Zdravo, pišem tukaj saj nevem na koga naj se obrnem.
letos sem končala srednjo poklicno šolo, ali je še možnost opravljanja 5 predmeta? torej, da bi šla delat 5 predmet npr iz biologije ali psihologije (v mbju)? Ali te možnosti sploh ni več.
Vb
Vbi
Ja je moznost, drugo leto na spomladanskem roku.
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Po zaključenem srednjem poklicnem izobraževanju (3-letni program) obstaja možnost, da nadaljuješ šolanje in pridobiš poklicno maturo. Poleg obveznih predmetov imaš pravico opravljati 5. predmet. Ta 5. predmet je lahko na primer biologija, psihologija ali katerikoli drug predmet, ki ga šola, kjer se prijaviš na opravljanje, razpisuje. Najpogosteje se to opravlja preko šol, ki organizirajo izpite za zunanje kandidate (to so navadno srednje šole v večjih mestih, med drugim tudi v Mariboru).
Svetujem ti, da kontaktiraš Državni izpitni center (RIC) ali pa srednjo šolo v Mariboru, ki izvaja program, kjer bi želela opravljati izpit, in se pozanimaj o prijavnih rokih. Prijave na opravljanje 5. predmeta potekajo običajno v januarju za spomladanski rok in septembru za jesenski rok.
Možnost za opravljanje 5.predmeta še imaš, samo pravočasno se moraš prijaviti in izbrati ustrezno šolo, ki izpit omogoča.
Če imaš še kakšno vprašanje pa se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja