Hujsanje

Vprašanja na tosemjaz.net.
Kozoroginja5655

Hujsanje

ObjavaNapisal Kozoroginja5655 » 22 Jul 2021 07:31

Imam 18 let in 80 kg. Sem se lotila hujsanja na ta nacin, da sem prvo dala ven sladkarije (in podobno) in zmanjsala porcije, ter uvedla 5x tedensko telovadbo (1h na dan). To traja ze tri tedne. Za zacetek sem si hrano tehtala ter zapisovala, da sploh vidim koliko priblizno jem. Stevilka se je vrtela okoli 2000kal na dan. Pojem vec zelenjave in beljakovin. No in po treh tednih sem se danes stehtala in ni slo dol niti malo. Slo je gor celo. Kaj delam narobe, jem se vedno prevec? Kaj naj naredim, da bo sla teza dol?
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Hujsanje

Uredništvo » 22 Jul 2021 21:23

Odgovor svetovalke
_________________

Pozdravljena!

Bravo za odličen začetek - in je vsekakor odličen, tudi če številke na tehtnici ne kažejo, kot bi želela. V prehrano si uvedla živila, ki so zate koristna in izključila manj koristna. Telovadba 5x na teden pa je prav tako pohvalen dosežek.
Dobra strategija je tudi beleženje kaloričnega vnosa, saj lahko na tak način posredno oceniš svoj metabolizem.

Pri hujšanju je bistveno, da je poraba kalorij večja kot vnos. Glede na to, da se tvoj vnos giba nekje okrog 2000 kcal na dan in ob tem ne izgubljaš teže, je tvoja prva naloga, da ta vnos znižaš. Začni z 300 kcal manj - torej 1700 kcal/dan in oceni učinek čez 1 teden. Če še ne bo ustreznega napredka, dodatno znižaj kalorični vnos, vendar moraš minimalno vnesti 1200 kcal/dan. Nadaljuj s telesno aktivnostjo, ki naj traja vsaj 20 min, vadba naj bo zmerna-intenzivna - zviša naj se tvoj srčni utrip, merilo je tudi, da se ob vadbi spotiš. 3x na teden predlagam tudi izvajanje vaj za moč - večja mišična masa pomeni tudi večjo porabo energije pa tudi lepšo obliko telesa.

Beleži svoj napredek, zapiši tudi kako se počutiš - ali imaš več energije, si bolj pozitivna in samozavestna,...in predvsem bodi vztrajna! Verjamem, da ti bo uspelo.

Srečno in lep pozdrav,
Sanja Vulović, dr.med., specializantka pediatrije
Kozoroginja5655

Re: Hujsanje

ObjavaNapisal Kozoroginja5655 » 23 Jul 2021 08:48

Hvala. A pa ne bo premalo hrane, ce npr znizam s casom na 1500 kalorij? Mislim bolj na dolgi rok, ce ne zdrzis s tako malo hrane, se zacnes potem prenajedat...?

Sedaj pocnem nekako tako: 3x na teden z lastno tezo in kako utezko, 2x pa kardio. Se vedno zelo prepotim.

Kar se tice pocutja je malo boljse kot prej, opazam majhno spremembo ja. Se kilogrami da bi sli dol, joj... 😊
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Hujsanje

Uredništvo » 23 Jul 2021 11:11

Odgovor svetovalke
_-----------------------

Pozdravljena,

Za začetek poskusi z 1700 kcal na dan. Če ne bo nobenega učinka kljub redni telesni aktivnosti, se ponovno oglasi in ti bomo svetovali.

Lep pozdrav,
Sanja Vulović, dr.med., specializantka pediatrije
Kozoroginja5655

Re: Hujsanje

ObjavaNapisal Kozoroginja5655 » 24 Avg 2021 07:34

Evo se ponovno javljam.
Sem znizala na 1700 kalorij, kak dan tudi 1600,pac odvisno. Sem skoraj na meji lakote ze. In shujsala nisem nic. No lazem, 100 gramov. Migam konkretno ze dva meseca in nic. Moj jedilnik izgleda tako:
Zajtrk: nekaj sadja in kos kruha s piscancjo salamo ali pa samo jajca z rezino kruha, lahko tudi brez kruha.
Malica, ce jo potrebujem, je proteinski puding en loncek
Kosilo, vecinoma piscancji zrezek, ali riba s skledo solate ali paradiznikova solata, 1x na teden testenine
Malica, ce jo potrebujem je malo sadja
Vecerja: juha goveja ali zelenjavna, zelena solata, en zrezek

No saj menjavam malo jedi, ni vedno samo to kar sem napisala. Npr pojem tudi rizoto, krompir, lazanjo.... Ampak vse tehtam in ne presegam 1700kalorij.
Malice pa jem po potrebi.
Gibam se 6x tedensko. Sem kupila en online program in po temu delam. Pa tudi 1x tedensko grem na bliznji hrib.

In sem obupana, ker vecinoma sem se malo lacna zraven in bi se kaj pojedla, ampak ce bom nizala kalorije bom se bolj lacna in bom prej ali slej zacela s prenajedanjem.

Naj povem se to, da mi meso in zelenjava nista dobra. Jem bolj na silo. Ampak ce zelim jesti zdravo in beljakovine, se pac moram potrudit.

Aja in za scitnico sem tudi sla na pregled in ni to vzrok, je vredu.

Kaj mi svetujete, ce sploh kaj?
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Hujsanje

Uredništvo » 29 Avg 2021 23:05

Odgovor svetovalke
__________________

Pozdravljena!

Ne obupaj! Uspelo ti je uvesti veliko sprememb, ki se jih pridno držiš, zato bodi ponosna nase.
Morda pa nespremenjene številke na tehtnici ne pomenijo nujno, da je tvoje telo nespremenjeno - glede na to, da redno telovadiš, je možno, da si pridobila tudi nekaj mišične mase.

Vztrajaj z enakim kaloričnim vnosom, če se ti zdi, da je to najmanj, kar tvoje telo potrebuje, da čez dan ne čutiš neprijetne lakote. V svoj jedilnik poskusi v veliki meri vključiti živila z nizkim glikemičnim indeksom.
Povdarek naj bo na kardio vadbi.

V lokalnem zdravstvenem domu se pozanimaj o možnosti posveta z dietetikom v sklopu Centra za krepitev zdravja.
V vsakem primeru daj svojemu telesu čas in ne hiti. Šele dober mesec je za tabo. Če boš vztrajala, bodo rezultati kmalu tudi vidni, verjamem pa, da jih ti že zdaj občutiš.

Srečno in lep pozdrav,
Sanja Vulović, dr.med., specializantka pediatrije