zivjo,
js se bi ful rada sla testirat za adhd kr pac mam res velik znakov sam je res da mam ce ze adhd z anksioznostjo kr nimam unih znakov da skacem u besedo pa to mogoc med prijatelji ne pa med ucitli al pa kej tazga ampak tko ne morm se fokusirat lah si recm okej zdej bom pa to poslusala ampak ne misli mi grejo drugam tud skoz se morm premikat vecinokrat z nogo tapkam ob tla pa ne morm dokoncat filmov pogledam 10 minut tkoj se ne morm vec skoncentrirat ucasib zacnem delat prevale al pa kej na postli pac po 10 minutah mi je cis brezveze pa tko kej si recm da morm nardit tkoj pozabm, tezko se organizeram moja soba je skoz razmetana use naloge nardim zadni dan in ucim se zadni dan pac prej se ne morm spravit ampak mam se zmer odlicne ocene lah recm ob 15.00 grem sobo pospravt ampak ne bom tko pomoje jo bom on ene 17.00 al je pa sploh ne bom pa tko k se probam ucit mi misli gredo kr drgam aja pa se ful me motjo visoka svetloba al pa kaksni hrupi glasni pa ucim se igrat kitaro in tko zacnem z eno pesmijo potlej pa takoj obupam ce mi ne uspe pa ful sm sensitive nevem ce to steje sam jah in ja se kej kar sm zdej pozabla ampak nevem ne upam si it testirat k me je strahda na konc nimam adhdja in si sm zmisljuje
hvala!
Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za sporočilo.
V njem omenjaš različne občutke in situacije, ki so del tvojega vsakdana. Pišeš, da ti misli pogosto odtavajo in se težko osredotočiš, da potrebuješ nenehno gibanje, da težko dokončaš filme ali naloge oziroma jih večkrat odrineš do zadnjega trenutka. Omenjaš tudi hitro obupavanje pri novih stvareh, težave z organizacijo, na primer pri pospravljanju sobe, ter občutljivost na močno svetlobo in glasne zvoke. Te izkušnje so lahko zelo obremenjujoče, zaradi česar je pomembno, da jih jemljemo resno.
Mnogi ljudje tovrstne znake povezujejo z ADHD-jem, hkrati pa se lahko pojavljajo tudi ob anksioznosti ali drugih stanjih, ki vplivajo na pozornost, motivacijo in čustveno odzivnost. Prav zato je na podlagi opisa težko natančno določiti, kaj je v ozadju tvojih težav – ti znaki se pogosto prepletajo in lahko izgledajo zelo podobno, čeprav imajo različne vzroke.
To je tudi razlog, zakaj je obisk strokovnjaka in testiranje, o katerem razmišljaš, zelo smiselno. Njegova vloga ni, da preveri, ali si si kaj “izmislila”, temveč da ti pomaga razjasniti, kaj se dogaja. Tvoje težave lahko oceni v širšem kontekstu in ponudi podporo ali strategije, ki ti lahko dolgoročno olajšajo življenje.
Pomembno je vedeti, da s tem, ko iščemo odgovore na to, kako se počutimo, ne izpademo smešni ali dramatični. Veliko ljudi se na začetku sreča prav z dvomi, kot so “kaj če pretiravam?” ali “kaj če me ne bodo jemali resno?”. To je povsem normalen del procesa, ko se lotevamo nečesa novega in osebno pomembnega.
Prav je, da te stvari nasloviš ter poiščeš podporo, ki jo potrebuješ. Si se morda o tem že s kom pogovorila – družinskim članom, prijateljem ali kom drugim, ki mu zaupaš?
Sicer pa si že s tem, ko si se odprla in nam pisala, naredila pomemben in pogumen korak k boljšem razumevanju sebe. Verjamem, da bo teh korakov v prihodnosti še veliko :)
Še naprej sem tukaj, če bi želela nadaljevati pogovor.
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)