Jaz sem dobil 3 pri zgodovini in zdaj me mami ignorira. Jaz sem sicer odličen učenec ampak mi je spodletelo. Kako naj mamico razveselim? Misli da ne bom uspel v življenju.
• Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Praviš, da ti pri ocenjevanju zgodovine ni šlo po načrtih in si dobil nekoliko nižjo oceno kot po navadi. Sedaj te mama ignorira in ima občutek, da ne boš uspel v življenju, ti pa jo vseeno želiš razveseliti in spraviti v boljšo voljo. Predstavljam si, da te ta izkušnja zelo bremeni.
Najprej bi ti rada sporočila, da ocena velikokrat ne kaže na tvojo dejansko znanje, še manj pa ne določa tvoje vrednosti ali tvoje prihodnosti. Praviš, da si odličen učenec, kar pove veliko več o tvojem znanju in razgledanosti kot ena trojka pri zgodovini. Vsi imamo kdaj slab dan ali nam stvari ne grejo tako, kot smo si jih zamislili, in s tem ni nič narobe.
Mamino ignoriranje je verjetno povezano s presenečenjem, saj tudi ona glede na tvoj učni uspeh pričakuje večinoma petke. Ignoriranje za slabo oceno pa nikakor ni pravi odziv. Starši se včasih odzovejo na nepravilen način, kar nas prizadene, vendar to nikakor ne pomeni, da nas ne marajo. Morda je bila razočarana ali zaskrbljena, saj si želi, da ti gre v šoli in v življenju čim boljše. Verjamem, da tudi tebi ni bilo lahko v tej situaciji in si si želel njene podpore, ne pa ignoriranja.
Če jo želiš razveseliti, ti predlagam, da se z njo pogovoriš in opišeš celotno situacijo in kako je prišlo do te ocene. Hkrati pa ji zagotoviš, da ti je šola pomembna in si tudi sam želiš, da ti gre dobro. Na tak način ji pokažeš, da se boš še naprej trudil tako v šoli kot tudi izven nje. Opazila sem, da ti je tvoj odnos z mamo zelo pomemben, je tako? Zato ti predlagam, da skupaj preživita tudi nekoliko več časa, na primer lahko gresta na sprehod, lahko ji pomagaš pri kakšnem opravilu ali kakršnokoli drugo aktivnost, ki vama je všeč. Tako bosta lahko še naprej razvijala vajin odnos, ki je zelo pomemben.
Pomembno je, da se zavedaš, da ocene ne opisujejo tebe kot osebe. Ne skrbi preveč glede trojke – ena ocena ne bo imela velikega vpliva na tvojo prihodnost. Verjamem vate, da ti bo uspelo vse, kar si zamisliš!
Srečno!
Lara Tušek, dipl. psih. (un)