Vsebina je skrita.
Vs
Vsebovredu
Hej, jaz sem 20 in še nikoli nisem mel punce in se s tem ne obremenjujem, prosim ne sekiraj se zaradi videza, saj veš kako pravijo vsake oči imajo svojega malarja. Sčasoma boš dozorela v odraslo žensko in boš spoznala pravega tipa ki te bo imel rad. Nimajo vsi tipi radi ženske z oblinami, nekateri imajo tudi radi suhe, majhne, tihe ženske. Ne veš kako boš izgledala v prihodnosti, pa še nekatere lastnosti od staršev ni nujno da se prenesejo nate. Če si introvertirana oseba se druži z introvertiranimi fanti. Poskusi iti na terapijo. Govori si pozitivne afirmacije da si lepa, pametna, prijazna. U got this <3
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo,
pisala si s tremi težavami, ki v zadnjem času vplivajo na tvoje počutje. Iz tvojega zapisa čutim, da ti je ob takšnih mislih zelo hudo in si predstavljam, da si v veliki stiski.
Ti bom tudi jaz odgovorila v treh sklopih, glede na tvoj zapis.
Kar si v tem delu na koncu napisala, je zelo pomembna misel - rada bi, da bi te nekdo imel rad takšno kot si zdaj, takšno, kot izgledaš zdaj. In nekdo te tudi bo imel rad (v romantičnem smislu) točno takšno, kot si. Zaradi tega, da bi bila nekomu bolj privlačna oziroma ljudem bolj “ugajala”, se nikakor ne spreminjaj. Lepota je zelo subjektivna - vsakemu na tem svetu je všeč nekdo in nekaj malce drugačnega od drugega. Žal mi je, da ti mama namenja takšne besede - verjamem, da je to morda njen način, s čimer želi olajšati tvoje skrbi, vendar to nikakor ni pravi pristop in niso prave besede. Morda res izgledaš nekoliko mlajše za tvojo trenutno starost, vendar si še mladostnica, v procesu odraščanja in vsak dozoreva s svojo hitrostjo. Verjemi, da se boš enega jutra zbudila in boš v ogledalu naenkrat zagledala dozorelo žensko ter se vprašala, kdaj se je ta sprememba zgodila - ker se sama gledaš vsak dan, teh sprememb odraščanja ne opaziš tako preprosto. Kar se pa simetričnosti tvojega obraza tiče, pa ti lahk opovem, da nihče na tem svetu ne dosega popolne simetrije - to je le matematični pojem, ki ga pri ljudeh nikoli v resnici ni, kar nas naredi tako individualne in zanimive.
Žal mi je, da se soočaš tudi z izpadanjem las - Predstavljam si, da ti je vse skupaj kar malo odveč. Vendar sem pa vesela, da še raziskuješ možnosti, da najdeš razlog za to težavo. Verjamem, da ti bo lažje, ko boš izvedela, kaj je točen razlog za to, saj se boš potem s tem lahko soočila. Medtem ko pa čakaš na pregled… Si morda poskusila s kakšnimi drugimi pristopi - rožmarinova voda in olje sta naravna pomočnika pri težavah z izpadanjem las, morda tudi kakšne masaže lasišča?
V tem delu imam najprej zate vprašanje - zakaj meniš, da imaš bedno osebnost? Kaj misliš s tem? In ko praviš, da si nezrela? Tvoja razmišljanja in ves tvoj zapis mi govorita, da si za svoja leta zelo zrela. Praviš tudi, da misliš, da nikoli ne boš “živela srečno do konca svojih dni” z možem in otroci… Dobra stvar glede prihodnosti je ta, da v resnici nikoli ne vemo, kaj se bo zgodilo - kar seveda lahko zmeraj gledamo iz negativnega vidika, da ne bomo srečni… Zakaj pa ne bi na to nevednost pogledali iz pozitivnega vidika - ne veš, kaj se bo zgodilo; zakaj bi se moralo zgoditi nekaj slabega, zakaj bi se moralo zgoditi najhujše, če pa si lahko zamisliš najboljšo in najlepšo možno prihodnost zase? Vsak je našel sebi všečnega partnerja, s katerim sta si vračala naklonjenost - v celoti verjamem, da boš našla pravega partnerja, ki te bo imel neizmerno rad, tudi ti. Seveda si zaslužiš celotno lepo prihodnost, ki si jo želiš.
Kakšna so tvoja razmišljanja zdaj? Kaj bi mi še želela sporočiti?
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
ot
otoček
Pozdravljeni še enkrat,
Hvala vam za odgovor!
Najprej glede izpadanja las: mami mi je v lekarni kupila nek naravni šampon proti izpadanju, bomo videli, kako bo. Si tudi masiram lasišče.
Osebnost se mi zdi bedna, ker sem taka, da ljudem pustijo, da hodijo po meni in se ne postavim zase. V družbi tudi nisem glasna (edino doma ali s prijateljicami) in nimam nič pametnega za povedat. Ne doprinesem k pogovoru, ignorirana sem, nepriljubljena. Glede nezrelosti je pa tako, da mislim, da sem mentalno na nivoju 14-letnice, saj šele zdaj počnem nekatere stvari, ki jih večina ljudi že dolgo. V splošnem se mi zdi, da zapravljam svoje življenje, da ne živim tako, kot živijo drugi in bom brez izkušenj, ki jih drugi imajo (tukaj ne govorim o telesnosti, ampak o spontanih doživetjih, kot so sprehod ponoči, izleti v mesto itn.).
Glede poroke in vsega tega je pa tako, da nimam dobrih zgledov. Nihče okoli mene (sorodniki) v zakonu ni pretirano srečen, ponekod nasilje do žensk, brez ustrezne komunikacije, vpitje ... Povsod berem, da se vzorci preteklosti ponavljajo, da nekaterim stvarem težko ubežiš, da hčerke podzavestno iščejo takega moškega, kot je bil njihov oče (nočem takega) ... S tem v mislih težko upam na nekaj dobrega, zato pa veliko sanjarim in prebiram romantične zgodbe. Sem pa imela danes nekakšno razodetje glede vsega, kar me je v veliki meri pripravilo tudi to tega, da vam pišem: lahko sem sama. Najboljša rešitev se mi zdi, da vse, kar imam, vlagam vase, brez skrbi glede morebitnega zakona/partnerstva ali kasneje otrok. Seveda si bom še vedno želela ljubečega zakona in o tem sanjarila, ampak sem vsaj spoznala, kako imam lahko recimo v redu življenje. Preživim še srednjo šolo, potem fakulteta, ali se odselim že kmalu ali pa sem še malo doma, potem pa pač živim svoje življenje. Ni mi treba skrbeti glede izpadajočih las ali svojega telesa, ker je zdaj vseeno - sama bom. Zdaj se gre samo še za to, da sem sebi všeč.
Lep dan vam želim.
Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Ponovno lepo pozdravljena,
vesela sem, da si se spet oglasila in se želim najprej navezati na zadnji del tvojega sporočila, ki mi ga je bilo v veselje prebrati - spodbujam te, da še naprej nadaljuješ po tej poti, da vzljubiš sama se in svoje življenje. Brez dvoma verjamem, da zmoreš biti sama in da ne potrebuješ partnerja - seveda je prijetno, če imamo na življenjski poti ob sebi partnerja, ampak partner nikakor ne sme biti v življenju nadomestek nečesa, kar nam manjka; ne sme zapolnjevati “lukenj”, ampak mora biti prijeten dodatek, brez katerega lahko živiš izpopolnjeno življenje in točno to si zate želim. Prišla si do pomembnega spoznanja, do katerega mnogi ljudje ne pridejo še mnogo kasneje v življenju.
Glede izbire romantičnega partnerja pa je tako, da morda res kdaj iščemo nekoga takšnega, ki smo ga v življenju že bili vajeni, kot so na primer takšne osebnosti, kot so naši starši. Vendar imaš glede tega ogromno zavedanja in si tega ne želiš, zato boš verjetno pri izbiri partnerja bolj pozorna na vedenja, ki ti ne ustrezajo. Zavedanje teh škodljivih vzorcev je zelo pomembno, da se boš odločila za zvezo s takšnim partnerjev, ki je do tebe ljubeč in vzpostavlja normalno komunikacijo.
V zvezi s tvojo osebnostjo bi ti rada sporočila, da te nič od tega ne naredi “bedno”, saj imaš svoje interese, s prijatelji in v družbi družine nimaš težav s tem, da se sprostiš. Spodbujam te, da se v družbi, kjer se počutiš prijetno, poskusiš malce bolj izpostaviti in ti bo tako lažje tudi v drugih situacijah. Enako bi ti svetovala tudi za situacije, kjer imaš nekaj izzivov s tem, da izraziš svoje mnenje in se postaviš zase - poskusi najprej z ljudmi, ob katerih se počutiš udobno in nato postopoma v tujih situacijah, najprej z manj, potem pa bolj pomembnimi zadevami.
Za konec pa ti želim povedati, da nikakor ne zapravljaš svojega življenja, sploh ne, ker si še mlada in ker boš še kar nekaj časa mlada, seveda pa se dogodivščine ne bodo končale, ko se konča tvoja mladost. Celo življenje še imaš, da lahko izkusiš vse, kar si želiš. Prav tako pa nobena aktivnost in čas ni “zapravljen”, če se ti ob tem počutiš prijetno.
Z veseljem ti stojim ob strani na tvoji poti, ko gradiš svoj odnos s seboj. Če me kadarkoli potrebuješ, sem ti zmeraj na voljo.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)