Pozdravljeni,
Sem dijakinja 1.letnika gimnazije ( enkrat sem se že prepisala v začetku šolskega leta zaradi bližine sedanje gimnazije). Imam težavo in sicer: v šoli imamo veliko ocenjevanj 4-5 na teden in ne dohajam tega twmpa. Imsm že negativno oceno pri matematiki, fiziki in biologiji. Ta teden popravljam vse plus to, da sem vprašana še geografijo in angleščino ter pišem zgodovino.  Ne bo se mi uspelo vse naučiti in dobila bom še dodatne negativne ocene, ki jih bom morala zopet popravljati vključno z novimi testi in spraševanji. Nisem si mislila, da bo tak tempo v gimnaziji. Kar prepisala bi se na kako ekonomsko srednjo šolo, ampak sem se enkrat že prepisala zaradi predolge vožnje in komplikacij z vlaki in avtobusi in sedanja gimnazija je bližje domu.
Kaj mi svetujete? Obupana sem in stalno pod stresom. Rada bi naredila letnik, ampsk ne vem, če mi bo uspelo. Pomagajte mi prosim z nasvetom. Hvala! Niki
• Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Niki, lepo pozdravljena.
Tvoja situacija je resnično stresna in ni enostavna, vendar je zelo pomembno, da veš, da nisi sama in da se da takšne težave rešiti s pravim pristopom in podporo.
Tukaj je nekaj nasvetov, ki ti lahko pomagajo:
1. Postavi prioritete: zavedam se, da imaš veliko obveznosti, vendar je ključno, da jih razvrstiš po pomembnosti. Najprej se osredotoči na predmete, pri katerih imaš negativne ocene.
2. Organizacija časa: naredi si načrt učenja. Vsak dan določi čas za posamezen predmet (1-2 uri). Uči se v krajših intervalih (25 minut učenja, 5 minut odmora).
3. Poišči pomoč: prosi učitelje za dodatno razlago ali nasvete glede učenja. Morda se lahko učiš s sošolci, če ti to ustreza. Lahko pa tudi poveš staršem, kako se počutiš. Morda ti lahko pomagajo organizirati čas ali poiskati dodatno pomoč, npr. inštruktorja.
4. Obvladuj stres: ne pozabi na gibanje, morda sprehode v naravi. Pomembno je tudi, da poskrbiš za vsaj 6-7 ur spanja. Pomanjkanje spanja namreč poslabša zmožnost koncentracije.
5. Premisli o prihodnosti: če kljub trudu in organizaciji vidiš, da ti tempo gimnazije ne ustreza, ni nič narobe z razmislekom o drugi šoli. To ni znak neuspeha, temveč iskanje poti, ki ti bo bolj ustrezala.
Niki, tvoje zdravje in dobro počutje sta na prvem mestu. Če čutiš, da ne zmoreš več, se pogovori z osebo, ki ji zaupaš – staršem, šolsko svetovalno službo ali prijateljico. Ne pozabi, da ti lahko šolska svetovalna delavka pomaga razmisliti o možnostih in načrtih za prihodnost.
Verjamem vate!
Če potrebuješ še kakšen nasvet ali podporo, pa mi ponovno napiši.
Lep pozdrav
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike