Pozdravljeni,
skrbi me za fanta, ki se resno ukvarja z bodybuildingom (BB) in sicer ne vem ali ima vsak, ki se ukvarja z BB, bigoreksijo? Želela bi, da s tem preneha, saj vem, da ni zdravo, po drugi strani pa "uničujem sanje", če namignem, da je izbira tega športa posledica določenih drugih težav. Poleg tega je moj odnos do telesa zelo slab. V preteklosti sem se redno in pogosto srečevala s prenajedanjem (in poskusi bruhanja, a "neuspešno") in se v lastni režiji močno trudim izboljšati stanje. Življenje s fantom močno vpliva na moje dojemanje "zdravega, lepega telesa". Objektivno menim, da sem zdrava, ampak me misli o telesni podobi vsak dan dušijo. Sama zase verjamem, da nisem privlačna in da bolj kot bi bila suha, bolje bi bilo (tudi če bi bila pot do tja ali sam cilj nezdrava). Zanima me tudi, če je zame nemogoče izboljšati odnos do telesa, v kolikor je ta fant (in celo moje prepričanje, ki je odvisno od njegovega) velik del mojega okolja. Želela bi pomagati tudi njemu, pa ne vem ali je BB znak težave ali ne.
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej bi ti rada povedala, da je tvoje vprašanje zelo pomembno in odraža veliko skrbi tako za sebe kot za tvojega fanta.
Kar zadeva tvoje skrbi glede bigoreksije in bodybuildinga, je pomembno, da razumemo, da ni vsak bodybuilder avtomatsko tudi bigoreksičen. Bigoreksija je motnja v prehranjevanju, ki se kaže v obsesiji z mišično maso in telesno podobo, ter pri kateri posameznik kljub temu, da je že zelo mišičast, svoje mišične mase ne dojema kot zadostne. Vsak, ki se ukvarja z bodybuildingom, ni nujno povezan z bigoreksijo, saj mnogi to počnejo iz ljubezni do športa, za zdravje, ali pa zaradi drugih osebnih razlogov.
V svojem odnosu ne pozabi, da imaš tudi ti pravico do svojega zdravja, dobrega počutja in pozitivnega odnosa do telesa. Kadar se tvoj odnos do telesa sooči z negativnimi vplivi iz okolja, je to lahko zelo izčrpavajoče. Zdrav odnos do telesa se gradi znotraj nas, vendar pa naše okolje, vključno z odnosi, igra pomembno vlogo pri tem, kako se doživljamo. Poskusi prepoznati, da tvoje misli o telesu niso nujno resnične – pogosto so oblikovane skozi občutke negotovosti, ki so lahko povezani z preteklimi izkušnjami kot so prenajedanje ali motnje v prehranjevanju. Poskusiti se osvoboditi teh misli ni enostavno, vendar ni nemogoče. Zdravljenje in delo na odnosu do telesa sta dolgotrajna procesa. Psihoterapija, predvsem tiste oblike, ki se osredotočajo na telesno podobo in motnje hranjenja, ti lahko pomaga na poti do boljše samopodobe.
Glede tvojega fanta in njegovega zdravja se poskusi pogovoriti kar z njim. To stori na spoštljiv in ljubeč način, brez obsojanja. Povej mu, da te skrbi za njegovo zdravje in dobro počutje. Čeprav ni nujno, da je njegova obsedenost z bodybuildingom znak bigoreksije, pa se vedno lahko pojavi potreba po strokovnem psihološkem mnenju, če začnemo opažati nerealna pričakovanja ali motnje v prehranjevanju. Poskusi tudi ti ostati odprta za njegovo mnenje in čustva, saj bo to pomagalo ohraniti zdrav odnos med vama. S fantom se pogovori tudi o svojih skrbeh in občutkih. Morda se ne zaveda, kako njegov pristop vpliva na tvoje doživljanje lastnega telesa. Če sta oba pripravljena na iskanje kompromisov in iskanje zdravih načinov, kako živeti, lahko oba skupaj napredujeta in razvijeta zdrav odnos do telesa, telovadbe in prehrane.
Kar se tiče tvojega vprašanja, ali je mogoče izboljšati odnos do telesa, če imaš ob sebi fanta, ki se močno osredotoča na svojo telesno podobo – to ni nemogoče. Vendar pa bo to verjetno zahtevalo nekaj sprememb v tem, kako obvladujeta svoje misli, čustva in življenjski slog. Iskanje ravnovesja med tem, kar je zate zdravo, in tem, kar je zanj pomembno, bo ključnega pomena. Poskusi sprejeti zavedanje, da tvoje telo in zdravje nista odvisna od njegovega sloga življenja in načina razmišljanja, ampak od tvojega. Povezovanje s tistimi, ki podpirajo tvoje cilje, iskanje terapevtske podpore, če presodiš, da jo potrebuješ, in delo na svojem odnosu do telesa bo vsekakor pomagalo.
Želim ti vse dobro in upam, da boš našla ravnovesje, ki bo koristilo tebi in tvojemu odnosu. Če boš potrebovala dodatno podporo, ne oklevaj poiskati strokovnjaka za pomoč pri svojem odnosu do telesa in sebe.
Srečno!
Ajda Novak, mag. psihologije