Hujsanje

Vprašanja na tosemjaz.net.
Kozoroginja5655

Hujsanje

ObjavaNapisal Kozoroginja5655 » 22 Jul 2021 07:31

Imam 18 let in 80 kg. Sem se lotila hujsanja na ta nacin, da sem prvo dala ven sladkarije (in podobno) in zmanjsala porcije, ter uvedla 5x tedensko telovadbo (1h na dan). To traja ze tri tedne. Za zacetek sem si hrano tehtala ter zapisovala, da sploh vidim koliko priblizno jem. Stevilka se je vrtela okoli 2000kal na dan. Pojem vec zelenjave in beljakovin. No in po treh tednih sem se danes stehtala in ni slo dol niti malo. Slo je gor celo. Kaj delam narobe, jem se vedno prevec? Kaj naj naredim, da bo sla teza dol?
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Hujsanje

Uredništvo » 22 Jul 2021 21:23

Odgovor svetovalke
_________________

Pozdravljena!

Bravo za odličen začetek - in je vsekakor odličen, tudi če številke na tehtnici ne kažejo, kot bi želela. V prehrano si uvedla živila, ki so zate koristna in izključila manj koristna. Telovadba 5x na teden pa je prav tako pohvalen dosežek.
Dobra strategija je tudi beleženje kaloričnega vnosa, saj lahko na tak način posredno oceniš svoj metabolizem.

Pri hujšanju je bistveno, da je poraba kalorij večja kot vnos. Glede na to, da se tvoj vnos giba nekje okrog 2000 kcal na dan in ob tem ne izgubljaš teže, je tvoja prva naloga, da ta vnos znižaš. Začni z 300 kcal manj - torej 1700 kcal/dan in oceni učinek čez 1 teden. Če še ne bo ustreznega napredka, dodatno znižaj kalorični vnos, vendar moraš minimalno vnesti 1200 kcal/dan. Nadaljuj s telesno aktivnostjo, ki naj traja vsaj 20 min, vadba naj bo zmerna-intenzivna - zviša naj se tvoj srčni utrip, merilo je tudi, da se ob vadbi spotiš. 3x na teden predlagam tudi izvajanje vaj za moč - večja mišična masa pomeni tudi večjo porabo energije pa tudi lepšo obliko telesa.

Beleži svoj napredek, zapiši tudi kako se počutiš - ali imaš več energije, si bolj pozitivna in samozavestna,...in predvsem bodi vztrajna! Verjamem, da ti bo uspelo.

Srečno in lep pozdrav,
Sanja Vulović, dr.med., specializantka pediatrije
Kozoroginja5655

Re: Hujsanje

ObjavaNapisal Kozoroginja5655 » 23 Jul 2021 08:48

Hvala. A pa ne bo premalo hrane, ce npr znizam s casom na 1500 kalorij? Mislim bolj na dolgi rok, ce ne zdrzis s tako malo hrane, se zacnes potem prenajedat...?

Sedaj pocnem nekako tako: 3x na teden z lastno tezo in kako utezko, 2x pa kardio. Se vedno zelo prepotim.

Kar se tice pocutja je malo boljse kot prej, opazam majhno spremembo ja. Se kilogrami da bi sli dol, joj... 😊
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Hujsanje

Uredništvo » 23 Jul 2021 11:11

Odgovor svetovalke
_-----------------------

Pozdravljena,

Za začetek poskusi z 1700 kcal na dan. Če ne bo nobenega učinka kljub redni telesni aktivnosti, se ponovno oglasi in ti bomo svetovali.

Lep pozdrav,
Sanja Vulović, dr.med., specializantka pediatrije