Pred parimi tedni sem imel prvi anksijoznostni napad. Zgodil se je na morju. Od takrat je bilo par dni vse vredu, dokler nisem prišel domov. Ko sem prišel domov so postali vse bolj pogosti, enkrat je prišlo celo do tega, da sem zaradi straha šel na urgenco saj sem mislil da umiram. Tam so naredili vse teste, ki so bili normalni. Potem so se ti napadi umirili oz. se znam sedaj umiriti tudi sam. Ampak od prejšnega četrtka se je vse to še samo poslabšalo. Hotel sem zaspati ko sem naenkrat dobil napad. Ko sem se umiril, nisem več upal iti spat, saj sem mislil da imam kaj resnega. Danes je to postalo zelo hudo in nevem kaj naj naredim. Zelo mi je slabo, v pljučih me stiska ko globoko diham (imam astmo ampak tako še ni bilo), na par ur dobim tisti anksijozni občutek na katerega avtomatsko pomislim da je infarkt, leva roka me boli (začel sem z fizičnim delom v petek in od takrat me boli, mama misli da je to lahko samo zaradi tega), sedaj je vsaka bolečina ki jo dobim takoj povezana z nečim hudim in nevem ali bi bilo pametno obiskati strokovnjake ali ne? Se opravičujem če je dolgo ampak, sem hotel da imate celotno zgodbo. Ali bi bilo pametno iti v bolnico ali ne?
Hvala za vaš odgovor!
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
najprej hvala, da si tako iskreno delil svoje doživljanje na svetovalnici.
Pišeš, da si imel pred par tedni prvi panični napad. V času do sedaj, so se ti napadi pojavljali zelo različno - bila so obdobja, ko niso bili prisotni, hkrati pa tudi obdobja, ko so bili bolj intenzivni. Pišeš, da so ti napadi postali zelo hudi in nisi prepričan kaj narediti. Verjamem, da se ob vsem tem doživljanju počutiš neprijetno, nemočno in zaskrbljeno.
Glede na tvoj zapis sklepam, da se tvoje doživljanje najprej odraža na telesni ravni, preko telesnih občutkov (stiskanje v pljučih, bolečina v roki, slabost). Ker ti je ob teh občutkih neprijetno in se počutiš tesnobno, se telo na to odzove tako, da se ti občutki le še dodatno okrepijo. V povezavi s tem se običajno pojavijo tudi misli, ki tvoje doživljanje le še dodatno okrepijo, saj so usmerjenje predvsem v to, da se ti bo zgodilo kaj slabega (npr. infarkt, smrt). Verjamem, da se v takšni situaciji počutiš zares nemočno in neprijetno, zato sem vesela, da si se obrnil na svetovalnico in da razmišljaš o strokovni pomoči.
Vsa čustva, ki jih doživljamo, imajo predvidljiv potek. Slednje velja tudi za intenziven strah, ki ga opisuješ ti. Najprej doživljanje narašča, dokler ne doseže vrha, potem pa začne upadati. V kolikor skušamo v to doživljanje posegati na način, da bi ga preprečili, se pogosto zgodi ravno obratno - čustvo postane še bolj intenzivno. Verjamem, da ni enostavno čustev, ki jih doživljaš pustiti in jih ne skušati preprečiti, vendar je to način, kako preprečiti, da se čustvo intenzivira. Pri tem ti je lahko v pomoč usposobljen strokovnjak, ki ti bo pomagal pri iskanju načinov, kako se s tem intenzivnim strahom spoprijeti. Zato ti svetujem, da si poiščeš pomoč pri psihologu v tvoji bližini. V tem času pa ti je lahko v pomoč pri razumevanju in spoprijemanju tudi tale stran. Najprej imaš pojasnjeno, kako sploh pride do paničnega napada, kasneje pa imaš predstavljene strategije, ki so ti lahko v pomoč.
V kolikor bi imel v povezavi z iskanjem pomoči še kakšno vprašanje ali bi potreboval še kakšno podporo, si dobrodošel, da se spet oglasiš.
Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije