živjo Triša tukaj in imam problem ne vem kako nehati vsak dan ko pridem iz šole se jokam ni dovol to da se je negdo zlagal da sem noseča in da se mi šola posmehuje in zato nevem kaj narediti hodim sicer v 1. letnik ampak ne gdo je to objavil na splet oz na snepchat in me označil in zdaj se je to razvedelo po šoli in zdaj me zbadajo
kako naj reagiram
kaj naj naredim
on
onasanja
Hejla, hvala za tvojo podelitev <3
Kolikor razumem, si je torej nekdo izmislil, da si noseča in se je to pojavilo na snapchatu in praviš, da te zaradi tega zbadajo.
Ampak spomni se, da te zbadajo glede nečesa, kar sploh ne drži.
Ne vem, kakšen karakter si, in koliko si drugim v teh mesecih pokazala, kdo si, in kakšno predstavo so si o tebi postavili, ampak če ti kdo kaj reče v to smer, mu razloži, da pač to ni res in da si je to nekdo izmislil. Vem, da je težko, ampak če pa ničesar ne rečeš, te lahko ljudje vzamejo kot lahko tarčo za nadaljna zbadanja. Prav tako, če se jim odkrito in jezno upiraš. Če pa si umirjena in pokažeš, da te je to prizadelo, pri tem pa ohraniš svoj ponos, bo to zamrlo še hitreje. Ponavadi pa že tako ali tako taka otročja zbadanja izhlapijo po nekem času.
Težave lahko zaupaš prijateljicam in sošolkam, ki jim zaupaš. Tudi razredničaju ali šolski svetovalni službi, zato pa so tam.
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo Triša!
Nekdo se je torej zlagal, da si noseča in to javno objavil na splet. Zato se ti zdaj vrstniki posmehujejo. Slišim tvojo stisko in razumem, da ti je ob tem hudo, saj to, da ljudje širijo govorice o tebi, ki niso resnične, nikakor ni sprejemljivo in prijetno.
Prvo kar lahko narediš je, da se na zbadanje odzoveš asertivno - to pomeni, da vrstnikom ob zbadanju jasno poveš, da to ni res in da naj prenehajo z lažmi, brez preveč burne reakcije - ta jih namreč lahko spodbudi, da z zbadanjem nadaljujejo. Poveš jim torej kaj je res, potem pa se na zbadanje ne odzivaj več.
Vseeno pa je poleg tega dobro stopiti tudi do razredničarke ali svetovlne delavke, sploh v primeru, če je zbadanje doseglo to mero, da se ob tem počutiš slabo in nate vpliva negativno - poleg nudenja opore lahko tudi one pomagajo pri soočanju s tvojimi težavami. Vir opore so lahko tudi prijatelji/prijateljice s katerimi se dobro razumeš in se jim lahko zaupaš - vidim, da ti je podobno že nekdo odgovoril v prejšnjem odgovoru.
Upam, da se bo zbadanje kmalu zaustavilo, saj si tega ne zaslužiš.
Patrik Senica, mag. psihologije