Zakaj je sprejemljivo kao da je na after party ju po valeti alkohol? Starši načeloma tolerirajo to? Saj do 18.leta sploh ne bi smeli piti. Kaj smo v Sloveniji in se potem to tolerira?
• Pi
Piki miki
na našem je isto jaz se ful je strinajm s tem mi smo naredl tak da tisiti ko želijo alkohol si ga bojo sami prnesl ne bo pa vključno v ceno vsega drugega. Je pa res nesprejemljivo da je nevem kateir starš bi to dovolil.
• Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
tvoje vprašanje me je zelo razveselilo, saj je zelo zanimivo in menim, da bi se o tej temi morali večkrat pogovarjat.
Prav imaš, v Sloveniji je prepovedana prodaja in ponudba alkoholnih pijač osebam, mlajšim od 18 let. Velik problem pa je nadzor nad tem členom zakona. Tudi meni je žal, da nekateri starši to pri svojih otrocih tolerirajo. Razlogi za to so različni, vsekakor pa niso opravičljivi. Uživanje alkoholnih pijač ima lahko pri mladostnikih, kjer se celotno telo še razvija, precej drugačne posledice, kot če alkoholne pijače uživa odrasel človek. V nobenem primeru pa uživanje alkohola ni zdravo niti priporočljivo v nobeni starosti.
Vesela sem, da se pojavijo osebe, kot si ti, ki so do tega vprašanja kritične in si upajo izraziti svoje mnenje in ne podpirajo pitja alkohola med mladimi. To me navdaja z upanjem, da se bomo mogoče Slovenci vendarle kdaj v prihodnosti poslovili od vzdevka "mokri narod".
Če ti je nekje ponujen alkohol, to nikakor ne pomeni, da ga moraš sprejeti, ne glede na to, koliko si stara. Poslušaj sebe in svoja prepričanja ter jasno reci: "NE!", kadarkoli boš v življenju čutila, da ti pitje alkohola ne ustreza. Zakoni lahko določene stvari prepovedo ali omejijo, ampak na koncu je odločitev, ali boš nekaj storila ali ne, še vedno samo tvoja.
Hvala za tvoje razmišljanje. Upam, da bo še več mladih razmišljalo o temi alkohola podobno kot ti.
Želim ti uspešen zaključek šolskega leta, sproščujoče počitnice in lahek prehod v srednjo šolo v jeseni.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
• Aa
Aancka
Nekateri starši imajo tako mišljenje da je prepovedano najslajše in če do 18 leta ne bo alkohola se jim bo pri 18 odpeljalo in bodo morali na spiranje želodca in je bolje da jihprej podučijo o tem?
V primeru da je alkohol na after partyju po mojem csdja ne kličejo ali kako? Drugače kolikor sem videla jim alkohola starši ne dovolijo ampak ga recimo preprosto vzamejo doma. Potem bi kaj pravno csd moral reči staršem naj alkohola ne puščajo doma ampak naj ga zaklenejo v omaro in skrijejo ključ ker ključ otrok lahko najde?
V primeru da mladoletno osebo dobijo policisti da ima alkohol ali cigarete sem brala da starše pokličejo? Tudi če dobijo mladoletno osebo da pijana vozi sem brala da ji dajo denarno kazen?
• Uredništvo
Katarina Šepetavc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
kot sem že zgoraj napisala, razlogov, da starši "zamižijo", ko mladoletni otroci poskušajo alkohol, je najbrž veliko, čisto možno je, da je eden od njih tudi ta, ki si ga ti opisala, vseeno pa noben razlog ne opravičuje ponujanje alkohola mladoletnim. Več pozornosti bi morali tako starši kot družba nameniti pogovoru o škodljivosti alkohola. Alkohol mora biti tudi doma otrokom nedostopen, torej zaklenjen, sploh če obstaja verjetnost, da bo mladostnik alkohol konzumiral, ko odraslih ne bo v bližini.
V vseh teh primerih je seveda problem nadzor - lahko je nekaj prepovedano, pa bodo posamezniki še vedno to počeli. Problem je, da se to vseskozi dogaja, dokler se ne zgodi kaj res hudega. Kaj se zgodi, če policija ali CSD izve o dogodkih z mladoletniki in alkoholom, ne vem, ker nisem iz te stroke, seveda pa gotovo tako na CSD kot policija obvesti starše, ker ji mora obvestiti. Kakšni ukrepi sledijo naprej pa ne bi vedela.
Vsekakor upam, da bodo mladi s čedalje večjo odgovornostjo do sebe stopali skozi življenje in bodo sami rekli alkoholu odločen "Ne!". Kot sem že zgoraj povedala, končna odločitev, ali bomo nekaj zaužili ali ne, je še vedno naša, ne glede na vse zapovedi in prepovedi.
Želim ti lepo in umirjeno poletje.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
• Uredništvo
Tina Toman
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Odgovor svetovalke bi le dopolnila v delu, ki se nanaša na CSD in policijo. CSD sam po sebi ne more izvajati nadzora nad prisotnostjo alkohola med mladoletniki, saj ne more biti prisoten povsod. Za to so odgovorni starši.
Drži pa dejstvo, da če na zabavo pride policija in ukrepa skladno s svojimi pristojnostmi, je moralo priti do neke kršitve. Samo to, da je mladoletnik spil kozarec alkohola ni razlog, da bo ukrepala policija. Ko pa pride do dogodka, kjer je policija dolžna posredovati in ukrepati (pretepi, kaljenje javnega reda in miru, ....), pa se je zgodilo nekaj, kar pa je zelo pogosto povezano z uživanjem alkohola.
Potrebno je vedeti, da so mladoletniki, po veljavni slovenski zakonodaji, po dopolnjenem 14. letu starosti že kazensko odgovorni in morajo prevzeti del odgovornosti. Zato policija v takšnih primerih ukrepa skladno z zakonodajo, o dogodku pa obvesti tudi pristojni CSD. Vendar pa, kot je svetovalka že napisala, so še vedno starši tisti, ki so v prvi vrsti odgovorni za svoje otroke in vsak posameznik, kako bo ravnal v določenih situacijah.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja