Zdravo že 3 leta se borim z psihičnimi težavami prvo do bili panični napadi depresija že pol leta do zdaj pa tudi bulimijo že od nekdaj sem na splošno zelo ne samozavestna ne maram še kljub vsemu tudi skušim drugim ljudem anonimno pomagat prek forumu s pomočjo svojih izkušen ampak od teh povratnih informacij dobivam že skrajni občutek da nič ne pomagajo in marsikomu v realnem življenju grem na živce starši ne podpirajo in jih zelo cenim pa vseeno mislim da nisem dovolj psihično močno da vzdržim nekatere pritiske zelo se bojim vseh neznanih pa celo znanih ljudi okoli sebe ne vem namreč kaj od njih včasih pričakovati jim sem sploh v korist? Me marajo? Nevem res sem nerodna drugače pa zelo nespretna mogoče sem zato za njih v resnici looser? Kdo ve? Jooj zadnje čase je tudi popoldne po šoli ful čudno pridem domov malo jem če imam občutek da je preveč grem raje zbruhat takoj imam občutek namreč " žrem kot krava kaj pa drugi Nevem če ma smisel sploh vztrajat šola mi gre pa vseeno strah me je preveč prihodnosti noben fant me ne bo želel ali sprejel včasih si samo želim da bi mi nekdo dal močno injekcijo ali tabletko in bi v miru za večno zaspala saj ko spim se še najbolj varno počutim opravičujem se za tako obsežno vsebino ampak Nevem če je sploh vredno da sem to napisala ampak iskreno že ubopavam nad življenjem...
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
V svojem sporočilu si izpostavila različne težave, s katerimi se trenutno soočaš. Že več let se spoprijemaš z duševnimi težavami - paničnimi napadi, depresijo in bulimijo. Praviš, da imaš nizko samozavest in da si nespretna, skrbi te, kaj si o tebi mislijo drugi. Strah te je prihodnosti in tega, da ne bi bila sprejeta oz. zaželena s strani fantov. Želiš si pomagati drugim, a ne veš, če si pri tem uspešna. Zapisala pa si tudi nekaj pozitivnih vidikov - da te starši podpirajo in da ti gre v šoli dobro. Kljub temu pa včasih ne vidiš upanja in se sprašuješ, ali si sploh zaslužiš (in želiš) živeti.
Iz tvojega pisanja razbiram, da imaš o sebi zelo negativno mnenje in, kot praviš sama, nizko samozavest. Zaznavaš se kot nerodno, nespretno ter ne dovolj močno, koristno in zanimivo za druge. Prepričana si, da te drugi vidijo tako, kot se vidiš sama. Pa sem skoraj prepričana, da ni tako. Praviš, da imaš dober odnos s starši, da te podpirajo. Kako misliš, da bi te oni opisali? Bi znali našteti tvoje pozitivne lastnosti? Kaj pa bi rekli tvoji učitelji v šoli? Imaš kakšnega prijatelja ali prijateljico, sošolca ali sošolko, ki ti je blizu? Kaj bi on oz. ona povedal_a o tebi? Kadar razmišljaš o sebi v negativnem smislu, poskusi pomisliti, koliko te misli v resnici držijo. Pomisli, kaj bi o tem rekli ljudje, ki te imajo radi. Lahko jih tudi vprašaš. Ali jih prosiš, da ti naštejejo nekaj lastnosti, ki jih pri tebi cenijo. Ozaveščanje svojih prednosti oz. preusmerjanje pozornosti od lastnih pomanjkljivosti k prednostim je pomemben korak h grajenju zdrave samopodobe. Še več korakov in nasvetov pa lahko najdeš v tejle naši rubriki, kjer te čakajo različni članki na temo samopodobe. Morda ti kakšen nasvet pride prav.
Gotovo imaš, tako kot vsi drugi, določene "pomanjkljivosti" oz. šibkejša področja, na katerih je potrebno več dela. Morda si res bolj nerodna ali nespretna (v odnosih, komunikaciji, športu, umetnosti ali čem drugem), vendar to lahko do neke mere spremeniš, če si to želiš. Katere svoje lastnosti bi si želela spremeniti? In kaj bi se v tvojem življenju spremenilo, če bi ti to uspelo? Poskusi si postaviti kak majhen in dosegljiv cilj, ki si ga želiš doseči. Postavljanje in doseganje ciljev je še en pomemben korak k boljši samopodobi in občutku smisla v življenju. Ne glede na vsa močna in šibka področja, ki jih imaš in ki jih boš še razvila, pa se poskušaj zavedati in kdaj pa kdaj opomniti, da si v redu - takšna, kot si. Nobenega dvoma ni, da si zaslužiš živeti in biti zadovoljna s seboj.
Žal mi je, da je tvoja stiska tako huda, da pomisliš tudi na končanje življenja. Uspeš morda prepoznati, v kakšnih situacijah se ti pojavijo take misli? In kaj ti takrat pomaga? Ali si vključena v strokovno obravnavo depresije in paničnih napadov? Pa motenj hranjenja? V kolikor nisi, ti toplo svetujem, da se obrneš na najbližji Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov in se naročiš na pregled. Kadar pa je stiska zelo huda in potrebuješ pomoč takoj, se lahko obrneš na:
- Urgentno psihiatrično ambulanto v Centru za izvenbolnišnično psihiatrijo (CIP) v Ljubljani,
- Enoto za adolescentno psihiatrijo v Centru za mentalno zdravje (CMZ) v Ljubljani,
- dežurnega zdravnika v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalno službo (112).
Upam, da ti bo odgovor v pomoč. Če bi želela še kaj "predebatirati", pa sem ti na voljo.
Lepo te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije