Res redko se odprem ljudem in to se mi pozna. Ne znam se odpret, nabirajo se mi porblemi, težave, pomisleki za katere se mi zdi, da jih ne bo nihče razumel. 11 let imam že ločene starše, z očetom sem skregana že več mesecev.
Živim z mami, ki ima probleme z neukrotljivo jezo do mere, da se sploh nočem pogovarjati z njo. Imam občutek, da ji je postalo vseeno zame. S sestro opažava, da je njeno dretje šlo predaleč in izven meja. Dere se za vsak manjši nesporazum in za vsako pozabljeno podrobnost. Ne primer: ne pomijem za sabo enega krožnika- kriva sem za vse in zdaj sem dolžna poslušati, da sem nevzgojena egoistična smrklja, ki je vse negativne lastnosti podedovala po očetu. Dobro ve, da o očetu ne želim slišati, najmanj pa v smislu, da me z njim primerja in na meni izpostavlja kaj jo spomni nanj.
V šoli se dobivam s psihologinjo, ki ji lahko zaupam, vendar pol ure na teden ni dovolj za sprotne razprave o težavah doma in mojih skrbeh. Včasih se vprašam, če sploh rabim pomoč psihologa ali če pretiravam s tem. Moji starši ne vedo, da se dobivam na pogovorih z njo in tudi nočem, da vejo. Mami ima negativen pogled na psihologe, psihoterapevte, psihiatre, ker pravi, da nič ne pomagajo ampak želijo le tvoj denar. Omenila sem ji že, da bi mi pogovor z neko tretjo osebo lahko precej pomagal razumeti moj položaj in spremembe, ki se dogajajo znotraj mene. Začela se je norčevati in me vprašala, če se želim zgledovati po kakšni sošolki, ki ima prav tako tovrstno pomoč in če želim biti "ta boga" in "v trendu". Ne razumem njenega mišlenja in pogleda na situacijo. V mojem kraju ni nobene nevladne ustanove, ki bi nudila pogovore brez tega, da bi za to izvedeli starši ali da bi proces potekal preko napotnice zdravnika.
Posledično se zaradi težav doma težje učim in domov prinašam najslabše rezultate do zdaj. Doma se težko učim, ker poslušam konstantno dretje in vpitje. Raje sem v šoli kot pa doma.
Baje se bomo vsi v družini pogovorili vendar noben pogovor ali dogovor sklenjen znotraj gospodinjstva do zdaj še ni pomagal za več kot pol ure.
Na tej točki izgubljam upanje. Res ne vem kaj lahko še naredim. Vesela bom kakršnegakoli odgovora.
bo
bodi pogumna
ov.prov grozno mi je bilo to brati. moje sožalje za vse to:(
priporočam da se zmeniš z psihoterapetkov za dlje časa alli pa povej točno te probleme učitelju, ki ti najbolj ustreza in sse zmenita za ocene. lahko se po šoli zadržiš v kakšnem parku in si tam 1 uro in se greš učit. doma pa probaj ignorirati dretje. reci staršem da je to že too much, pa da nej te pustijo za de učiš. če te bojo kregali, drug dan povej to učiteljici in ona ti bo znala pomagati.
če imaš kakšno teto,strica,babico,dedka pojdi med vikendi tja in jim resno povej kaj se dogaja. lahko jim zaupaš in bojo oni to povedali tvojim staršem, če te oni neposlišajo.
vrjamem da bo vse uredu, ampak mislim da moraš poiskat pomoč še pri bljižnih in pri učitejih. te pa čisto razumem; kdaj pogovor enostavno nepomaga.
srečno
lp
be
be brave
definitivno NE pretiravaš. nasvet iz moje strani, najdi si nekega psihologa, širšo pomoč, vendar ni treba da za to ve mama. ne vem če je ta nasvet koristen in iz neke pedagoške slike vredu, ampak to bi bilo moje mnenje. šolski psihologinji omeni da ti pogovori z njo niso dovolj in če ti lahko skupaj najdeta širšo pomoč.
želim ti le nabolje :)
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Povedala si, da se ti nabirajo različne stiske in se težko odpreš ljudem. Izpostavila si, da so tvoji starši že dolgo časa ločeni, z očetom si skregana, trenutno pa se pogosto prepiraš tudi z mamo. Zaradi težav doma si v stiski in se tudi težko učiš. Praviš, da že zdaj obiskuješ psihologinjo na šoli, vendar se ti zaenkrat to ne zdi dovolj. Zaradi kompleknosti situacije počasi izgubljaš upanje, da se bo stanje izboljšalo.
V svojem sporočilu si izpostavila številna področja, zaradi katerih si v stiski. Zato bi ti tudi jaz rada najprej odgovorila na vprašanje, ki si ga zastavila tekom sporočila - ali samo še pretiravaš? To vsekakor ni res. Dogaja se ti veliko različnih in precej težkih stvari, zaradi katerih je tvoje doživljanje popolnoma normalno. Prav tako velja izpostaviti, da vsak posameznik drugače doživlja situacije, v katerih se znajde, in se je nesmiselno pogovarjati o tem, ali pretirava. Karkoli kot ljudje občutimo, je resnično za nas. Pomemben je torej predvsem občutek, ki ga doživljamo, in ne sami dogodki, ki so se nam zgodili. Skratka, tudi če ne bi bila v objektivno težki situaciji, vendar bi se počutila v stiski, je tvoje doživljanje pomembno in ne gre za pretiravanje.
Zelo dobro se mi zdi, da si že sama veliko razmišljala o iskanju pomoči in si se že obrnila na psihologinjo na šoli. Pogosto je to tudi najlažji korak, saj ti je lahko na voljo razmeroma pogosto in za pogovor z njo ne potrebuješ posebnega naročanja. V kolikor pa sama čutiš, da ti zgolj pogovori z njo niso dovolj, bi bilo dobro, da poiščeš dodatno pomoč. Kot sta ti svetovali vrstnici, bi morda bilo dobro, da se o tem pogovoriš s svojo šolsko psihologinjo, ko se bosta naslednjič dobili. Ona ti bo najbolje znala svetovati, kam se še lahko obrneš, saj najbolje ve, kaj vse je prisotno v tvojem kraju. Po celotni Sloveniji se je v zadnjih letih odprla bogata mreža Centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Več o njih in posamezne lokacije lahko raziščeš na naslednji povezavi. Za naročitev vanje ne potrebuješ napotnice osebnega zdravnika, se lahko naročiš s klicem na telefonsko številko. Izpostaviš jim lahko, da se tvoja mama ne strinja s psihološko obravnavo in jih vprašaš, kako ravnajo v teh primerih. Glede na Zakon o pacientovih pravicah si namreč po 15. letu starosti sposobna samostojne privolitve v zdravstveno obravnavo.
Kljub temu pa bi vsekakor sam potem obravnave bil lažji in bi se tudi tvoje stiske zmanjšale, v kolikor bi imela pri celotnem procesu podporo mame in preostalih bližnjih. Kot sta ti predlagali vrstnici, lahko premisliš, komu še v svoji bližini bi lahko zaupala svojo stisko in bi ti lahko nudil oporo. Lahko gre za zaupanja vrednega učitelja, trenerja, prijatelje, babice, dedke, sorodnike ... Pogosto nam že pogovor z bližnjo osebo, za katero vemo, da nas ima rada, lahko pomaga pri premagovanju stisk. Prav tako velja ponovno poskusiti imeti iskren pogovor z mamo o tvojem doživljanju. Spremeniti mnenje druge osebe ni enostavno. A kljub temu verjamem, da te ima mama rada in si želi, da se počutiš dobro in si srečna. V kolikor bi razumela, v kakšni situaciji se nahajaš in kakšno stisko doživljaš, bi morda lahko premostila svoja prepričanja in te podprla pri iskanju psihološke pomoči. Poskusi ji z mirnim pogovorom jasno povedati, kako se počutiš.
Vsekakor smo ti na voljo tudi na spletni svetovalnici, zato te vabim, da odgovoriš na moje sporočilo in mi poveš, kako ti še lahko pomagam.
Lep pozdrav
Dora Mališ, mag. psihologinja
za
zamišljena
Pozdravljeni,
iskreno se va zahvaljujem za vaš odgovor. Glede na to, da sem pisala že nekaj časa nazaj, so se stvari malo uredile. Mami mi je pomagala najti pomoč, tako da bom imela podporo tudi izven šole. Sicer je bilo za to potrebnih malo več kot samo en pogovor, vendar mi je uspelo.
Kar se tiče centrov za duševno zdravje mladih in podobno, verjemite mi, da sem že vse natančno preiskala in da lahko rečem, da sem tam kjer ni muh. Pomoč sem našla pri neki čisto drugi osebi.
Okoli ocen sem še vedno malce zaskrbljena, vendar tudi ta problem postopoma rešujem.
Lep pozdrav,
zamišljena