Hej js mam par uprasanj ubistvu zadne par dni mam ful probleme tko k dami ni vec do zivljenja ceprou mi je pac rada bi zivela. Torj use seje zacel k je moj brat koncal 2 predmeta negativno na gimnaziji 1 letnik ubistvu pac ze prej. Gre se o tem da ko je moja mami odprla pac redovalnco je vidla da ma tko 15 negatiunih ocen in je pac znorela in se drla in je bla pol tud do mene nesramna( koncala sm 9 razred z odlicno 5 nobene ocene nism mela zaklucene pod 4) in to se je sam stopnjeval do tega da tud v svojo spalnco nism smela do vecera torej lih tok da sm sla spat in to je to. Kr naenkrt sta oba z ocijem zacela me tepst pa vlect pa cukat za lase in pac usakic znorim zarad tega. Moj brat je prvi poprauc pisu priblizn 2-3 tedne nazaj in ga ni naredu in od tkrt naprej se je mojim starsem se bolj odtrgalo res sploh neznam opisat kako se dereta kokr zivali. Zrd tega mam dostkrat samomorilne misli kr nemorem vec zdrzat tega prou ogabno mi je da se me zmerjata, se norcujeta iz mene, me mata za glupo... tkoda prosm ce mi lahko pomagate kakorkoli ker to je res groza kaj mi delajo pa prosm ne mi rect pogovora s starsi kr to cist nc ne pomaga sploh se nocjo pogovarjat alpa mi recejo da jih s tem maltretiram in izkoriscam. Zanc mi je oci reku kko nj grem pomit posodo k pac ja sm sla logicno ane normalno za 15letnico ampk niti 1 posoda ni bla od mene. k mi je reku da he to itak delo za zenske in da morm pucat pa take stvari medtem k on lezi na kavcu al pa v sobi in je na telefonu plus gleda tv in mi gre to ze tok na zivce. Zmer sm dobra da kupujm stvari pa delam neki zato da nakonc dobim to? Na zivce mi gre kako financno in se na kksn nacin podpirata brata k je vecino predmetou naredu komi z 2 pac 2 predmeta ma se poprauca, men pa nc js morm delat, sparam ze 4 leta usaj zato da si loh kupm kksno stvar npr oblacila kr mam lih tko dvoje kaubojke k sm si jih sama mogla kupt medtem k ma moj brt po 3 kupe nike in jordan trenerk k 1 stanejo 30+eurou in se velik takih stvari je. Nocm ispadt k da sm škrta sam ni mi fer da si morm js use kupovt sama medtem k on dobi to kar hoce.
• Ar
Arči
Ta tvoja dva stara potrebujeta strokovno pomoč. Kaj pa si ti kriva če brat ni za v gimnazijo. Dokazano. Naj gre v poklicno šolo. Bo mu v življenju zagotovo boljše kot če bo mogoče končal gimnazijo. Po tem kako si ga opisala pa ni šans, da konča kaknšo fakulteto.
Danes vodovodarji, keramičarji, mizarji, da ne naštevam dalje bistveno več zaslužijo kot kakšen referent z gimnazijo na upravni enoti.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
svetovalka potrebuje še nekaj časa, da ti odgovori, zato pričakuj odgovor v naslednjih dneh. Če boš videla, da je stiska res huda, pa lahko pokličeš na TOM telefon (116 111), vsak dan med 12. in 20. uro.
Topel objem in prijazen pozdrav iz uredništva
• Sa
Sarcika
Ziujo umm rada bi sam povedala dasm se zacela rezat kr mi nben ni nc pomagu. Hvala vseeno
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena ponovno,
trudimo se, da vsako vprašanje dobi odgovor, naši svetovalci pa na vprašanja odgovarjajo prostovoljno, zato je med poletjem potrebno kdaj malenkost dlje počakati. Nikakor pa ne pomeni, da ne boš dobila odgovora - čutim, da ti je res težko in potrebuješ oporo. Omenila si, da si se začela rezati. Predstavljam si, da nisi videla drugega izhoda iz situacije, tako pa lahko vsaj malo preusmeriš bolečino in občutke, razumem prav?
Dolgoročno pa to ni rešitev, saj s tem škodiš sebi in svojemu telesu. Verjemi, da obstaja pomoč in boljša rešitev. Si se morda uspela opogumiti in poklicati na številko, ki smo ti jo zapisali? TOM Telefon (116 111) je na voljo vsak dan med 12. on 20. uro, prijazni svetovalci pa ti po telefonu poskušajo pomagati pri tvoji stiski.
Na voljo imaš še naslednje vire pomoči, katere lahko kadarkoli brezplačno pokličeš:
Psihiatrična klinika Ljubljana - Klic v duševni stiski
Vsako noč med 19. in 7. uro.
Telefon: (01) 520 99 00
Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik
24 ur na dan.
Telefon: 116 123
Res nisi in ne potrebuješ biti sama v tem.
Topel objem iz uredništva
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena,
Najprej se ti opravičujem, ker si morala na odgovor počakati nekoliko dlje kot običajno. Upam, da ti bo vseeno vsaj malce v pomoč.
Zapisala si, da se tvoja starša v zadnjem času do tebe vedeta neprimerno in nasilno - norčujeta se iz tebe, vpijeta in se tudi fizično spravljata nadte. Takšno vedenje se stopnjuje, odkar sta izvedela za bratove negativne ocene, čeprav si bila sama v šoli zelo uspešna. Meniš, da se starša po krivici spravljata nate in bolj podpirata brata, sama pa moraš delati in si sama kupovati stvari, ki jih potrebuješ. Praviš, da ti v zadnjem času ni več do življenja, imaš samomorilne misli, začela pa si se tudi samopoškodovati.
Žal mi je, da doživljaš tolikšno stisko, da izhod vidiš v samopoškodovanju in razmišljanju o samomoru. Iz tvojega zapisa je čutiti, da ob vedenju staršev do tebe občutiš veliko krivico, saj se sama zelo trudiš tako za šolo kot doma. Čeprav si osnovno šolo končala z odličnim uspehom (za kar ti, mimogrede, iskreno čestitam), poleg tega pa delaš in varčuješ denar za svoje potrebščine, si kljub temu postala tarča agresivnega vedenja staršev, ki očitno izvira iz njihovega nezadovoljstva z bratovimi ocenami. Zdi se mi zelo razumljivo, da ob tem čutiš krivico, pa tudi jezo in žalost oz. razočaranje nad staršema. Ne glede na to, kakšne ocene imata z bratom, pa je vedenje staršev, ki ga opisuješ, nesprejemljivo in tega ne bi smel doživljati noben mladostnik.
Praviš, da se s staršema o tem ne moreš pogovoriti, saj se ne želita pogovarjati. Obstaja morda kakšna druga odrasla oseba v družini, ki ji zaupaš in se z njo lahko pogovoriš o tem, kar doživljaš? Menim, da bi bilo zelo pomembno, da svojo stisko zaupaš nekomu, ki ti je lahko pri tem v pomoč in ti nudi tudi kak praktičen nasvet. Morda bi bilo smiselno, da se ta oseba pogovori tudi s tvojima staršema in jima razloži, da je njuno trenutno vedenje nesprejemljivo in da močno vpliva nate. Če v družini take osebe nimaš, pa ti svetujem, da se obrneš na strokovnjake s področja duševnega zdravja. Nekaj kontaktov so ti že zapisali iz uredništva, jaz pa dodajam še nekaj idej:
- V Centru za psihološko svetovanje Posvet izvajajo brezplačno psihološko svetovanje za mladostnike med 14. in 18. letom, ki doživljajo akutno čustveno stisko. Svetovanje poteka v Kranju, Ljubljani, Celju, Portorožu, Slovenj Gradcu, Idriji, Velenju in Zagorju ob Savi, zanj pa ne potrebuješ zdravstvene izkaznice ali napotnice. Na pogovor se lahko naročiš sama na telefonski številki 031 704 707 vsak delovni dan od 9. do 12. ure in od 15. do 18. ure ali preko e-naslova info@posvet.org.
- V Centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov (CDZOM), ki delujejo po vsej Sloveniji v zdravstvenih domovih, izvajajo strokovno podporo in pomoč pri reševanju stisk. Za vstop v obravnavo ni nujno potrebna napotnica, lahko pa jo dobiš pri svojem osebnem zdravniku. Sama se lahko naročiš preko telefonske številke najbližjega Centra (seznam vseh najdeš na tej povezavi).
Zgoraj navedeni centri so lahko precej obremenjeni, zato boš za prvi pogovor morda spet morala nekaj časa čakati. Ker verjamem, da je tvoja stiska trenutno huda, ti svetujem, da se v primeru stopnjevanja samomorilnih misli in potrebe po samopoškodovanju nemudoma obrneš na eno izmed nujnih telefonskih številk, ki so ti jih zapisali iz uredništva. Razširjen seznam virov pomoči ti je na voljo na tej povezavi. Lahko pa se kadarkoli ponovno obrneš na našo svetovalnico in ti bomo skušali še kaj svetovati. Na voljo ti je tudi pogovor s strokovnjakom preko klepetalnice "v živo", ki po navadi poteka ob večerih (urnik klepetalnice najdeš tu).
Javi se še kaj, bom vesela tvojega odgovora.
Prijazen pozdrav,
Anja Rakovec, dipl. psihologinja (un)