jaz sem stara 16 let in imam naslednje tezave... V osnovni soli sem bila med poukom vedno zelo ne mirna, zivahna, skakala sm v besedo tezko sem cakala na vrsto, vedno sem imela "prevec" energije, ocene sem imela pa same 5tke in veliko priznanj na razlicnih podrocjih, sicer sem se velikokrat tezko skoncentrirala na ucenje ampak ko sm se sm si vse takoj zapomnila, se pa nikakor nism mogla
osredotociti na stvari ki me ne zanimajo in hitro sem se navelicala nalog. Zdaj pa opazam da sem pogosto zelo ne mirna, skos se neki premikam al z nogo al pa roko, predem se zacnem ucit najprej rabim cca 1 uro da umirim misli. Če mi nekdo postavi neko mejo oz mi nekaj rece ne upoštevam ker se mi zdi da imam samo jaz vse prou, imam velika čustvena nihanja, najprej sem zelo zalostna in potem tako vesela da bi lahko premagovala gore, imam tudi probleme z jezo in overthinkanjem in ko mi je neka oseba pri srcu sem dobesedno obsedena z njo. Ko si nekaj zamislim to hocem dobit. Velikokrat se tezko odlocim med stvarmi vcasih npr. v trgovini gledam
1 uro dve stvari in ne morem zbrati kera je bolsa, obcutek imam da se ne razumem in da me drugi ne razumejo, imam tudi probleme z govorom saj jecljam.
Govorim sicer veliko in vse hocem povedat na hitro in ce nekdo govori tezko pocakam
da neha govorit. Moja babi mi velikorat rece, da nic ne upostevam, da nimam meje in da se mi nic ne da dopovedat. Probleme mam v odnosih, ker me vsaka malenkost prizadane in vse prevec analiziram, v sebi skos cutim nek nemir. Velikokrat pride do “izbruha” energije takrat pa se mi zdi kot da sem vse mogočna, obožujem adrenalin. Velikokrat govorim brez premisleka in recem nekaj kar potem obzalujem in zelo hitro izgubim zanimanje za stvari, na zivce mi gre ce me nekdo prevec sprasuje.
Uglavnem meni se zdi da je mozno da imam ADHD, ker v oš so me med poukom skos neki opozarjali pa skos sm motila pouk pa enostavno se nism mogla umirit in mi je ful cudno da nikol ni noben kj reku da bi lahko mela kksne probleme. Doma sem enkrat mami omenila da se mi zdi da bi lahko imela Adhd pa mi ni vrjela rekla je da se lazem in da je z mano vse ok… Ampak to ni res!!! Jaz ze od skos cutim da sem drugacna in da moji mozgani res malo drugace delujejo, res ne morem ustaviti misli in tut zelooo sem razdražljiva. Zdaj ko sem v srednji soli sem zacela tudi opazati da pogosto cutim neke tesnobe in da imam notranji nemir in tezko ostanem pri miru in da se jezim za brez vezne stvari. Najhuje pri vsem tem je pa da se jaz pocutim kot da se ne morm kontrolirat tudi ko zelim “izklopiti” misli ali pa se umirit al pa ne prevec analizirat to enostavno ne gre.
P.S Veliko ljudi mi reče, da sem posebna in da me sploh ne razumejo in mi očitajo da stvari delam za nalašč.
Hvala za pomoč
Lep dan
En
Ena punca
Js sm tko ista sam da zame usi mislijo da sm ful mirna in pridna, ma mam tolko energije u sebi in pogosto grem na zivce ljudem s svojimi komentarji. Mislim nisem strokovnjak sam maybe mas res adhd. Ni pa s tem nic narobe in se da postopoma izboljsat, da se lazje skoncentriras na primer.
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
podajaš zelo podroben in natančen prikaz težav na področju vedenja in čustvovanja, kakor jih sama občutiš. Izgleda tudi, da si že kar nekaj raziskovala po spletu. To ima lahko svoje dobre in slabe plati, nikakor pa ne more biti v pomoč pri samodiagnosticiranju. Za postavitev določene diagnoze je potrebno poiskati strokovnjake, ki so za to usposobljeni. V primeru ugotavljanja vedenjskih motenj, sta to klinični psiholog in pediater. Ko je diagnostika končana, sledi priporočena terapija.
Sicer pa lahko na področju vedenjskih in čustvenih težav veliko narediš sama. Različne tehnike sproščanja, vaje za izboljšanje koncentracije lahko najdeš tudi na spletu. Z rednim in vztrajnim izvajanjem vaj, se da doseči in izboljšati marsikaj. Morda bi se še enkrat pogovorila z mamo in ji natančno razložila, kako se počutiš. Tudi tvoj osebni zdravnik-zdravnica, je pravi naslov za odkrit pogovor.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka