ojla,
js bi rada sam povedala da se mi zdi da so punce v mojem razredu vse tok toxic in fake.
pač zdi se mi da me moje prijateljice samo izkoriščajo zaradi mojih ocen in jih sploh ne skrbi zame.
nikol me ne vprašajo če sem vredu, pozabile so mi čestita za rojstni dan in mi čestitale šele zvečer po y tem ko sem jih jaz spomnila s snapom.
in zdaj mi ene k je itak problematičen otrok, ona k mi ni sploh čestitala hovori da sem nesramna in da jo ignoriram in zdej so še vstale začele tko misliti( njena bff pa ena k se z njo največ družm-skos misl da je vse o njej mi je enkrat rekla sam neve če je bli mislen zares kr sm samo rekla "kok ste počasni"pa nism mislna na nesramn način bolj na sarkaztičen) in in se kr neki dela ta punca pa njena bff žrtev pa boge pa nedolžne. pač itak sta tko al tko promblematične(droge,cigarete..) in sm ju pač nameravala sam cut off. in zdej mi ona govori da sm JAZ nesramna ko mi pa ONA ni niti čestitala za rd js sm pa ji vseen (rd ma po men) in kr ona sploh ne ve z aro pomoje.
pač sej ne držim zamer sam ne mi govort da sm js nesramna pol pa hodt k men pa me sprašvt kaj rambo narest med poukom.
hvala!
• Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
prosim te, da še enkrat prebereš svoje vprašanje. Preberi prvi stavek, vsaj dvakrat. Če si še vedno prepričana, da tvoja trditev drži, potem se hkrati moraš tudi zavedati, da se tvoje razmišljanje o sošolkah vsekakor odraža ne le zgolj v tvojem razmišljanju, temveč tudi tvojem vedenju, odnosu do njih. Nasploh se v tvojem vprašanju odraža veliko nasprotij. Če tvoje vprašanje ustrezno pre-berem, imaš hkrati tako občutek, da te tvoje prijateljice zgolj izkoriščajo, so nesramne, toksične in si jih (če prav razumem predvsem dve) tako ali tako želela odrezati, a po drugi strani, ti je njihov odnos pomemben, saj drugače vprašanja ne bi zastavila. Prav zato, ti predlagam, da svoje vprašanje prebereš še enkrat in si odgovoriš na naslednja vprašanja in si odgovore tudi zapišeš, tako da boš misli tudi »materializirala«:
Kaj si želim? (Torej: Kaj si želiš? Si želiš biti njihova prijateljica? Katera dekleta so tista, s katerimi se dobro počutiš? Katera dekleta so tista, ob katerih si želiš biti? Za katere ti je mar? In komu si mar ti? Kdo je do tebe pozoren? S kom se lahko pogovarjaš o temah, ki so ti pomembne? S kom te povezujejo skupni interesi?) Kaj boš storila v prihodnje? (Če si si razjasnila, kdo je tisto dekle, s katero želiš biti prijateljica, potem tudi razmisli, kako se do nje vedeš? Kaj meniš o njej?)
Zavedaj se, da tvoj način razmišljanja vsekakor vpliva na tvoje vedenje do te osebe. Prijateljstvo je vsekakor odnos, ki je enakovreden. Z osebo smo prijatelji, ker nam je zanjo mar. Jo imamo radi prav takšno, kot je. Ker se ob njej počutimo OK. Ker nas sprejema, takšno kot smo. In četudi se kdaj o čem ne strinjamo, se potem še vedno pogovarjamo naprej. In mu odpustimo, četudi pozabi na naš rojstni dan.
Kako razumeš prijateljstvo? Kdo je tvoja prijateljica? Kdo je (zgolj) sošolka?
S prijatelji smo lahko povezani dlje časa, nekaj jih lahko obstane za vse življenje, lahko pa tudi izzvenijo. Izzvenijo takrat, ko v odnosu nismo več sproščeni, ko ne čutimo sprejetosti, razumevanja. In če vemo, da smo v odnos vloži največ kar zmoremo, prijateljica pa tega ne prepozna, potem je smiselno, da poiščemo stik z drugimi ljudmi, s tistimi, ki nas podpirajo.
Želim ti, da si vzameš čas zase in za razmislek o sebi.
Bodi prijazna, vljudna v komunikaciji, a vztrajaj v odnosih s tistimi, kjer postajaš boljša oseba.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja