Zdravo.
S fantom sva skupaj že skoraj eno leto. Res se ljubiva, čutiva, da bova skupaj celo življenje. Z nikomer se nisva še nikoli počutila tako povezana kot drug z drugim in si med seboj zaupava 100%.
Vendar pa imam nekaj težav, o katerih si nisem upala še z nikomer govoriti in sem si jih tudi sama težko priznala.
1. Nikoli mi ni bil pomemben izgled, ampak mi gre včasih na živce, da noče skrbeti za svoje telo, kar je meni zelo pomembno. Je nezdravo, kadi, pije (ne veliko, vedno pivo ali dve na dan), se ne giba dovolj itd. Včasih je bil zelo uspešen športnik na veliko področjih, zdaj pa se redi in ne skrbi toliko za svoj izgled.
Poleg tega ni tako zanimiv, kot bi si želela; jaz sem energična, razmišljam veliko in globoko, se konstantno razvijam, on pa se zdi, kot da je isti že 10 let. Da nič več ne razmišlja o življenju, je pasiven, ne želi si nobene spremembe. Tudi seks je dolgočasen (če se sploh zgodi...).
Vem, da je opcija, da greva narazen, ker nisva dovolj kompatibilna, in da je vse že jasno: ljubim ga, ampak če želim biti srečna, moram iti narazen z njim blablabla. Ampak to zame enostavno ni rešitev. Vsaj ne še.
2. Všeč mi je postala ena punca. Ne vem, ali sem tudi jaz njej, morda je taka do vseh, ampak z nikomer še nisem doživela take romance, take globoke, poetične povezanosti ... Ne vem kaj, ampak nekaj je na njej, kar me dobesedno vleče noter. Ker nikoli in res nikoli ne bi varala svojega fanta, se pač poskušam od nje oddaljiti, vendar ne morem nehati misliti nanjo.
3. Vedno, ko sem bila v odnosih, mi je postal všeč nekdo drug. Vsi moji odnosi so bili dolgotrajni (več let), ampak že od pubertete nisem bila nikoli samska. Tudi ne želim biti. Svet je tako poln ljudi, in stvari, ki jih želim doživeti, želim biti svobodna, ampak se vedno vrniti nazaj k osebi, ki jo ljubim. Toliko ljubezni imam v sebi, da je enostavno ne morem dati vse eni osebi.
Fantu sem predlagala poliamorijo, vendar si ne more predstavljati, da bi si me delil še s kom drugim. Jaz pa se počutim utesnjeno. Včasih bi zase rekla, da sem zahtevna, da zato nihče ne more biti z mano, ampak zdaj vem, da imam samo ogromno potreb, da čutim močno in je pri meni pač vse večje, intenzivnejše.
Vsak moj odnos se je končal z zamerami - preveč sem zahtevala od ene osebe, biti z mano je bilo na začetku nekaj čisto drugačnega, posebnega, intenzivnega, s časom pa vedno bolj naporno, dokler ni moj partner mogel več, jaz pa sem postajala vedno bolj nesrečna.
Mislim, da bi meni res ustrezal način življenja, kjer bi lahko bila z večimi ljudmi hkrati. Včasih si tega nisem mogla predstavljati, vendar se zadnje čase res odmikam od tega tradicionalnega pojmovanja ljubezni, saj se mi zdi nemogoče in neetično od ene osebe zahtevati vse. Vendar mislim, da je skoraj nemogoče najti partnerja, ki bi se s tem strinjal. Nočem pa iskati ljudi na takšnih spletnih straneh in skupnostih, ker si želim globoke ljubezni in intimnosti, ne samo seksa.
Res ne vem, kaj storiti. Nočem, da se zaradi mene še vedno počuti, kot da nikoli ne bo dovolj. Jaz pa nočem biti nesrečna. Res si želim, da bi lahko bila z njo, vendar nočem za to tvegati svojega globokega odnosa s fantom. Včasih se mi zdi, da so moški enostavno preveč enostavni zame. Ona mi daje neke male pozornosti - zapomni si, kaj mi je všeč in kaj rečem, on pa ne glede na to, kako direktna sem, ne naredi tega. Npr. tisočkrat sem rekla, da bi si želela, da bi mi kdaj prinesel kakšen šopek, tudi če sam nabere rože, vendar nikoli ni. Vedno pozabi. Ona pa je drugačna ...
Prosim pomagajte, res ne vem več, kaj sama s stabo. To me razžira. Preveč ljubim svojega fanta in res ni opcija da ga zapustim.
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Večkrat sem prebrala tvoje pismo in še več o njem premišljevala. Seveda tudi o tebi. Ves čas me preveva občutek, da je v tebi globok strah pred tem, da bi bila sama.
Praviš, da fanta ljubiš. V isti sapi pa našteješ vse tisto, kar te pri njemu moti, nikjer pa nisem zasledila, kaj je tisto zaradi česar ga ljubiš. Ali ga zares? Ali pa si z njim, ker se preprosto bojiš biti sama?
Nič nisi napisala o tvojem izobraževanju. Glede na leta predpostavljam, da si študentka. Ali pa si morda že v službi? Ne vem. Niti ne vem, kakšni so tvoji odnosi s starši. Ali imaš kakšen hobi? Kaj te poleg osebnega, ljubezenskega življenja še veseli? Ali kdaj razmišljaš o tem, kako bi lahko polepšala življenja ljudi, ki so poleg tebe in ostalim? In ob tem, dala sebe malo na stran. Kako si predstavljaš svoje življenje čez 1 leto, 5 let, 10 let? Ali vidiš smisel svojega življenja še kje drugje razen v partnerskih odnosih?
Poskusi si odgovoriti na ta vprašanja in ob tem razmisliti, kako bi bilo, če bi bila nekaj časa sama. Veš, obstaja preprosto dejstvo. Kdor ni sposoben biti sam, ni sposoben biti niti v dvoje ali v troje o čemer ti razmišljaš. Ko boš sama, boš morda  ugotovila, da so poleg ljubezenskih odnosov stvari, ki te lahko napolnijo s toplino in občutkom smisla. Morda boš v obdobju, ko boš sama, srečala človeka, s katerim boš lahko delila svoje vrednote, brez želje, da bi ga spremenila. In še nekaj. Edini, ki ga lahko spremenimo, smo mi sami. Drugih ne  moremo. Niti nimamo te pravice.
Toplo bi ti svetovala, da greš na razgovor k izkušenemu psihoterapevtu, s katerim bosta morda odkrila od kod tvoj strah pred tem, da bi bila vsaj začasno sama. Veš, strah je eno najbolj razdiralnih in uničujočih čustev. Da bi se mu izognili, včasih ubiramo pota, ki so za nas škodljiva in nevarna.
Priporočam ti, da si prebereš knjigo Ericha Fromma Umetnost ljubezni. V njej boš našla marsikaj, ki bo razblinilo meglo, ki nastaja v tebi.
Na koncu te prosim, da si še enkrat prebereš vprašanja, ki sem ti jih zastavila v tekstu. Poskušaj nanje odgovoriti iskreno, odkrito, četudi bo morda boleče.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala pri reševanju tvoje situacije.
Vsekakor ti iskreno želim, da se čimprej osvobodiš tvojega strahu, da ugotoviš, da je biti sam včasih velika prednost in priložnost za osebno rast.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja
• so
soncnica
Zdravo.
Hvala za odgovor - zelo me je postavil na realna tla. Ravno bom začela s psihoterapijo, za kar je že skrajni čas. Definitivno bova odprli vaša vprašanja.
Res me je zelo strah, da bom ostala sama, kar je travma iz mojega otroštva. Danes sicer vem, da se to ne bo zgodilo, da sem ljubljena, ampak v meni je še vedno nek del, ki se tega iracionalno boji. Moj fant, čeprav imam občutek, da ni to to zame, je predober in res vse stori zame. Kadarkoli kaj potrebujem, naj bo še tako zoprno, on v hipu vse stori. In res mi je bedno, ker ga imam rada, ampak čutim, da bi morda bilo boljše iti narazen. Tukaj se res ne znam postaviti v tretjo perspektivo, ampak upam da vsaj približno razumete, kaj skušam povedati. Enostavno preveč grozno bi mi ga bilo pustiti po vsem kar je storil (in dela) zame, po vsej ljubezni, ki si jo deliva, vseh stvareh, ki jih počneva skupaj. Predstavljam si naju skupaj čez 50 let. Res ne vem, kaj mi je.
• Uredništvo
Maja Krajnc
Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Vesela sem tvojega odgovora, tudi zaradi tvoje odločitve, da boš šla k psihoterapevtu.
Nihče ni popoln. Gre za to, ali lahko živimo z napakami drugih ali ne. Da boš to ugotovila, imaš še dovolj časa.
Preberi spodnje misli E.Lukas (priporočam ti tudi njene knjige, med njimi knjigo Družina in smisel).
Če tožim nad zlom,
zla zaradi tega ni nič manj,
toda pozornost vseh  se obrne vanj.
In ko ljudje vidijo morje slabega
jim upade pogum,
da bi se bojevali za dobro.
Če sem pozoren na dobro,
dobrega zaradi tega ni nič več
toda upanje vseh se usmeri nanj.
In že tisto malo dobrega,
kar uzrejo,
jih navduši v boju proti zlu.
Priporočam pa ti tudi pisanje dnevnika. Ne običajnega.
Najprej napiši:
1)    Kaj sem danes lepega doživela? (npr. lep sončni vzhod, poslušala dobro glasbo, videla dober film)
2)    Kaj so drugi naredili kaj lepega in dobrega zame?
3)    Kaj sem JAZ naredila nekaj dobrega in lepega za druge.
Upam, da bo dnevnik vedno bolj poln. Iskala boš  lepo in dobro. Veš, ni vsak dan dober, je pa v vsakem dnevu nekaj dobrega.
Želim ti lepe praznike in vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja
• Wr
Wrangler toretto
Živjo
Oprosti ker sem se jaz vmes vštulil vem pač star sem 13 .vem da meni ne gredo te stvari od rok pa da ti nemorem veliko neki svetovat .vedi da vsak človek ima neke napake lahko misliš da jih imaš pa si jezna ampak več kot imaš napak v življenju bolj si na nek način bolj poseben zame pravijo da sem grd butast pa nevem kaj vse pa pač samo preslišim ampak ampak iz padcev v življenju sem se naučil da bolj da imaš več potreb pa težav ampak te pa to dela posebno . Ena glavna stvar si zapomni jaz ,drugi in vsi ti lahko rečejo da si neumna ampak si nikoli ne reči tega sebi .vem da ti nisem veliko pomagal ampak moje mnenje .matic
Lp wrangler toretto
• so
soncnica
Živjo
Lp wrangler toretto
Hojla, malo pozno ampak hvala ti ????