Pozdravljeni, pisem vam ker imam vprasanje glede ADHD. Zase sem precej prepricana da imam ADHD ali neko drugo obliko motnje koncentracije. Ker sem slisala da so cakalne dobe za psihologe zelo dolge, me zanima ali lahko brez predhodnega obiska psihologa samo opravim “test” (sklepam da se tako diagnozo dobi na podlagi nekih uprasanj) da dobim diagnozo, ali moram prav nujno najprej nekaj casa obiskovat psihologa? Kako in kje se sploh narocim na “pregled”? In kaj se zgodi po tem ko je diagnoza postavljena?
Ze vnaprej se vam zahvaljujem za odgovor :) -
Uredništvo
Jasna Klemenčič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
skrbi te torej, ali imaš ADHD ali katero drugo motnjo. Če prav sklepam, imaš težave s koncentracijo? Zelo dobro je, da si se odločila poiskati pomoč. V nadaljevanju ti podajam več informacij o tem, kako prideš do psihologa, kako poteka diagnoza in kaj sledi.
Nikakor ni dovolj, da se samodiagnosticiraš s pomočjo raznih testov, ki so dostopni na spletu. Takšne diagnoze so lahko prehitre, nenatančne ali celo napačne, zato je nujno, da se obrneš na zdravstvene delavce, ki bodo opravili pravilno diagnosticiranje. Prvi korak, ki ga moraš storiti, je, da se s svojimi opažanji glede težav obrneš na svojega izbranega osebnega zdravnika. Le-ta ti bo izdal napotnico za psihologa, psihiatra ali drugega specialista, odvisno od njegove presoje. Z napotnico se nato naročiš k izbranemu specialistu, izbereš lahko tistega, kjer je čakalna doba najkrajša. Žal so ponekod čakalne dobe res dolge in upam, da se bo to sčasoma izboljšalo. Možno pa je izbrati tudi specialista iz druge regije, če ti prevoz ni težava in če je tam čakalna doba krajša.
Postopek diagnosticiranja je pri psihologih takšen, da psiholog najprej opravi s tabo intervju, kjer mu zaupaš, s kakšno težavo prihajaš in podatke iz svojega življenja, otroštva, funkcioniranja v šoli in socialnih odnosih … Nato boš opravila testiranje s pomočjo različnih nalog, ki preverjajo tvoje miselno delovanje, in sicer pozornost, učenje, spomin … Možno je, da boš izpolnila tudi kakšen vprašalnik o osebnosti in čustvovanju, da bo ocena čim bolj celostna. Običajno se tega ne opravi v enem srečanju, ker je testiranje obsežno in utrudljivo, zato boš žal morala obiskati psihologa večkrat, vendar bo posledično ocena zanesljiva in natančna.
Glede na ugotovljene težave ti lahko psiholog predpiše ustrezne prilagoditve v šoli. Skupaj bosta našla načine, kako vpliv težav na tvoje funkcioniranje čim bolj omiliti in ti olajšati delo. Dodatno te lahko psiholog nauči strategij spoprijemanja, organiziranja časa in učenja oz. strategij, ki ti bodo pomagale omogočiti optimalno funkcioniranje. Zato kar pogumno do zdravnika, da se tvoje težave čim prej razrešijo.
Lepo te pozdravljam,
Jasna Klemenčič, dipl. psihologinja (UN)Citiraj