Uteži

Vprašanja na tosemjaz.net.
Jernej::tsj

Uteži

ObjavaNapisal Jernej::tsj » 01 Avg 2002 15:20

Lep pozdrav!
Nekje sem prebral,da dvigovanje uteži lahko povzroči, de ne rasteš tako kot bi moral.star sem 15,5 let in visok 170 cm.Zanima me kakšno obremenitev bil lahko dvigoval,da se to nebi zgodilo?
Hvala za odgovor
odgovor zdravnice::tsj

Re: Uteži

ObjavaNapisal odgovor zdravnice::tsj » 02 Avg 2002 12:32

Uteži niso priporočljive, da bi jih dvigoval do 16.leta. na tvojem mestu bi počakala še pol leta. Ne le zaradi rasti, tudi zaradi hrbtenice to ni priporočjivo. V teh pol leta poskusi utrditi telo z zdravo hrano in veliko najrazličnejšimi športi. Nič ne boš zamudil, lahko le pridobiš- na dolgi rok.
Srečno-

mag. Damjana Podkrajšek dr.med.
specialistka šolske medicine
jure::tsj

Re: Uteži

ObjavaNapisal jure::tsj » 03 Avg 2002 14:28

oj!
jst sm star 15let,pa dvigujem uteži že več kot 1leto.prej sm se ukvarjal z gimnastiko,karatejem,judom.. imam že zelo vidne mišice po rokah in trebuhu! do sedaj sm normalno rasel,velik sm 183cm.
a mislite,da sem prehitro začel dvigovati uteži? dvigujem 16kg v eni roki,približno 3x ali 4x na tedn.. delam tudi veliko trebušnjakov in sklec.
a ima to lahko kakšne posledice??
hvala za odgovor.
LP!
odgovor zdravnice::tsj

Re: Uteži

ObjavaNapisal odgovor zdravnice::tsj » 05 Avg 2002 14:43

Pozdravljen, Jure!
Hvala za toje pismo. Ko gre za povprečnega najstnika, imamo šolski zdravniki postavljeno mejo za uteži pri 16ih letih. Povprečen najstnik je tisti, ki ima športno vzgojo 2x tedensko, morda gre še 1x tedensko metat na koš, sicer pa sedi, gleda TV ali dela na PC. Če potem nenadoma začne delati z utežmi, od prej pa telo ni utrjeno, lahko ima posledice v obliki poškodb vezi ali mišice si nategne ali natrga, lahko si poškoduje celo tudi hrbtenico, sicer zelo redkokdaj lahko nastane celo zastoj v rasti, česar si seveda noben najstnik ne želi.
Pri tebi je drugače: ukvarjal si se že z več športi in to prav resno, če lahko sklepam iz opisa tvojega telesa. Ker si gradil telo postopoma in očitno tudi dovolj modro, saj ne govoriš o poškodbah, si ga lahko prej obremenil z utežmi. Tudi to ti je uspelo – da si razporedil treninge moči pravilno-vsak drugi dan – vmes se mora telo obnoviti, to je prav. z različnimi športi, ki si jih gojil, si vsestransko oblikoval telo, tudi to je pripomoglo k temu, da si uspel brez vidne škode. Čestitam!
Veš, povprečen najstnik, o kakršnem sva govorial na začetku, ni potrpežljiv- hoče narediti svoje telo kar se da mišičasto kar najhitreje in misli, da več uteži pomeni tudi več mišic, kar pa veva, da ni res, sploh če pride vmes do poškodbe.
Zate, JURE in ta vse, ki se trudimo s svojim telesom, pa tole staro pravilo: če se po treningu in po tuširanju počutiš dobro, je znak, da si delal ravno prav. Prisluhniti telesu in se ne primerjati z drugimi je gotovo prav.
Želim ti veliko zadovoljstva pri treningih in ne boj se, da si škodil organizmu, saj gotovo ne pozabiš na ogrevanje, pravilni stretching in ohlajanje.
Srečno-
MAG. DAMJANA PODKRAJŠEK DR.MED.
SPECIALISTKA ŠOLSKE MEDICINE