Že kot zelo majhna sem se dotikala svoje vulve. Ali pa poskušala vzdrževati uriniranje ker mi je bil občutek všeč. To sem skrivala.
Ko sem bila stara okoli 8 so meni in še nekaj sošolkam v šolski knjižnici neki starejši fantje (mogoče 10-12let) kazali pornografske videoposnetke. Vse šošolke so bile zgrožene in mi je bilo nenavadno da je meni všeč. Od takrat naprej sem imela neko zasvojenost s PornHub-om. Na starševih telefonih sem gledala večkrat na dan dokler me niso dobili. Bila sem kregana in mi ni bilo nič razloženo ( zdaj ko gledam na to se mi zdi pomembno, da bi nekdo 8 letnemu otroku poskusil na primeren način razložiti). Zelo sem se sramovala a nisem nikoli s tem prenehala.
Pri 11-12ih letih sem začela masturbirati. Vsak dan, večkrat na dan. Že takrat sem gledala videe zelo grobega seksa. Vedno sem se počutila slabo da mi je to všeč.
Zdaj sem stara 17 in sem imela že dva fanta. Sramovala sem se tega da sem v obeh zvezah bila videti bolj navdušena nad spolnimi odnosi kot ona dva, saj se mi je zdelo, da je normalno, da je najstniškim fantom to bolj v interesu kot dekletom in je to nekaj kar bi naj oni prvi omenili in si tega želeli.Oba sta bila normalna fanta s katerima sem imela "normalne" spolne odnose s katerimi nisem bila zadovoljna in sem si želela nečesa več pa me je bilo sram povedati.
Na spletu sem zasledila izraz "hyper-sexuality" in zveni kot nekaj kar bi lahko bil moj problem. Nikoli nisem imela prijateljice s katero bi se o tem pogovarjala saj nobena ni imela podobnega problema kot jaz. Zaradi tega se počutim kot da je z mano kaj narobe.
Drugače sem zelo normalna punca in sem prepričana, da bi ljudje, ki me poznajo bili presenečeni, če bi to izvedeli. Sprašujem se v čem je problem? A je narobe če si želim, da je do mene med seksom nekdo nasilen? A to pomeni, da nimam samospoštovanja? Je z mano kaj narobe?
Fr
Frend
Nič ni narobe s teboj. Mnogi moški imajo visok libido, prav tako pa tudi ženske, nekateri to odkrijejo šele v srednjih letih, ko se uspejo dovolj sprostiti v spolnosti.
Uzivaj v raziskovanju sebe in uzitkov, ki ti jih ponuja telo preko orgazmov. Ne rabis cutiti krivde ob gledanju seksualnih vsebin ali ob dozivljanju cudovitih in prijetnih dražljajev v spolnosti.
Raziskuj in bodi odprta še naprej.
Tvoj frend
Uredništvo
Eva Štrukelj

Odgovor svetovalke:
Živijo, Rebeka.
Zveni, da je to, o čemer pišeš, nekaj, ki te že dolgo muči in vesela sem, da si se obrnila na nas. Zelo zrelo in odraslo se mi zdi, da prevprašuješ svoja vedenja na tak način. Za začetek se mi zdi pomembno poudariti, da je samozadovoljevanje povsem naravna stvar in povsem normalen del odkrivanja samega sebe. Čeprav se morda sliši nenavadno, je povsem naravno tudi to, da to počnejo otroci. Sicer iz drugačnih razlogov in z manj zavedanja kot odrasli, pa vendar, tudi malčki raziskujejo sebe in svoje telo na tak način.
Ljudje pa smo med seboj glede želje po samozadovoljevanju kot tudi želje po spolnosti na splošno precej različni. To, da občutiš večjo potrebo po tem, pa nikakor še ne pomeni, da je s tabo nekaj narobe. V primeru hiperseksualne motnje gre za veliko več kot le za povečano spolno željo. Hiperseksualna motnja namreč vključuje nezmožnost upiranja takšnim vzgibom, predajanje spolnemu vedenju brez razmišljanja o morebitnih posledicah in znake zavojenosti (opuščanje drugih aktivnosti, negativen vpliv na posameznikov vsakdan itp.). Pa tudi če si sama že kdaj doživela kaj od navedenega, je za diagnozo hiperseksualne motnje potrebno, da so te težave več ali manj prisotne več kot pol leta. Napram temu je lahko razlog za občutenje želje po spolnosti tudi samo visok libido ali pa navada, ki je povezana s sprostitvijo, kar pa je v principu povsem ok. V družbi sicer res velja, da takšna vedenja bolj pripisujemo moškim, vendar pa je delno temu tudi tako zaradi družbe, ki to pri ženskah manj sprejema. Pa čeprav samo doživljanje takšnih potreb pri določenih ženskah ni nič manj intenzivno.
Omenila si tudi pornografijo. S tem prav tako ni nič narobe, če jo gleda nekdo, ki je dovolj star, da razume, kaj se v teh videih in filmih dogaja. Žal mi je, da so imeli tvoji starši takšen odziv, ko so odkrili, da gledaš pornografijo in popolnoma prav imaš, da bi takrat potrebovala nekoga, ki bi ti lahko vse skupaj razložil na način, primeren tvoji starosti. Agresija je v pornografiji precej pogosta, ampak čeprav gledaš takšne pornografske vsebine, to še ne pomeni, da bi ți to tudi v resničnem življenju ustrezalo. Zaradi pornografije pa lahko razvijemo nerealna pričakovanja glede spolnosti v različnem odnosu in posledično ob slednjih ne doživljamo enakega zadovoljstva. Četudi bi morda imela take želje, tudi s tem ni v principu nič narobe. Pomembno pa se mi zdi, da tovrstne spolne želje udejanjimo, ko smo nanje zares pripravljeni ter se zavedamo lastnih mej pri agresivnejših oblikah spolnosti, katere znamo tudi jasno uveljaviti. Če boš poslušala sebe in svoje občutke, verjamem, da boš sčasoma našla način in osebo, s katero bi delila svoje želje. In če bo tudi ona zainteresirani za to, lahko takšna spolnost vodi do zelo odprtega raziskovanja. Je pa pri tem res ključno poskrbeti za varnost in spoštovanje mej vseh vpletenih.
Nekaj več o omenjenih motnjah si lahko prebereš na naslednji povezavi (https://svetovalnicakameleon.si/2021/03/zasvojenost-s-spolnostjo-in-pornografijo-znaki-vzroki-in-zdravljenje/). Ker kljub izčrpnemu vprašanju tvoje situacije ne poznam dovolj, da bi o tem presojala, te spodbujam, da razmisliš o tem, kaj velja zate. In dobrodošlo bo, če jih podeliš še z nami na svetovalnici. Če pa bi stiska ob tem postala prevelika, pa ti svetujem, da se obrneš na strokovnjaka, npr. na šolske svetovalne delavce, ginekologa, zdravnika ali psihologa, ki bo tvoj primer lahko bolj celostno obravnaval in poskrbel za ustrezno podporo pri premagovanju tvoje stiske. Na voljo pa ti, kot že omenjeno, ostajamo tudi mi. V vsakem primeru upam, da boš našla odgovore na svoja vprašanja in posledično bolje razumela ta del tebe.
Vse dobro ti želim,
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije