Pozdravljen, sm rojen 3 mesece prezgodj in že od nekdaj se mi zdi da mam prevelik razmik med očmi da gre za hipertalorizem kar me verjetno estetsko uničuje saj imam med enim in drugim očesom več kot za en uč prostora toka da ja star sm pa 17 in sem ugotovu da je zelo malo moznosti da se tukaj kaj estetsko naredi tok da me je to šokiralo kaj naj zdaj
Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Razumem, da te tvoja skrb glede razmika med očmi zelo obremenjuje. Veliko mladih v tvoji starosti doživlja občutke, da je z njihovim videzom »nekaj narobe«, posebej v času, ko se telo še razvija in ko se pogosto primerjamo z ideali, ki jih vidimo na družbenih omrežjih.
Ali gre pri tebi res za hipertelorizem, lahko zanesljivo presodi le zdravnik ustrezne specializacije. Primerjanje s fotografijami drugih na spletu ali branje forumov ti tega ne more dati – velikokrat nas to samo še dodatno vznemiri ali vzbudi dvome, ki so neutemeljeni. Zato bi ti svetovala, da se o svojih pomislekih pogovoriš z zdravnikom, ki lahko tvojo situacijo oceni iz medicinskega vidika.
Ob tem pa je pomembno razumeti nekaj drugega: pogosto smo do svojega videza veliko strožji, kot so drugi. Poleg tega obraze vedno zaznavamo kot celoto, le redko se osredotočamo na posamezne obrazne dele. In tudi v kolikor nekaj posebej izstopa, je pogosto prav to tisto, kar nas naredi posebne, zaradi česar izstopamo.
V kolikor si resnično želimo z današnjo medicino lahko spremenimo nekatere stvari na telesu, a vse ne. Vendar je v vsakem primeru odločitev za kakršenkoli poseg nekaj, kar zahteva čas, premislek in odraslost. Poleg tega so ti posegi izjemno zahtevi in lahko prinesejo več tveganj kot koristi. Pomembno je tudi, da se zavedamo, da operacija ne more rešiti tega, kako se vidimo in sprejemamo. Veliko ljudi, ki gre na estetske posege, kasneje ugotovi, da jih še vedno moti nekaj drugega – in tako se začne krog, ki se nikoli zares ne konča.
Zato je trenutno najbolj pomembno, da najdeš v sebi ljubezen tudi do tistih delov telesa, ki se ti ne zdijo v skladu s standardom popolnosti. Da spoznaš, da tvoj videz ni tisto, kar določa tvojo vrednost kot osebo. Poglej ljudi okoli sebe, v resničnem življenju in ne na spletu. Mnogo jih je na papirju “nepopolnih” - a vseeno živijo izpopolnjena življenja. Se smejejo, zaljubljajo, uživajo. V kolikor smo neprestano okupirani z mislimi, kaj je narobe z nami, nam to jemlje življenjsko energijo. Zato si daj čas. Da najprej sprejmeš samega sebe takšnega, kot si. Da najprej poskusiš svojo energijo in pozornost usmeriti kam drugam, kar te bo osrečevalo in ne potrlo. In da se obdaš z ljudmi, ki te imajo radi in v očeh katerih si popoln prav takšen kot si.
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)