Spoštovani,
vedno se mi zdi, da mi navezovanje vezi z vrstniki ne gre dobro od rok. Ogromno ampak res ogromno sem si pogledala videov in prebrala knjig o tem, kako je lahko človek bolj prijeten, kako lahko pritegne druge kot oseba, kako kovati prijateljstva in podobno.
Delam na sebi. Trudim se, da imam dober zunanji videz, da sem družabna, se poskušam zliti z okolico, se pogovarjati z ljudmi, se zanimati za njih ampak iz tega ni nič pametnega.
Začnejo se pogovarjati z mano. Ampak potem začnem opažati, da se oddaljujejo in da jim zanimanje hitro upada.
Na koncu se počutim tako nezanimivo, dolgočasno in manjvredno. A se meni samo zdi, ali res ljudem nič ne pomenim?
Nekako sem ugotovila, da je socializacija zelo dobra za mentalno zdravje. Če se preveč izoliram, lahko prav čutim, kako veselje in vsakdanja radost kar začneta izginjati in kako vstopi praznina in monotonost.
Po drugi strani je pa ta socializacija prav tako boleča, ampak ne zato, ker bi mi poškodovali ego, ampak ker mi poškodujejo upanje. Veste, kako čustveno naporno je doživljati te vzpone in padce? Ko res res upaš, da zdaj pa mogoče bo kaj, pa se tako trudiš, da bi kaj res bilo. Ampak kljub tvojemu trudu to ti ljudje kot pesek, ki ti spolzi skozi prste. Mislim, saj se navadiš, samo še vseeno ni to nek način navezovanja, ki bi ga želela obdržati.
Imam tudi skupino prijateljev, s katerimi se poznam dlje časa. Pri njih pa je problem, da prav izrazito čutim, da sem jim le druga možnost. Oni so pa moja prioriteta. Kako jim je nekaj, kar rečem, tako sekundarnega pomena. Kot da jim ni mar, da jih ne zanima. Tako neslišano se počutim. Ignorirano.
Zoprno je, ker je vse skupaj tako nepredvidljivo in nestabilno. Pa še vedno ne vem, ali je to sploh resnica, ali se meni samo tako zdi. Ker ko pa se začnejo bolj ukvarjati z mano, pa se pogosto zgodi, da mi grejo na živce in da si ne želim porabljati svojega časa z njimi. Da raje posvečam čas šoli.
Nek notranji boj, ko si nekaj tako zelo želiš in si tega hkrati ne želiš.
Lep pozdrav,
Introvertka
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Draga Introvertka,
hvala, da si delila svojo zgodbo in občutke z menoj. Zdi se, da se zelo trudiš razumeti in izboljšati svoje odnose z vrstniki in razumem, da je frustrirajoče, ko se zdi, da se trud ne obrestuje. Tvoji občutki so povsem okej takšni kot so in razumem, da se trenutno počutiš zmedeno, saj ne veš, kaj storiti, in kako naprej.
Resnično občudujem tvojo predanost in pripravljenost, da delaš na sebi. Knjige, videi in poskusi vzpostavitve globljih povezav so odličen začetek, a morda je izziv v tem, da se preveč osredotočaš na tehnike in prepričanja drugih ljudi, namesto da bi v tem procesu poslušala tudi sebe.
Pomembno je razumeti, da je tvoja vrednost veliko večja od tega, kako te drugi vidijo ali kako ti dojemaš njihove odzive. Tvoj občutek nezanimivosti ali manjvrednosti najverjetneje izhaja iz tega, ker se preveč ukvarjaš s tem, kako te drugi vidijo. Morda ti pomaga spoznanje, da ni nič narobe s teboj – nisi ti problem, ampak je stvar lahko tudi v različnih interesih ali pa preprosto v tem, da se ljudje včasih preprosto ne ujamejo.
Ko omenjaš, da si za svoje prijatelje druga možnost, je to resnično boleče in verjamem, da ti je v takšnih trenutkih hudo. V takšnih situacijah lahko postaneš pozorna na to, koliko energije vlagaš v te odnose, in ali so ti ljudje vredni tvoje prioritete. Nič ni narobe, če se včasih umakneš, da bi zaščitila svoje občutke in našla ljudi, ki te cenijo.
Vzponi in padci, ki jih doživljaš pri poskusih navezovanja stikov, lahko resnično izčrpajo kot si sama napisala. Ta notranji boj, ko si nekaj želiš in hkrati ne želiš, je tudi znak, da morda ni problem v tvoji osebnosti, temveč v tem, da skušaš zadovoljiti druge na račun svojih želja in potreb.
Poskušaj biti, kdor si v resnici, in se ne poskušaj prilagoditi, da bi bila bolj všečna drugim. Ko boš pristna, boš lažje našla ljudi, ki cenijo tebe takšno, kot si.
Če se počutiš izkoriščeno ali ignorirano, ni nič narobe, če postaviš meje in svoje prioritete. Poskusi najti prijatelje, ki bodo do tebe bolj spoštljivi in ti nudili več pozornosti. Družbena omrežja, knjige in videi so lahko preveč obremenjujoči in te zmedejo pri iskanju lastnega glasu. Vzemi si čas in se vrni k sebi.
Pomembno se mi zdi tudi, da razmisliš ali bi se pogovorila s strokovnjakom npr. psihologim, ki ti bo pomagal ugotoviti, kaj točno se dogaja, kako si lahko bolj prijazna do sebe in okrepiš svoje samozaupanje. Obrneš se lahko na svojega osebnega zdravnika, ki ti bo izdal napotnico za psihologa ali pa direktno na Center za duševno zdravje v tvojem lokalnem okolju. Obrneš se lahko tudi na šolsko svetovalno službo.
Ne pozabi, da se socialne veščine izboljšujejo z vajo, in tudi če se ti zdi, da ne gre vedno po načrtu, si v procesu rasti in pridobivanja izkušenj. Samo po sebi je že zelo pogumno, da se soočaš s temi občutki in jih deliš z drugimi. :) Če pa bi potrebovala še kaj, pa mi lahko seveda še napišeš.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije