Stara sem 15 let. Zaradi prijateljice sem šla na 1. gimnazijo v Celju(itak bi sla na gimnazijo). Ampak ta gimnazija je v /urejeno v uredništvu / daleč najtežja in zame kar malo depresivna. Prijateljica pa se me je to leto začela manj družiti z mano in skoraj kazati brezbriznost. Še vedno sva prijateljici a ni niti približno tako kot prej. Zdaj pa se mi zdi da sem se narobe odlocila. Bila bi lahko na gimnaziji /ime/, ki mi je kot šola veliko bližja, poleg tega pa imam tudi tam prijatelje. Na nek način se nočem prepisati, ker bi to pokazalo nezrelost a nevem kaj naj naredim. Me pa tudi zanima do kdaj in kako se lahko prestaviš na drugo šolo. Prosim za hiter odgovor saj sem res v stiski. Če kakšna moja vrstnica to bere bi prosila tudi za njeno mnenje.
hvala
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga dijakinja,
šolsko leto se je šele začelo in mislim, da ne bi smelo biti ovir za prepis, sploh če so na šoli, ki te zanima bolj, še prosta mesta in če izpolnjuješ pogoje. Najbolje, da vprašaš neposredno na tej šoli.
S tem ne boš pokazala nobene nezrelosti. Včasih se pač zgodi, da se po tem, ko smo se za nekaj že odločili, pač premislimo. Mislim celo, da si zrelo pretehtala minuse in pluse situacije, v kateri si se znašla. Poskusi se ne preveč sekirati in se raje usmeri na naslednji korak.
Nobena odločitev, ki jo v življenju sprejmemo, ni 100% najboljša in popolna, vedno bodo minusi in plusi. Je pa včasih kakšna na videz slabša ali neoptimalna odločitev na dolgi rok boljša. Morda bi v tej šoli čez čas ugotovila, da ti je zahtevnost všeč in da te bo bolje pripravila na študij. Morda bi še pred koncem šolskega leta dobila novo najboljšo prijateljico.
In morda bi se menjava šole čez čas izkazala za napako: stari prijatelji bi se tudi tam vse bolj oddaljili, bližina doma bi ti začela presedati, v šoli ne bi našla dovolj izzivov zase ...)
Prehod v srednjo šolo je vedno prelomnica in normalno je, da takrat zamenjamo družbo, spoznamo nove zanimive ljudi, odkrijemo nova zanimanja itd. Morda se ti bližnja šola zdi bolj varna, ampak občutek varnosti ni vedno najboljši pokazatelj tega, kaj je za nas najbolje. Rast se namreč zgodi izven cone udobja (seveda pa ni treba za to predaleč iz cone udobja, saj pretiranega stresa tudi nočeš).
Če pa v sebi trdno veš, da hočeš na drugo šolo in da se tam absolutno bolj vidiš, pa čim prej v akcijo. :)
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala k tehtanju dileme, ki naj ne traja predolgo: zaupaj, da ne glede na to, kako se boš odločila, boš okej. :)
Uspešno ti želim,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja