V šoli me že odkar sem se zmenila za ples na valeti s sošolcem, zafrkavajo drugi fantje iz razreda. Med poukom mi govorijo, da “žrem njegove sperme”, da sva skupaj, da sva že seksala, oziroma kakšen je občutek, ko sva … in take stvari me neprestano sprašujejo. Ne razumem zakaj. Niti skupaj nisva! Ampak mi je res grozno, ker v razredu to vsi slišijo, pa se nihče ne postavi zame. Le tam so in si mislijo: “Bo že.”
Če sem tiho, rečejo, da je vse res. Če pa kaj odgovorim, je še slabše. Zdaj sicer že nekaj časa niso nič rekli, vendar vem, da bodo spet. Ne vem, kaj naj storim. Če bi rekla kakšnemu učitelju ali svetovalni delavki, bi se na mestu požrla od sramu. Staršem pa tudi nočem povedati, ker bi zelo znoreli in pisali vsepovsod (kar čisto cenim... ampak vseeno) skratka bil bi cel cirkus.
Če sem kdaj to komu povedala, je rekel le: “Ah, saj ni nič takega,” in mu je bilo potem vseeno. Ampak jaz ne morem iti kar naprej. Sem v devetem razredu, zato res ne vem, kako bi izpadlo, če bi jih tožila. Pred njimi pa tudi ne morem pokazati ranljivosti.
Ali imate kakšno idejo, kaj naj naredim?
Hvala za vaš čas
• lo
loleki
TAKOJ k razredniku/svetovalni delavki s tem!
In zapomn si: NA MESTU SE LAHKO OD SRAMU POŽREJO SAM TVOJI SOŠOLCI!
Upam, da jih šola sankcjonira najman s tem, da ne bodo smel na valeto!
• Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
res mi je žal, da to doživljaš. Najprej želim biti zelo jasen: to, kar opisuješ, ni nedolžno zafrkavanje. Gre za verbalno nasilje in poniževanje, temu pogosto rečemo tudi "slut shaming". Fantje o tebi govorijo in tebi govorijo stvari, ki niso resnične, brez tvojega soglasja. To prestopa meje in ni sprejemljivo.
Razumljivo je, da te to prizadene. In ni prav, da bi to morala prenašati sama ali molče. Če si tiho, drugi to razumejo kot potrditev, če se braniš, je lahko še huje. To ni zato, ker bi ti delala kaj narobe, ampak zato, ker je dinamika takšnega nasilja taka, da žrtev težko najde “pravi” odziv. Problem ni v tebi, ampak v njihovem vedenju.
Razumem tudi tvoj strah, da bi to povedala odraslim. Sram, ki ga ob tem čutiš, je pogost, a pomembno je vedeti, da je odgovornost na tistih, ki te ponižujejo in vzbujajo ta sram. Povedati razredničarki ali šolski svetovalni delavki ni tožarjenje in ni pretiravanje. To je iskanje zaščite.
Morda ti pomaga, da veš, da se da to začeti tudi bolj diskretno. Lahko greš najprej na pogovor in poveš, da te sošolci žalijo in da ti je zelo hudo, brez vseh podrobnosti. Odrasli na šoli imajo dolžnost poskrbeti, da se to ustavi.
Me pa zanima še nekaj. Kako se v tej situaciji odziva sošolec, s katerim si dogovorjena za ples? Bi mu lahko povedala, kako hudo ti je? Včasih pomaga, če imaš vsaj eno osebo v razredu, ki ve, da ti ni vseeno in ki lahko kdaj tudi kaj reče ali vsaj jasno pokaže, da to ni ok.
Če razmišljaš, komu bi bilo najlažje povedati: kdo na šoli se ti zdi vsaj malo zaupanja vreden? Razredničarka, svetovalna delavka, učitelj_ica? Skupaj s to osebo lahko potem razmislita, kako ukrepati naprej.
Če želiš, se kar ponovno oglasi in bova skupaj razmišljala o drugih možnih rešitvah.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije