Kalorijski deficit?

Vprašanja na tosemjaz.net.
Fittgurl

Kalorijski deficit?

ObjavaNapisal Fittgurl » 09 Jan 2021 21:57

Pozdravljeni!
Poskušam shujšati ampak imam nekaj nerazjasnega in sicer kalorijski deficit. Vem, da ce zelim shujsati moram ustvariti kalorijski deficit oz. porabiti več kalorij kot jih zaužiti, torej ce zauzijem 1200 kalorij na dan jih morem pokurit vec kot 1200 torej vsaj 1300 kalorij na dan ce zelim shujsati? Ampak ne razumem - ce zelim pokuriti 1300 kalorij v enem dnevu s hojo,telovadbo,... bo to ogromno in zeloo tezko sploh ce bom tisti dan zauzila le 1200 kalorij (predvidevam, da zaradi tega ne bom imela veliko energije). Prosim pomagajte mi razjasniti to, saj nikakor ne razumem.
Za vsak primer: stara sem 18, velika sem 168cm in imam 81 kg.
Hvala ze za vnaprej. Lp
Younga

Re: Kalorijski deficit?

ObjavaNapisal Younga » 11 Jan 2021 09:40

Kolikor vem izgubljaš kalorije tudi med spanjem kakih 200 pa tudi ko sediš ker telo ma samo po sebi neko porabljanje kalorij tirej tudi če bi cel dan samo ležala bi nekaj porabila ravno zato je to lažje vzpostaviti ker ja kot si rekla bi morala kar veliko telovadit da bi vse porabila. Drugače pa je odvisno tudi od prehrane ker žal ti tudi če boš porabila vse kalorije ne bo pomagalo če si zaužila veliko slabe hrane vseeno telo nekaj vsrka za energijo ker ni smiselno da bi nekaj zaužila in potem porabljala brez namena. Telo vsrka sladkorje, maščobe beljakovine pa vitamine kalorije že pokuriš ampak ni to to 80% ima vlogo prehrana ostalo je gibanje da se utrdiš pa zgubiš maščobo. Upam da kaj bolj razumeš :). Srečno ♡
Fittgurl

Re: Kalorijski deficit?

ObjavaNapisal Fittgurl » 11 Jan 2021 12:17

Ahaa okej ze boljse razumem, hvala ti!
Milkac3

Re: Kalorijski deficit?

ObjavaNapisal Milkac3 » 11 Jan 2021 13:31

Pocakaj odgovor svetovalca da bo najbolj pravilno. Ampak mislim da telo potrebuje doloceno stevilo kalorij v dnevu za normalno delovanje. To moras nujno zauzit. Potem pa ce se gibas moras se nekaj dodat da bos imela moc za telovadit. Itak to pokuris. Mislim da je tako.
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Kalorijski deficit?

Uredništvo » 12 Jan 2021 14:47

Odgovor svetovalca
__________________

Pozdravljena,

dobro razmišljaš. Možno je, da boš lačna in brez energije, če boš znatno znižala vnos hrane. Nekako je priporočeno, da ti vneseš v telo okoli 2000 kcal na dan in ne 1200, kot si sama napisala. Skrbi me, da ne bi zaradi premajhnega vnosa hrane res prišlo do utrujenosti in stradanja.
Ne glede na to, je pri hujšanju veliko bolj pomembno, da iz prehrane odstraniš nezdrave jedi (ocvrte ali pražene, mastne jedi, hitro prehrano, prigrizke, sladkarije in sladke pijače ter seveda kruh, burek, pite, ipd.). Načeloma pri hujšanju ti ni treba niti malo stradati, samo izogibati se moraš tem rečem. Lahko veliko ješ in večkrat na dan, vendar da se obroki sestavljeni iz veliko zelenjave (kuhane ali pečene), lahko tudi meso (vendar seveda ne preveč tega), juhe in solate. Kot prilogo jedem jej žita (riž, ajdova ali prosena kaša) namesto kruha ali pomfrija. Za sladico pa vzemi kos sadja, namesto čokolade. Za prigrizek vzemi raje oreščke, kokice (čim manj slane) ipd. Že samo s tem se boš počutila sito, boš v telo vnesla vse potrebne snovi za normalno funkcioniranje in hkrati znižala vnos kalorij.

Če ob tem redno (2-4x na teden) telovadiš, boš še povečala porabo energije. Telovadba je lahko karkoli: hoja, tek, pohodništvo ali kakšen šport v dvorani, gimnastika, ples. Seveda pri tem pazi, da se ne boš poškodovala, oz. da ne boš pretiravala in se izpostavljala tveganju za poškodbe.

Zelo pomembno je, da razumeš to, da tvoji možgani imajo center, ki uravnava tvojo telesno težo. Ta center se s časom "navadi" na eno težo, ki si jo imela dlje časa in bo delalo k temu, da pride nazaj tja. Torej hujšanje ni samo ciljna teža, ker ko boš shujšala določeno število kilogramov, bo tvoje telo čez čas hotelo priti nazaj na to "normalno" težo, na katero je bilo navajeno. Da to spremeniš, moraš dlje časa vzdrževati to nižjo zaželeno težo. To je seveda zelo težko, če hujšanje dojemaš kot nekaj kar moraš narediti in kot da je katastrofa, če ti ne uspe. Zato je edini način, da je ta celoten proces tebi prijeten in predvsem zdrav zate, da ti spremeniš svoj način funkcioniranja, oz. navade prehranjevanje in športanja. Če ti prevzameš te navade, ti ne bo škodilo tudi če občasno poješ kakšen čips ali kos torte za rojstni dan.

Upam, da je bilo razumljivo, kar sem hotel povedati. Če imaš še dodatna vprašanja, sem ti na voljo.

Bodi dobro!
Nikola Zhivkovikj, dr. med.