Sladkarije

Vprašanja na tosemjaz.net.
Sanja Sanja

Sladkarije

ObjavaNapisal Sanja Sanja » 25 Okt 2021 15:40

4 mesece sem ze brez sladkarij in danes sem pojedla 3 cokoladne navihancke in sedaj me skrbi, da bom zapadla v stare navade, kajti sem se dolgo let prenajedala s tem. Sedaj sem pa naenkrat odrezala in danes me je prijelo in sem jedla. Ker sem ze velikokrat bila na tem in ko sem poskusila sladko, sem se vrnila na stare tire, zato me je strah da bo tudi sedaj tako. Pomagajte prosim.
justadreamer
Objave: 5
Pridružen: 24 Okt 2021 19:38

Re: Sladkarije

ObjavaNapisal justadreamer » 31 Okt 2021 14:27

prenajedanje s sladkarijami je velikokrat oblika sproscanja stresa. moras zavestno rect ne in namesto tega pojejkasno sadje/zelenjavo ali spij kozarec vode. dobro bi bilo tudi da si poisces kaksen hobi, se vec druzis s prijaatelji.... ce pa tezava ne bo sla stran i ce bo prevec motece pa priporocam obisk terapevta.
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Sladkarije

Uredništvo » 10 Nov 2021 22:27

Odgovor svetovalca
_________________

Pozdravljena,

se strinjam s prejšnjim odgovorom. Ena tehnika je točno to, da eno “slabo” navado zamenjamo z eno bolj zdravo. Dober primer tega je, da namesto čokolade poješ sadje.
Ko ljudje pojemo hrano, se v naših možganih aktivira center za nagrade, kar ima za posledico občutek zadovoljstva. Ljudje si zato velikokrat lajšamo duševne stiske (npr. tesnoba, strah, sram) z nekimi nagradami, ki pa so lahko tudi škodljive. Primeri so cigareti, droge, nakupovanje, pa tudi hrana.

Zelo pomembno je, da pri sebi poskusiš ugotoviti v kakšnih situacijah začutiš potrebo, da se prenaješ sladkarije. Opazuj svoje počutje in vedenje, lahko si celo pišeš dnevnik, kdaj začutiš to potrebo, kaj je to sprožilo: kakšna misel, mesto, oseba. Ko boš to ugotovila, boš lahko bolje obvladovala te situacije. Primer, če ugotoviš, da se prenaješ, ko se počutiš osamljeno, lahko potem opazuješ v katerih trenutkih se počutiš osamljeno, recimo ko si sama doma. Potem lahko splaniraš svoj čas tako, da si čim manj sama doma, da se zmeniš z družino, da nimate doma sladkarij, ko začutiš to potrebo, lahko greš na sprehod, tečeš, bereš knjigo, pokličeš nekoga… Bodi kreativna in ugotovi, kaj tebi ustreza. Univerzalnega recepta tukaj ni.

Pa zapomni si, da ta trenutna potreba ponavadi traja le nekaj minut. Najbolj pomembno je, da se za tisto obdobje z nečim zamotiš in bo zelo kmalu bolje.

Če s takšnimi ali podobnimi ukrepi ne uspeš obvladovati svojega vedenja, če imaš hujše duševne težave, npr. si zelo žalostna, tesnobna, imaš panične napade, potem lahko obiščeš psihologa ali psihiatra, ki ti bo lahko bolj usmerjeno pomagal.

Upam, da ti bojo moji nasveti koristili!

Lepo bodi!
Nikola Zhivkovikj, dr. med.