živjo
že več časa se počutim kot da sem vedno pri vseh oseabh na drugem mestu. nikoli nihče ne pove najprej stvari meni. vedno jih izvem kasneje. pa tudi pri eni prijateljici ki se poznava že 10 let in sva res dobri prijateljici sam zdej že nekaj časa je raje z drugo frendico kokr z mano in to me niti ne moti toliko ker se itak vsaka lahko druži s komer koli hoče samo vedno se mava tok dobr k sva sami skupi, k je pa še 1 oseba zraven je pa takoj druga oseba bolj pomembna kot jaz. kako naj bom boljzanimiva ali karkoli za ostale ljudi, da bojo najprej meni zaupali.ker nikoli ne povem nobene skrivnosti, samo nevem zakaj se ne marajo tako družit z mano.
• Uredništvo
Lara Bukovec

Odgovor svetovalke:
Dora, pozdravljena,
Veseli me, da si se s svojim vprašanjem obrnila na svetovalnico. Opisuješ svoje občutke zapostavljenosti s strani svojih prijateljev, kar te res prizadene. Vsak izmed nas ima rad občutek, da ga prijatelji vidijo in da jim je pomemben. Še posebej ko gre za res bližnje in dobre prijatelje.
Verjamem, da je tema zelo težka za naslavljanje, ampak me zanima, ali misliš, da bi se zmogla o teh svojih občutkih iskreno pogovoriti s svojimi prijatelji? Misliš, da bi pogovor karkoli spremenil? Razmišljam v smeri, da je tvojim prijateljem mar zate in bodo, če se jim v svojih stiskah odpreš, verjetno v prihodnje poskušali stremeti k temu, da se boš v njihovi družbi počutila vključeno in pomembno.
Iz zapisanega razbiram, da imaš sicer večjo prijateljsko mrežo, ampak še posebej pomemben odnos pa ti je ta s svojo dolgoletno prijateljico. Spreminjanje vajinega odnosa je lahko zelo boleča izkušnja, saj s tem, kot tudi sama praviš, prinese ogromno občutij od občutka nepomembnosti, izključenosti, negotovosti, morda celo jeze, strahu, žalosti ali sramu. Glede na to, da tvoja prijateljica še vedno rada preživlja čas tudi sama s teboj in se ob njej počutiš dobro, se meni ne zdi, da bi se želela oddaljiti od tebe, morda pa je sčasoma pridobila tudi druge interese in zanimanja ter s tem tudi nova prijateljstva, kar se v teh letih odraščanja tudi pogosto zgodi. Tudi sama si že zelo zrelo omenila, da razumeš, da se lahko druži s komerkoli želi. Tako kot smo si ljudje različni, so si tudi naši odnosi različni in izpolnjujejo različne potrebe. Morda je tvoja prijateljica trenutno več časa z drugo osebo, ker v tem odnosu dobi nekaj, česar v vajinem odnosu ne dobi. Ampak to ne pomeni, da si ji sedaj ti kakorkoli manj pomembna. Vrednost vajinega odnosa se še vedno kaže v teh trenutkih, ki jih preživita skupaj, ko sta sami.
Ljudje pogosto o svoji vrednosti sklepamo iz odnosov z drugimi, ampak ne pozabi, da drugi niso merilo tega kdo smo. Ker si sama prav tako edinstvena, posebna in neponovljiva, ne glede na to kako »zanimiva« se zdiš prijateljem, kolikokrat ti zaupajo in ti dajo občutek, da si na prvem mestu. Ni se nam potrebno spreminjati, da bi bili drugim všeč in sprejeti. Če pa želiš, te vabim da razmisliš, kakšna si kot prijateljica. Ali pokažeš zanimanja za druge in stvari v njihovem življenju, ali jih aktivno poslušaš in jim stojiš ob strani? Praviš, da nikoli ne poveš stvari naprej in iz zapisanega tudi sklepam, da si zelo zvesta prijateljica, ki ji ni vseeno za druge. Kar se mi zdi kar nekaj zelo cenjenih lastnosti, ki jih zmorejo res samo pravi prijatelji. Čim boš bolje poznala svoje dobre lastnosti in področja za izboljšavo, bolj boš tudi samozavestna v prijateljskih odnosih.
In pa za konec morda samo še v razmislek. Večkrat omenjaš, da si vedno »druga, ki vse izve«. Se morda spomniš kakšne situacije, ko pa si ti dejansko bila prva, ko je zvedela za neko situacijo? Ali pa trenutkov, ko si čutila, da je prijateljem pomembno, da veš, kaj se v njihovem življenju dogaja? Da jih zanima tvoje mnenje? Da si želijo, da si vključena v njihovo življenje? Misliš, da bi lahko tudi iz teh posrednih znakov prepoznala, da si tvojim prijateljem pomembna in da se radi družijo s teboj? Ker prijatelji niso samo številka po pomembnosti, ampak gre za celoto odnosa.
Želim ti veliko poguma pri soočanju s tvojimi občutki. Če imaš še kakšno vprašanje, pa se seveda kadarkoli lahko spet obrneš name.
Lepo bodi,
Lara Bukovec, dipl. psihologinja (UN)