Pozdravljeni!
Js za sebe že kr neki cajta sumim da bi lahk mela ADHD al pa mozno tut ADD sam js tega nocm starsem priznat ka šele sep in a lahk to grem na pregled pa te stvari anonimno pac da starsi niso obveščeni kr js sploh nevem kk kr pr njih use more bit popolno.
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje.
Praviš, da pri sebi že nekaj časa opažaš znake ADHD/ADD in te zanima, kje lahko poiščeš pomoč oz. kje lahko opraviš pregled.
Diagnostični pregled za ADHD/ADD v večini primerov opravlja (klinični)psiholog. Za pregled se lahko prijaviš v tebi najbližjem Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov, ki delujejo v zdravstvenih domovih (seznam centrov lahko najdeš tukaj: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/).
Za naročilo na pregled ne potrebuješ napotnice. V izbrani center se lahko naročiš po telefonu, e-mailu ali osebno. Ob prvem stiku bo medicinska sestra s tabo opravila triažni razgovor – to je krajši razgovor, v katerem opišeš težave, ki jih pri sebi opažaš. Na podlagi tega se potem strokovni tim odloči, kateri strokovnjaki bi ti lahko najbolje pomagali.
Poleg tega pišeš, da si sama to težko priznaš. Soočanje z možnostjo, da imamo določene težave ali izzive, je lahko neprijetno in včasih vzbudi tudi različne skrbi. Že to, da si začela razmišljati o tem, kaj se s tabo dogaja, in da iščeš informacije, pa je zelo pomemben in pogumen korak. Ko bolje razumemo svoje težave, lažje najdemo tudi načine in strategije, ki nam lahko pomagajo ter dobimo ustrezno podporo.
Glede na tvojo starost (17 let) ne potrebuješ soglasja staršev za vključitev v Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov in lahko vse urediš sama. Kljub temu se mi zdi pomembno, da bi se s starši sčasoma pogovorili o težavah, saj ti lahko tudi oni nudijo oporo. Lahko ti pri pogovoru pomagajo tudi strokovnjaki v centru.
Če te zanima še kaj, smo ti na voljo.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije