Zelela sem vprasati ce je normalno, da je 15 letnica z 18 letnikom, ki bo kmalu 19. Kar sem izvedela je, da je legal age of consent (neznam prevesti) v Sloveniji 15. Za moja leta sem se kar zrela in z tem 19 letnikom sem se kar ujela kakor z nobenim drugim fantom. Oba si zeliva to, ampak je tudi on v to malo nepreprican, saj je 4 leta starejsi. Ampak on se zaveda, da sem za svoja leta zrela. Nevem ali je to normalno vendar meni se leta ne zdijo tako pomembna, ce se ti z osebo ujames in povezes. Vcasih se mi zdi tudi, da sem bolj zrela od njega. Ali bi on bil v tezavah, ce bi bil z mano?
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Sprašuješ, ali je legalno sprejemljivo, če je 15-letnik/-ca v zvezi z 19-letnikom/-co. Pravnemu strokovnjaku bom prepustila ta del odgovora, saj to ni moje področje. Verjamem, da te pravni vidik vajine zveze najbolj zanima. Že sama pa razmišljaš tudi o zrelosti in ustreznosti takšne zveze. Dejstvo je, da je 19-letnik v odnosu do 15-letnice v razvojnem smislu starejši kot 30-letnik od 25-letnice. Drugače rečeno, so razlike med 15-letnikom in 19-letnikom v povprečju večje kot med 25- in 30-letnikom.
Na to vprašanje je mogoče ogledati s številnih plati. Tako tvoji starši verjetno drugače gledajo na takšno zvezo, kot nanjo gledaš ti. In spet drugače, kot nekateri tvoji vrstniki. Kdo ima bolj prav? Jaz bi rekla, da nihče in vsi. Vsi imajo argumente za in argumente proti. Na koncu pa je vprašanje, v čem (bi lahko bil) problem. Če pustiva zakonske ovire ob strani, se lahko pogovarjava predvsem o pričakovanjih, ki jih imata dva posameznika v takšni zvezi. Kaj si želita? Občasnega druženja, pogovorov, sprehodov? Ali zabav pozno v noč in intimnih odnosov, kjer pa že naletimo na pomembno vprašanje, koliko je to za 15-letnico ok? 19-letnik najbrž ni pripravljen čakati, da bo dekle starejše in bolj svobodno v smislu organizacije svojega prostega časa (tu naj bi imeli starši pri 15-letnenm otroku vendarle še vedno odločilno besedo) in glede raziskovanja v spolnosti (za kar, če mi dovoliš biti malce 'starševska', je 15 let vendarle pre-zgodaj ...).
Strinjam se s tabo, da leta niso ovira za prijateljevanje med ljudmi. A partnersko, intimno razmerje, ni prijateljevanje, je precej več kot to. V njem so pričakovanja do partnerja večja - in to ne samo v smislu intime, ampak tudi v smislu časa, ki ga zahteva partnerstvo, v smislu obvez, ki so za mladega človeka lahko precej omejujoča ipd. Imeti ob sebi človeka, ki nas razume, posluša, nam nudi bližino in občutek vrednosti, je ogromno vredno. Potreba po partnerju narašča s starostjo in je razumljiva. Morda si lahko v tem trenutku daš čas, da spoznavaš čim več ljudi, se družiš tudi z omenjenim fantom in ga spoznavaš, ob tem odkrivaš sebe in svoje želje, interese, lastnosti. Če bo sčasoma vajino druženje preraslo v tisto nekaj več in boš menila, da je fant tega res vreden (kar ti bo verjetno pokazal tudi s tem, da bo potrpežljiv ;) ), pa dopustiš možnost, da prijateljstvo preraste v kaj več.
Želim ti dobre odločitve in prijetna odkrivanja na poti odraščanja - ta leta so naporna, hkrati pa zelo vznemirljiva :).
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• Uredništvo
Zdenka Jan
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Če me sprašuješ ali je to kaznivo...ni, če si dopolnila 15 let.Torej težav ne bo imel. Pogoj je, da sta se imata rada in uporabljata zaščito. O pomembnih razmislekih izven zakonodaje ti je pa že odgovorila psihologinja.
Lep pozdrav,
Zdenka Jan, upokojena kriminalistična inšpektorica
• Ar
Arči
Nobenega dvoma ni, da je odnos med 15 letnico in 19 letnikom legalen, kar ugotavlja tudi kriminalistična inšpektorica. Torej gre za zakonsko dovoljen odnos, kar z drugimi bededami pomeni, da par nihče ne bo kazensko preganjal.
V opisanem primeru pa je več kot na mestu vprašanje ali je takšen odnos tudi legitimen. Ko sem bral odgovor svetovalke, gospe Nives sem imel občutek, da se vpraša med drugim  prav o tem. Legitimnost namreč pomeni upravičenost, sprejemljivo stvar.
Za najstnico je to seveda popolnoma sprejemljiva stvar, morda tudi za mnoge njene vrstnike. Je pa takšna zveza sprejemljiva tudi za najstničine starše? Sorodnike? Še za koga? Kaj če ni?
Praviloma ni ničesar narobe če je neka stvar legalna in istočasno legitimna. Če pa se pojavi dvom, da kljub legalnosti čisto vse le ni tudi legitimno pa osebno mislim, da je v takšnih primerih modro dobro pretehtati kaj storiti (lahko bi navedel številne primere, ki dokazujejo to mojo trditev).
Najstnica bo storila to kar se je odločila kjub vsemu kar je tu napisano, v to sem prepričan. Upam, da bo odločitev dobra, kar je že bilo zgoraj napisano.