Pozdravljeni,
stara sem 16, ampak si še ne želim spolnih odnosov (priznam, da se mi zdi malo ogabno), ali je to normalno? Pa tudi nisem bila še zares zaljubljena (mi je bilo nekaj fantov všeč, a to ni bila tista prava ljubezen).
Lp
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zahvaljujem se ti, da si se obrnila na našo Svetovalnico. Če prav razumem, se sprašuješ, ali je normalno, da pri šestnajstih letih še nimaš želje po spolnosti in da še nikoli nisi bila zaljubljena. Naj te pomirim, da je to nekaj povsem normalnega, saj ima vsak posameznik na tem področju svoj tempo, zato je najpomembneje, da si pozorna na to, kaj ustreza tebi ter s čim se ti počutiš varno in prijetno.
Povsem razumljivo je, da je za večino mladostnikov prvi spolni odnos pomembna stvar, vendar je pomembno tudi, da s tem ne prehitevaš in da se zanj odločiš, ko se počutiš na to pripravljeno. Za nekatere čas pripavljenosti nastopi prej, za druge kasneje, v resnici tu ni nobene prave meje.
Praviš, da ob misli na spolni odnos čutiš nekakšen odpor, in tudi to je nekaj povsem normalnega. Nekateri posamezniki si spolnih odnosov želijo samo z osebami, s katerimi predhodno sklenejo tesno čustveno vez, tako se želja po spolnosti pojavi šele po tem, ko se pri njih razvije občutek povezanosti in navezanosti na neko specifično osebo. Pri nekaterih posameznikih se želja po spolnosti ne pojavi nikoli in tudi to je povsem v redu in normalno, pomembno je le, da sama prepoznaš, kaj si v danem trenutku želiš, tako se osredotoči predvsem na svoje dobro počutje in ravnaj v skladu s tem.
Praviš tudi, da še nikoli nisi bila zares zaljubljena, kar glede na to, da si stara šestanjst let, ni nič običajnega, saj si v obdobju, ko še vedno odkrivaš samo sebe, razvijaš svoje interese in odkrivaš, kaj je tisto, kar je zate v medosebnih odnosih in življenju na sploh res pomembno. Ko boš spoznala več stvari o sebi in ugotovila, katere vrednote so ti v medosebnih odnosih in pri drugih ljudeh najbolj pomembne, boš tudi bolj pripravljena razvijati intimne ljubezenske odnose. Poleg tega imej v mislih tudi to, da ja za tisto pravo romantično ljubezen pomembno, da osebo dobro spoznamo in z njo doživimo različne življenjske situacije, saj se lahko le skozi to oblikujejo poglobljeni intimni odnosi.
Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Želim ti vse dobro,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)
za
zaskrbljena
Hvala vam za odgovor, pomirili ste me. :)