živjo,
v sebi držim skrivnost. To je, da so mi ušeč punce. Ker sem tudi sama punca, se marsikomu to zdi sporno in tudi sama si nisem in nisem želela priznati, vendar nemorem več lagati ne sama sebi, ne drugim. Že v 6. razredu sem vedela, da sem istospolno usmerjena. Nikoli nisem nikomur povedala ker bi me isklučili iz družbe. Tudi sama sem želela biti "normalna" in sem se pogovarjala z več fanti, z nekaterimi sem šla celo na zmenek. Nikoli se nism počutila v redu. Vedela sem da to ni prav, ampak sem se na vsak način želela prisiliti, da so mi ušeč fantje. Z enim sem se celo poljubila, da bi videla,če se res ni možno v to prisiliti. To je bil moj prijatelj, vem da sem mu bila že dolgo ušeč, zato nisem želela, da izgleda kot da se igram z njim. Na koncu sva se pogovorila in rešila stvari, a zdaj res vidim da to ni izbira. Najbolj me je strah to povedati prijateljem in družini. V družbi večkrat slišim "to je izbira, samo pozornost iščejo, to je nalezljivo, vse je za pobit, nikol se nebi družil s takimi..."to vse je prišlo iz ust mojih prijateljev. tudi doma velikokrat zasledim, kako mami razlaga prijateljicam, da mi noben fant ni usec in da me noben ne zanima, da sploh ne ve ali bo imela vnuke,... ko to slisim iz ust kogarkoli me stisne in že dlje časa razmišljam in sem previdna okoli ljudi, da se nebi izvedelo, ker me je strah reakcij, glede na to da je večina homofobov. Druga stvar pa je, da me privlačijo starejše ženske... nevem zakaj, ampak noro hitro se navežem npr. na vodičko na potovanju, profesorico,trenerko... v eno od profesoric sem celo noro zaljubljena čeprav vem, da je to narobe ampak jo imam rada in velikokrat delam v glavi različne zgodbe z njo... ne vem kaj naj naredim, ker ne želim biti isključena oz. deležna žaljivk zaradi tega, po drugi strani pa želim da me ljudje spoznajo za to kar sem...
Hvala za odgovor
Lp
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem sporočilu si povedala, da si že dolgo časa nazaj ugotovila, da si istospolno usmerjena, vendar zaenkrat tega še nobenemu nisi povedala. Ugotavljaš tudi, da se več ne boš mogla pretvarjati in poskušati imeti romantične odnose s fanti. Skrbi te, kaj si bodo mislili tvoji prijatelji in tvoja družina. Praviš tudi, da je večina ljudi v tvoji bližini homofobov, zato te skrbi, da te bodo žalili oziroma zavrnili. Na koncu si povedala tudi, da si ugotovila, da so ti všeč starejše ženske in te skrbi, da je to narobe.
Najprej bi rada izpostavila, kako pomembna je tvoja ugotovitev, da ni možnosti, da se boš pretvarjala, da si nekaj, kar nisi. Veliko ljudi, še posebej v preteklosti, je živelo celotno življenje s pretvarjanjem in zanimanjem istospolne usmerjenosti. Kljub temu pa je dejstvo, da se z obnašanjem, kot da so ti všeč moški, neboš mogla spremeniti svoje spolne usmerjenosti. Dolgoročno bi vsakdanje pretvarjanje vplivalo na tvoje počutje in zadovoljstvo z življenjem, zato je pomembno, da si se odločila sprejeti sebe takšno, kakršna si.
Iz tvojega sporočila sem razbrala, da si želiš povedati svojim bližnjim o svoji spolni usmerjenosti. Skrbi pa te, kako se bodo oni odzvali na to. Dejstvo je, da ne moremo vedeti, kako se bodo drugi odzvali. V kolikor praviš, da si od njih že večkrat slišala homofobne izjave, je možno, da se bodo tudi tokrat odzvali negativno. A kljub temu, v luči tega, da si tudi sama povedala, da se več ne moreš pretvarjati, je dejstvo, da boš morala povedati svojim bližnjim, ne glede na njihov morebiten negativen odziv. Velja izpostaviti, da je možno, da se bodo tvoji bližnji odzvali drugače kot se po navadi odzivajo na istospolno usmerjene osebe, saj te imajo radi in te bodo želeli sprejeti.
Na koncu si omenila še, da so ti všeč starejše ženske in te skrbi, da to ni normalno. Pogosto je razlika v letih ovira pri zvezah, a kljub temu bi izpostavila, da glede na tvojo starost težav z vidika zakona ni. Obstajajo pa lahko kakšne druge težave, če gre za tvoje profesorice ali pa če so one v zvezi oziroma poročene. Prav tako pa lahko pride do težav zaradi razlik v zrelosti in željah.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala.
Lepo bodi!
Dora Mališ, dipl. psih. (un)
Bo
Bond007
Dobro, da previdno iščeš nasvete in ne prehitevaš. Izvoli nekaj smernic, ki ti bodo mogoče v oporo:
-če tvoja družba govori tako sovražno in neprimerno, je mogoče dobro, da si začneš iskati novo družbo, ki ustreza tvojim načelom.
-pritožbe staršev, češ da ne vedo, ali bodo imeli vnuke, to sploh ni njihova stvar. Ne čuti se dolžno delati karkoli samo zaradi psihične prisile staršev, ker na koncu ne boš srečna. Vsi starši niso primerni starši, še posebej tisti, ki ne vidijo otroka kot samostojnega človeka, ampak podaljšek sebe.
-dopuščaj možnost, da je zaljubljenost v svoje mentorje čisto lahko samo naklonjenost, reakcija na intelektualno ujemanje, navezanost zaradi pozornosti (če se boš poglobila v psihologijo, vse izhaja iz izkušenj med odraščanjem/vzgojo/odnosi s starši). Pusti času čas in morda se bo izkazalo, da preživljaš samo naravno fazo odraščanja, medtem ko se ti telo prilagaja na hormonske spremembe. Po domače povedano - počutiš se nenormalno, vendar to je delovanje človeške biologije in te bo minilo. V najslabšem primeru lahko z nepremišljenim in prehitrim reagiranjem (izkazovanje čustev v neprimernem razmerju) izgubiš dobrega mentorja/učiteljico, ki bi odreagirala čisto drugače, kot si predstavljaš.
-glede tega, da bi se izpovedala družini in prijateljem, je po mojih izkušnjah najbolje najprej se samo malo pošaliti, potem pa glede na reakcije in namigovanje nadaljevati s pogovorom v tej smeri. Vsak si zasluži, da bi ga najbližji slišali in razumeli, za dušo je to zelo zdravilno in osvobajajoče, vendar samo ti sama najbolje veš in poznaš svojo najbližjo okolico, ali je kdo res primeren, da se mu povsem zaupaš in te ne bo izpostavil ali drugače prizadel.
Če te še kaj zanima, vprašaj. Good luck!Citiraj