živjo, rada bi vas prosila za vaso pomoc. Pac gre zato da vsakic ko nekdo neki rece kar jaz nevem kaj to pomeni in ko me vprasa in jaz nevem oz rrcem narobe  mi vaskic recejo da sem posebna oz..budatsa oseba. No pac mene res zanima zakaj ne razumem od mojih sošolk teh for ne in tudi me zanima vase mnenje ce sem res tako neumna.
lep pozdrav
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če prav razumem opažaš da drugače razmišljaš kot tvoje sošolke in te skrbi če si zato manjvredna oseba.
Naj poudarim da smo si ljudje med seboj različni. Ta različnost pa ne pomeni razdora med ljudmi ampak priložnost za povezovanje. Na različnost torej ne glej kot na šibkost ampak moč. Ti meni nekaj poveš, jaz tebi. Če ne razumeš njihovih for ne pomeni da si butasta, le razmišljaš drugače, svet si drugače razlagaš ali pa v preteklosti nisi bila veliko v stiku z ljudmi, ki pravijo šale. Razumem da se ob tem ko fore ne razumeš počutiš neprijetno ampak zaradi tega ne razmišljaj o sebi kot o manjvredni osebi.
Naj ti zaupam, tudi sama sodim med ljudi, ki ne razumejo šale na prvo žogo. Velikokrat potrebujem več časa da šalo razumem medtem ko jo moja družba takoj. Posebej slabo sem se počutila med tistimi, ki se radi šalijo. A tekom let sem spoznala da s tem ni nič narobe. Takšna pač sem. In to želim povedati danes tudi tebi. Če šale ne razumeš takoj, ni s tem nič narobe. Morda jo kasneje in se prav tako nasmejiš, morda prosiš nekoga in ti razloži ter se nasmejiš. Zato še nisi posebna ali drugačna, le drugače razmišljaš ali pa s šalami nisi bila v preteklosti dosti v stiku. Sama sem tekom let ko se bila več v stiku z ljudmi, ki se radi šalijo, so sarkastični, vedno hitreje dojemala pomen šale. In verjamem da se bo to zgodilo tudi tebi. Slej ko prej boš razumela namen šale. In zgodilo se bo tudi da jo kdaj vseeno ne boš in nič zato! Ne obremenjuj se s tem.
V odgovoru sem se bolj osredotočila na fore kot šale. Nisem prepričana ali si imela to v mislih. Če si mislila da ne razumeš določenih besed o katerih se pogovarjajo drugi je to verjetno zato ker s temi besedami še nisi prišla v stik (tega nisi uporabljala; nihče te besede ni prej izgovoril itd.). Tudi zaradi tega nisi manjvredna, le v stiku nisi bila s temi besedami oziroma pomeni besed. In nikar se ne boj povprašati o pomeni besed. Bolje da enkrat vprašaš in naslednjič razumeš kot da si tiho in pomena nikoli ne izveš. Če ti je lažje vprašaj nekoga drugega kot svoje prijatelje. Učimo se celo življenje, pred tabo je še dolga pot na kateri boš odkrila še veliko stvari, besed, dogodkov in ljudi.
Če te bo še vedno skrbelo kaj mislijo prijatelji o tebi se zavedaj da pravim prijateljem ni pomembno kako hitro dojameš šalo/fore ali razumeš besede ampak kakšna si kot oseba (do sebe, do njih). Lahko pa se vedno pohecaš na svoj račun in rečeš npr.: eh, malo sem hecna :) in se boste skupaj smejali.
Želim ti vse dobro,
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• 12
123456
Zdravo.
Mene zanima, če daš osebi direkt in iskreno vprašanje. Ta oseba se ob tem vprašanju glede odgovora obotavlja kaj odgovorit in nato samo na hitro odgovori. Samo da se te reši. Zakaj to oseba naredi?
Hvala za odgovor <3
• Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
postavila si zanimivo vprašanje. Zakaj se oseba ob vprašanju obotavlja nato pa ponudi hiter odgovor preko katerega opaziš da se ni posvetila vprašanju. Kot enega izmed možnih razlogov si omenila že sama. Ker se te želi rešiti. Ne želi se ukvarjati z vprašanjem ali osebo. Ali pa nima časa in zato na hitro odgovori. Morda vprašanja ne razume ali pa ne pozna odgovora nanj. Ali pa je osebo sram pravega razloga, morda se boji, morda ne želi z odgovorom prizadeti druge osebe, morda se je ustrašil tako direktnega in iskrenega vprašanja ki ga ni pričakoval in je zato na hitro odgovoril nekaj drugega.
Kakšen je razlog je odvisno od same situacije, vsebine in oseb vključenih v pogovor. Razlogov je lahko ogromno, zato ti na vprašanje ne morem odgovoriti z enim odgovorom, ampak ti lahko ponudim vsebino za nadaljnje razmišljanje.
Upam da ti bo moj odgovor pomagal.
Urška Koštomaj, mag. psihologije