Ziujo torj js mam eno uorasanje k je dost neumno sam neuoam starsou uprasat torj pac mene je te par mescou ful strah pac dejansk sploh ne morm spat niti 4 ure kr skos razmislam o vojni ce sr bo zgodla v europi no ja in par ur nazaj sm vidla novico da pise sa ce bodo drzave pomagale v vojni bo europa "kaznovana" na hujsi nacin in mene je res strah da kaj ce bo vojna js nemorm spat ce sam slism letalo me stisne u plucih alpa ce zacnejo dirkat na strehi od trgovskega centra al pa k gradijo hiso pa mecejo stvari dol pac js res nmorm men slabo rata k sam preberm kj tazga alpa slism prej sm dejansk skor bruhala zto sm sam hitr use ugasnla pac pa tud trest se zacnem pa na jok mi gre no ja prosm ce slicajn vete kk bi lah pomagal kr js nmorm sama hvl
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Drago dekle,
najprej dovoli en topel virtualni objem!
Panika je zelo hud občutek in preden karkoli razmišljamo, je pomembno, da najprej spet začutimo tla pod nogami. Svoj dih. Topel objem ali stisk roke druge osebe. Prijazno besedo na povsem dugo temo, ki nas skrbi.
Ena super vaja za "prizemljitev" gre takole: Na glas povem 5 stvari, ki jih tukaj sedaj vidim (npr.: miza, okno, roža, zvezek, miza.); 4 stvari, ki jih tukaj in sedaj čutim (npr.: stol pod zadnjico, copate na stopalih, hlad, ki prihaja od odprtega okna, dlan v dlani); 3 stvari, ki jih tukaj in sedam slišim (npr.: radio, avtomobile na cesti, ptičje petje pred oknom); 2 stvari, ki jih, tukaj sedaj vonjam (svoj parfum, kavo iz skodelice na mizi); 1 stvar, ki jo tu in sedaj okušam (npr.: vanilija po sladoledu, ki sem ga prej jedla). Če kakšnega občutka ta moment ni, se poskušam kakšnega spomniti.
Pomaga tudi, da začnemo zavestno dihati počasi. Za tri minute. Počasi vdihnem in štejem do npr. 6, počasi izdihnem in štejem malo dlje, npr. do 8. Diham skozi nos. Zraven razmišljam: Mir in dobro. To lahko uporabiš kadarkoli te kaj začne tako skrbeti, da ne moreš zaradi tega spati ali normalno dihati.
In šele, ko začutiš, da se telo umirja, je primeren čas, da se lotiš premisleka o dejanski realnosti grožnje, ki te skrbi. Kako verjetno je, da se bo to res zgodilo? Da bo prišlo kar iznenada? Kaj pa če bo vse ok?
Mnogo večja verjetnost za nenadno splošno katastrofo dandanes namreč je, da se zgodi huda vremenska ujma, potres ali nova huda pandemija. Vojne so ponavadi zgodba z dolgo brado, kar pomeni, da se pripravljajo lep čas. Zato je tvoj strah, da bo kar iznenada od nekod priletela bomba povsem odveč.
Kar doživljaš, je povsem normalna reakcija na negotovost, ki nas obdaja. Ker se morda sploh prvič v življenju zavedaš negotovosti te velikosti, je videti vse toliko bolj grozeče. Vabim te, da najprej sprejmeš svoj strah. Življenje je in vedno bo vsaj nekoliko negotovo. Na žalost ga ni zagotovila, da bomo do smrti živeli v miru in slogi ali da bomo živeli dolgo in dobro. Lahko pa v to zaupamo. In lahko zaupamo v to, da bomo zmogli preživeti, tudi kadar bo šlo kaj zelo narobe. Ljudje smo sposobni marsičesa in zlasti v krizah običajno stopimo skupaj in se podpiramo. Tako smo narejeni. :) Tudi ko se vse podre, zgradimo stvari na novo. Dokaza je cela zgodovina človeštva do sedaj.
Še vedno pa ti želim, da se zaradi nevarnosti vojne v Evropi ne sekiraš. Politiki radi govorijo marsikaj. Priznam, tudi sama sem kdaj zaskrbljena zaradi vseh grozot, ki se dogajajo po svetu in sploh ne tako daleč stran od nas. Ampak vseeno mislim, da vojne pri nas ne bo, ker se to nikomur se splača. Za denar gre, namreč. Skoraj po pravilu. In na nekatere stvari enostavno nimamo vpliva - celo zlonamerni politiki ne. ;)
Poletje prihaja, razmišljaj raje, kaj vse finega boš počela med počitnicami. :)
Lepo te pozdravljam,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
vs
vsejeok
Živjo!
Saj je zgornji odgovor že super, bi pa rada dodala, da sem imela tudi sama podobno situacijo kakšni dve leti nazaj, približno takrat, ko je izbruhnila vojna v Ukrajini. Vsak dan sem razmišljala, če je to mogoče dan, ko bo napadena tudi Evropa, o vojni nisem želela niti slišati, kot da bi jo to lahko priklicalo. Živo se spominjam, ko smo imeli zvečer prižgano televizijo, vrtel se je nek vojni dokumentarec in postala sem nervozna, bilo mi je izjemno neprijetno gledati to. Ampak sem se nehala obremenjevati s tem in danes me ne skrbi več. Pomembno je, da poskusiš to odmisliti in se zamotiti s čem drugim (to sem naredila jaz).
Zdaj vojne (še) ni, zato uživaj! Ko bo (če sploh bo), se bomo pa takrat s tem ukvarjali.
Želim ti vse dobro. :)
Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Hvala za dragoceno mnenje iz osebne izkušnje - čestitam, Vsejeok. :)
LP obema
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja