Hej
sem v osnovni šoli in poleg tega treniram še ples, klavir in plavanje.
Že kar nekaj časa imam motnje spanja. Enkrat ne morem zaspati čeprav sem zelo utrujena, enkrat pa cele dneve spim.
V šoli imam odlične ocene, ampak od novembra nekako izgubljam motivacijo za učenje.
Tudi za ples jo izgubljam ampak v preteklosti mi je ples pomeni vse. Nisem mogla brez njega. Zdaj pa kot da mi je ovira v življenju.
Klavirja na splošno ne maram igrati že približno 3 leta, ampak so mi starši rekli naj opravim glasbeno šolo če sem jo že začela (letos sem v zadnjem razredu).
Z družino imam mešan odnos. S starši in bratom sem normalna, teto in stricem tudi, sestrična mi prav tako. Zaplete se pri starih starših. Njihova prisotnost me nervira in se nočem pogovarjati z njimi. Razmišljala sem da je tako, ker s starši pač živim ane, teta, stric in sestrične so pa vsi moje starosti oz. največ 13 let starejši.
V šoli se družin samo s prijateljicami, učitelji mi grejo na živce in jih sploh ne morem poslušati. Kar nasilna postanem oz. imam take misli o tem da bi jim najraje nekaj naredila.
Vsi imajo neka pričakovanja od mene, jaz pa preprosto ne zmorem tega pritiska. Učitelji me kar naprej prosijo naj hodim na tekmovanja, doma mi govorijo naj ne če nočem ker bom imela preveč. In tudi imam. Vsi mislijo da sem popolna, da zmorem vse, da sem vesela, nasmejana punca ki ji gre šola odlično.
Sej za enkrat je tako, ampak imam občutek da se ne bom izvlekla če ne naredim nečesa.
Aja pa še to. Če bi se slučajno premislila, da bi nehala z nečim brez da bi se potrudila po najboljših močeh ali speljala do konca bi se počutila totalno na tleh. Kot zguba. Da ni življenja v meni.
Pogosto se tako počutim. Da sem prazna. In ko me kdo vpraša kako sem se resno vprašam kaj čutim, ker ne čutim nič.
Res me je strah da imam depresijo, ker je to samo še nekaj česar zdajle res ne rabim. In če jo imam, mi lahko prosim poveste, kako naj jo rešim.
• kr
kr_ena_1
...Vsi imajo neka pričakovanja od mene, jaz pa preprosto ne zmorem tega pritiska...
...Če bi se slučajno premislila, da bi nehala z nečim brez da bi se potrudila po najboljših močeh ali speljala do konca bi se počutila totalno na tleh...
dvojnih pritiskov si deležna: od okolice in še od sama sebe. Nujno morš skrajšat seznam dejavnosti (kaj ti bo narjena nižja glasbena, če klavirja ne maraš igrat?!), da ne pregoriš že pri teh letih
• Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Rubi, živijo,
najprej hvala, da si uspela zaupati svoje skrbi. Tvoj zapis je res zelo iskren in pogumen. Vidi se, da že dolgo nosiš veliko bremen in da si poskušala vse to obvladovati sama. To, kar opisuješ, se pravi utrujenost, nihanja spanja, izguba motivacije, občutek praznine, pritisk pričakovanj, jeza, ki se nabira v tebi ni nekaj majhnega. To so znaki, da si res preobremenjena in da tvoje telo in glava kličejo po pavzi, podpori in razumevanju.
Ko se spanje tako močno poruši, kot opisuješ, to pogosto pomeni, da si pod velikim stresom. Telo se enkrat preveč vznemiri, drugič pa se popolnoma izklopi. To ni tvoja krivda in ne pomeni, da je s tabo kaj narobe. To lahko pomeni, da si predolgo v načinu “moram zdržati”.
Zelo veliko nosiš na svojih ramenih. Odlične ocene, tekmovanja, treningi, glasbena šola … in vsi okoli tebe imajo občutek, da zmoreš vse. Ampak ti si človek, ne robot. Tudi najbolj pridni, sposobni in uspešni ljudje se lahko izčrpajo. To, da izgubljaš motivacijo, ni znak lenobe, ampak znak preobremenjenosti.
Popolnoma normalno je, da se ti je odnos do plesa spremenil. Ko nekaj, kar ti je bilo včasih veselje, postane obveznost, se lahko občutki obrnejo. Podobno je lahko pri klavirju. Mogoče se sploh več ne spomniš, kaj te je na začetku veselilo pri igranju klavirja.
Omenjaš tudi odnose z bližnjimi oziroma sorodniki. Ni nujno, da moraš imeti z vsemi enak odnos. Nekateri ljudje nam pač ne ustrezajo, tudi če so družina. To, da te stari starši nervirajo, ne pomeni, da si slaba oseba. Pomeni samo, da imaš svoje meje in občutke, ki jih je treba vzeti resno.
Ko si preobremenjena, izčrpana in pod pritiskom, se lahko pojavijo zelo močne misli. Tudi take, ki te same prestrašijo. Pomeni, da si na robu svojih zmožnosti in da potrebuješ prostor, kjer lahko varno poveš, kaj se dogaja v tebi.
Občutek praznine, nezmožnost čutiti, izguba zanimanja za stvari, ki so ti bile pomembne, težave s spanjem, utrujenost … vse to so lahko znaki, da se nekaj dogaja. To, kar doživljaš, je vredno resne pozornosti in podpore. In nisi sama.
Najbolj pomembno je, da o tem spregovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš. To so lahko starši, omenjaš tudi teto in strica, šolska svetovalna delavka, razrednik, učitelj. Pri pogovoru te lahko podprejo tudi tvoji vrstniki, se pravi prijateljice, sestrične. Ne zato, ker je s tabo kaj narobe, ampak zato, ker si zaslužiš pomoč, razumevanje in prostor, kjer lahko varno poveš, kaj se dogaja.
Skupaj z odraslo osebo lahko poiščeš tudi različne možnosti pogovora s strokovnjakom. Pogovor s strokovnjakom ti lahko pomaga razumeti, zakaj se tako počutiš, in najti načine, kako si olajšati življenje. To ni znak šibkosti, ampak poguma.
Želim ti vse dobro,
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja