kosilu gleda. Ker sem preveč sramežljiva, ga na vsake toliko časa pogleda moja prijateljica, če gleda on v mene. zanima me, če bo zato mislil, da je ona v njega? Enkrat ko sem po kosilu odšla ven iz jedilnice so me gledali vsi njegovi prijatelji, on pa je baje kazal na mene. (tako je vsaj rekla moja prijateljica). zanima me, ali me gleda zato, ker se mu zdim čudna in me hoče spraviti v nerodno situacijo glede na to, da sem jaz naredila prvi korak (veliko ljudem se zdim čudna pa nevem zakaj, nič ne delam narobe), ali je v mene. Malo me že moti, ker me ves čas gleda, in zato sem se obrnila na vas. Že za naprej hvala.
• Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Praviš, da fant, ki ti je všeč, pogleduje za tabo in zanima te, ali to pomeni, da si tudi ti všeč njemu.
To, da se nekdo ozira za tabo je res lahko znak, da do tebe goji simpatijo. Res pa je tudi, da tega ne moreš sklepati zgolj na podlagi dejstva, da te opazuje. Prav imaš - nič ni narobe s tem, da dekle naredi prvi korak in fantu namigne, da ji je všeč. Glede na to, da si zbrala dovolj poguma in mu za valentinovo predala listek, ti predlagam, da ponovno narediš nekaj pogumnih potez. Fantu se poskušaj čim bolj približati (v času kosila se lahko na primer usedeš k mizi, kjer sedi ali pa pristopiš k njemu med kakšnim odmorom) ter poskusi z njim navezati stik (najbolje tako, da začneš pogovor z njim v živo, če pa ti sramežljivost tega ne dopušča, mu kaj napiši preko keterega od socialnih omrežij). Če se vajina pogleda srečata, mu nameni prijeten nasmeh. Bodi pozorna na to, kako se bo na tvoje poskuse odzival. Če ti bo pozornost vračal, je precej verjetno, da si všeč tudi ti njemu.
Če imaš še kakšno vprašanje, ga brez zadržkov zapiši in poskusila ti bom pomagati.
Veliko poguma ti želim,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
• ni
nima smisla
Hvala vam za odgovor.
Nimam pametnega telefona, na računalniku mi pa starša ne dovolita met družabnih omrežij. Zelo sem sramežliva, še posebaj, ko sem v negovi bližini in ko me gleda, tako da če se pogleda slučajno srečata takoj pogledam stran. Kaj naj pa narimer napišem na listek? Edino kar vem je to, da mu ne bom dala listka nikoli več v roke. Boim se, da bo mislil da se mu prrilizujem.
strah me je, da misli, da sem čudna, ker se s sošolko pogovarjava malo čudne teme (npr. vojne, pogovarjava se o fantih, skratka use komentirava na glas) Poleg tega pa az ko govorim veliko kažem z rokami in mogoče še za to misli, da sem čudna.
Poleg tega pa se še bojim, da misli da sem čudna ker je on malo niži od mene. Res je nerodna situacija, ker sem visoka 177cm, kar je za punco veliko, tako, da je na šoli veliko ljudi nižjih od mene.
• Uredništvo
Zala Tacol
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
nič hudega, če nimaš možnosti uporabe družbenih omrežji, do fanta lahko pristopiš tudi na druge načine.
Z očesnim stikom lahko sporočimo zelo veliko, zato te kljub temu, da si sramežljiva, spodbujam, da pogleda ne umakneš takoj. Poskusi ga zadržati vsaj nekaj sekund in fantu ob tem nameniti nasmešek. Na listek lahko napišeš na primer kakšno lepo misel, zaželiš mu lahko srečo pri testu ali preprosto napišeš, da upaš, da ima lep dan. Če pa ti uspe zbrati malce več poguma, lahko na primer napišeš "všeč si mi in upam, da se bova lahko bolje spoznala". Listek lahko nato na skrivaj zatakneš v njegovo šolsko torbo, v garderobno omarico ali pa prosiš prijateljico, da ga ona izroči fantu v tvojem imenu. Ne pozabi se seveda podpisati, da bo fant vedel, kdo mu pošilja lepo sporočilo.
Če si visoka 177 cm ali če se s prijateljico glasno pogovarjata o vsem mogoče, to še ne pomeni, da si čudna. Verjemi vase in nastopaj kar se da samozavestno.
Veliko poguma ti želim,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
• ni
nima smisla
Hoj.
Učeraj je bila valeta. Ves čas sva se gledala. Nič kaj novega se ni med tem časom zgodilo, ko vam nisem pisala. Bila sem tudi na popovdanski valeti, saj je moj brat isto 9 kakor on. Tudi takrat sva se gledala. Enkrat sva se gledala par minut potem pa na enkrat pogledala stran. Nazadnje so še zapeli par pesmi, med temi dan ljubezni (pepel in kri). Pri tej pesmi sem se skoraj zokala a potem sem rekla, da bo kar pač bo. A ni tako lahko. Ko smo odhajali iz dvorane so bili devetarji še vedno notri v dvorani. Nism se mogla poslovit vsaj s tem da bi mu rekla srečno naprej. To mi tre srce. Kmalu dobim pameten telefon. ga bom že neke dodala. Samo kako naj naprimer začnem pogovor, da bo vedel kdo sem? Ali bo misliv da sem zalizovalka in da se mu hočem prikupit? NOčem, da me bo blokav. Polg tedna čez nek cajta grem na duhovne vaje. Tam bojo stari toliko kot jaz in eno leto starejši. Kako naj se začnem družit s fanti? Pač nikol nism se menla s fanti kot prjatlca, sploh pa ne da bi az začela prijatelstvo.
lep pozdrav
nima smisla (lucija)
• Uredništvo
Zala Tacol
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Lucija!
Veseli me, da si se ponovno oglasila. Verjamem, da ti je bilo težko spremljati valeto, saj to pomeni, da fant odhaja na drugo šolo in ga ne boš več tako pogosto videvala. Kljub temu pa to ne pomeni, da je vse izgubljeno - še vedno lahko poskusiš vzpostaviti stik z njim, na primer, kot si predlagala tudi sama, preko družbenih omrežji. Če se odločiš za to, pogovor začni s preprostim pozdravom ali vprašanjem. Napišeš, da sta obiskovala isto šolo, nato pa ga lahko vprašaš za katero srednjo šolo se je odločil ali kako bo preživel poletne počitnice.
Tudi na duhovnih vajah, ko boš začenjala nove odnose in vzpostavljala nova prijateljstva, naj velja podobno - bodi sproščena, pozanimaj se o interesih sogovornika in poskusi najti skupno temo za pogovor. Prijateljstva s fanti v svojem bistvu niso nič kaj drugačna od prijateljstev z dekleti, zato se brez strahu približaj tudi kakšnemu fantu in z njim začni pogovor.
Upam, da sem ti z nasveti vsaj malo pomagala. Če pa imaš še kakšno vprašanje, ga brez zadržkov zapiši.
Vse dobro,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
• ni
nima smisla
In že spet jaz.
Prvič Vam full vam hvala za odovor.
NIMAM družabnih omrežji. Dobila sem od njega telefonsko številko. Prvo sm mu povedala kdo sm... počl sm ga jz spraševala on pa direktno odgovarjal (naj se pošalim ampak spominjalo je na intervu. Naj dam primer:
jaz: ali so te že od majhnega zanimale živali?
on: ja.
jaz: jz bi bla tud veterinarka sam...
on: tku je
Jz: a sm ti tečna
on: ne sam nism mel fona pr sep
Dejansko se nič nisem mogla z njim ment kukr to, da bi jz spraševala. Pol mi je mami rekla, da je brez veze in naj nekaj drekto uprašam. Napisala sm mu: če maš kdj cjt se lahka dobiva. In pol ni nč odpisu. Zdj je že tku pet dni minil. Jz se bi tko full rada z njim mejnla sam če mi ne odgovori. Pač rada bi bla sam prjatlca. Sam če mi to ne odgovori pač vrjetn glih on neče bit? Mislm če se bi hotu pogovarjat bi mau drgač odgovarju. A nj mu še kej napišm ali ga pošljem po moje rečeno v "reko pozabe"? Ful sm zmedena. Nj se še enkrat pošalim. Sm k zmešana kura k teka gor pa dol brez glave. Ja no. Pač taka sm.
Zdj pa mau za šalo. No pač res sve se to z mamo menle k nama je blu dougčas.
mami: lucija, kaj boš pa zdj k ti ni nč odgovoru?
jz: ja čakala ane. kdor čaka dočaka.
mami: ja a pol boš do pedesetga leta čakala, da bo zbral dnar za poroko?
jz: ja ja. morš bit ustrajn.
mami: upam da ga nis uprašala če se bi poročila.
jz: ja seveda kaj pa.
mami: ni čudn da ga je kap, če pa more zbrat tuk dnarja.
Zdj pa en lep sončen pozdravček od lucije
• Uredništvo
Zala Tacol
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena, Lucija!
Tebi pa hvala za simpatično javljanje. Veseli me, da imata z mamo tako sproščen odnos in se lahko pogovarjata tudi o fantih, to je res veliko vredno.
Kar pa se dopisovanja s fantom tiče, izgleda, da fant res ni najbolj zainteresiran za pogovor. Dopisovanje, ki spominja na intervju, ni nič kaj prijetno. Žal mi je, da je temu tako, a odnos je vedno vključenost in zanimanje dveh in nikogar ne moremo prisiliti v komunikacijo, če želje po le-tej ni. Da se obvaruješ pred prevelikim razočaranjem, je mogoče "reka pozabe" res najbolj racionalna odločitev. Poskusi svoje misli preusmeriti drugam - osredotočaj se na druge odnose, poskusi splesti nova prijateljstva na duhovnih vajah in mogoče se zgodi, da boš kakšnega fanta spoznala takrat in tam, ko boš to najmanj pričakovala.
Predvsem pa uživaj zaslužene počitnice!
Vesela bom, če se še kaj javiš. Lep sončnen pozdrav tudi tebi,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
• ni
nima smisla
Hvala vam za odgovor.
Nekaj sem mu še napisala pa še vedno nič. Ga bom že nekako pozabila.
Mam pa še eno vprašane. Vem da je bilo takih vprašanj že veliko ampak ni bilo nobenega pravega odgovora.
Prodali so konja, ki mi je pomenil vse. Mogoče mi bojo novi lastniki dovolili, da ga grem obiskat. Upam da ga bom lahko ahala.
torej prodali so konja in v bližini nimam več kam za hodi jahat. v pivki kjer majo jahalno šolo z imenom neapolitano bi lahko hodila vsak petek tja na trening jahanja in bi tam prespala do nedelje in bi imela treninge čez vikend. Ampka moi starši so proti. Prevoz si bi že sama zrihtala ampak denar pa šola. Denarja jaz nimam veliko saj tisti denar, ki ga dobim za rojstni dan in god gre na skupno banko, ki jo imamo jaz, brat in sestrica in tisti denar bomo dobili ko bo sestrica končala deveti razred in takrat bom jaz stara 22 let. Torej mi ostane denar ki ga dobim za sladoet pa delo. Ja torej ne morem rečti da bom pol jahanja plačevala same če nimam denarja. Kaj naj naredim? Probajte se postavit v moj položaj. Konj ki so ga prodali mi je bil vse. zaradi žalosti sem se začela ponovno rezat ampak sem nehala. hočeš jahat a ne moreš. ne veš če boš še kdaj lahko videl in jahal konja... kaj naredim. Živim z notranjo bolečino. Zaradi jeze ki jo imam sem začela boksat. ampak konji in jahanje ne gresta ne iz srca ne iz glave. meni je dal Bog talent za delo s koni z razlogom ampak ga ne morem izkoristit. celo sama sem nekako ujahala konja. HELP
• Uredništvo
Živa Pirc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem, da je prodaja konja, ki ti je pomenil veliko, zelo težka izkušnja zate. Iz tvojega pisanja je jasno razvidno, kako močno si navezana na konje in jahanje. Občutek izgube in žalosti, ki ju doživljaš, je povsem naraven, saj ima konj res posebno mesto pri tebi. Razumem, da si zdaj v stiski, saj se sprašuješ, kako naprej in kako izkoristiti svoj talent za delo s konji.
Vedeti, da si se zaradi te žalosti začela ponovno rezati, me zelo skrbi. Samopoškodovanje je način soočanja s čustveno bolečino, vendar ni prava rešitev. Pomembno je, da poiščeš pomoč pri odrasli osebi, ki ji zaupaš. Ker so trenutno počitnice, je to lahko družinski član oz. katerakoli druga odrasla oseba, ki ji zaupaš. Pogovor z nekom, ki ti lahko pomaga, je zelo pomemben, saj ti lahko nudi podporo in nasvete za lažje obvladovanje teh težkih čustev, ki jih trenutno doživljaš.
Kar zadeva tvojo željo po obisku konja v jahalni šoli Neapolitano, se zdi, da so tvoji starši niso naklonjeni ideji, da bi vsak teden hodila tja. Razumem, da si pripravljena vložiti lasten trud in sodelovanje pri plačilu, vendar se zavedaj, da je odločitev o tem, ali ti bodo starši to dovolili, odvisna od njih. Morda bi bilo koristno, da se usedeš z njimi in odkrito pogovoriš o svojih občutkih, strasti do konjev in jahanja ter pokažeš, kako pomembno ti je to. Skupaj lahko poiščete možnosti, kako bi lahko uresničili tvoje želje, morda tudi s kombinacijo tvojega lastnega prispevka in pomoči staršev. Vem, da so taki pogovori lahko težki, vendar moraš poskusiti in jim povedati lastne občutke, da te bodo tudi oni lažje razumeli. Skupaj lahko morda poiščete neko srednjo pot, ki bo kompromis med tabo in tvojimi starši.Vsekakor je pomembno, da ohraniš odprt dialog s starši in poiščeš rešitve, ki bodo ustrezale vsem. Prav tako se spomni, da obstajajo tudi druge možnosti, kako ostati povezana s konji in jahanjem. Morda lahko poiščeš druge konjeniške centre v bližini, ki ponujajo ugodnejše možnosti za vadbo, ali pa ima kakšen sosed v bližini konja, kjer bi lahko pomagala pri oskrbi konjev. To bi ti omogočilo, da ohraniš stik s konji in hkrati pridobivaš izkušnje.
Nenazadnje, pomembno je, da se v teh težkih časih osredotočiš na svoje dobro počutje in zdravje. Poleg pogovora s starši lahko poiščeš tudi druge vire podpore, kot so organizacije, ki se ukvarjajo s področjem duševnega zdravja mladih. Pomoč strokovnjakov ti lahko pomaga pri obvladovanju čustvenih stisk, kot so žalost, jeza in notranja bolečina. Lahko se obrneš na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, ki deluje blizu tvojega kraja - lokacijo lahko najdeš tukaj.
Ne pozabi, da si mlada in da imaš še veliko možnosti in priložnosti, da izkoristiš svoj talent za delo s konji. Čeprav je zdaj težko, obstaja veliko drugih poti, na katerih boš lahko uporabila svoje sposobnosti in strast do konjev tudi kasneje v življenju.
V primeru, da se pojavijo težki občutki ali razmišljanja o samopoškodovanju, je nujno, da poiščeš takojšnjo pomoč. Obrni se na odraslo osebo, na katero se lahko zaneseš, ali pokliči ustrezno nujno telefonsko številko za pomoč. Pokličeš lahko TOM telefon (številka: 116 111).
Pomembno je, da se zavedaš, da nisi sama in da obstaja pomoč, ki ti je na voljo.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije