Na začetku sem bila zelo vesela,zabavna in samozavestna oseba. A vendar se je to v enem letu zelo obrnilo. Šola me mentalno izčrpa. Starša pričakujeta samo ocene ki so prav dobre ali odlične. Vendar nikakor ne morem pridobiti volje ter motivacije za učenje. Ker nimam več volje za popolnoma nič. Nimam popolnoma nič samozavesti. Vedno vidim v sebi najslabše. Zelo sem pozorna na to kaj si drugi misiljo o meni.
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, se v zadnjem letu pogosto počutiš izčrpano in nemotivirano. Praviš, da starša od tebe pričakujeta samo najlepše ocene, ti pa le s težavo najdeš motivacijo, da bi se učila. Izgubila si samozavest in voljo do česarkoli, na sebi vidiš samo napake in ne svojih pozitivnih lastnosti. Prav tako ti je postalo zelo mar, kaj drugi menijo o tebi.
Sliši se, da si v precejšnji stiski. Pod pritiskom, ki ga čutiš s strani staršev, si izgubila motivacijo za učenje. Potem je tukaj še prehod iz osnovne v srednjo šolo, ki je pogosto povezan z veliko negotovostmi (npr. ali bom sprejet na želeno srednjo šolo, ali si bom našel prijatelje). Čisto razumljivo je, da se počutiš preobremenjeno, saj si na precej stresnem obdobju v svojem življenju, deležna si precej pritiska s strani odraslih, snov v šoli pa postaja vse težja.
Poleg tega pa še odraščaš in se spreminjaš, mnenja sošolcev in sošolk pa ti postajajo vse bolj pomembna. To je nekaj, kar v tem obdobju občuti velika večina mladostnikov. Sprejetost s strani vrstnikov postane nadvse pomembna, s tem pa tudi obremenjevanje glede zunanjega videza.
Dobro bi se bilo glede tega, kar se trenutno dogaja s tabo, pogovoriti s starši. Povej jima, da razumeš njuno skrb za tvoj uspeh, vendar pa te pritisk, ki ga vršita nate glede lepih ocen, preveč obremenjuje. Tvoje dobro počutje namreč na dolgi rok šteje veliko več kot lepe ocene. Lahko se dogovorite, da bi določene stvari spremenili, da bi bila malo razbremenjena (npr. od tebe zahtevata manj pomoči pri domačih opravilih, ti omogočita pomoč tutorja, ti sama pomagata pri učenju ipd.). V kolikor imaš to možnost, bi se bilo dobro pogovoriti tudi s svetovalno delavko na vaši šoli – ob pogovoru z nekom, ki te posluša, bi se morda trenuten problem zdel bolj obvladljiv. Morda lahko skupaj naredita načrt učenja (npr. kako postaviti cilje za učenje in jih razdeliti na več bolj obvladljivih podciljev, kako si organizirati čas za učenje ipd.) in se pogovorita o tvoji slabi samopodobi.
V primeru, da se občutki brezupa in pomanjkanja veselja do česarkoli ponavljajo vsakodnevno, pa bi se bilo dobro obrniti tudi na strokovno usposobljeno pomoč. V tem primeru s starši kontaktirate tvojo osebno zdravnico oz. zdravnika, ki ti napiše napotnico za pregled pri kliničnem psihologu. Ko dobite napotnico, se z njo obrnete na izbranega kliničnega psihologa oz. psihiatra. Glede učnih težav in pomanjkanja motivacije se lahko obrnete tudi na najbližji Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše.
Če si kadarkoli v stiski, pa nimaš nikogar s komer bi se lahko pogovorila, lahko pokličeš na TOM telefon ali zaupni telefon Samarijan in Sopotnik. Kontakte omenjenih institucij lahko najdeš na tej povezavi: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/.
Želim ti, da bi se kmalu počutila bolje.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije