Občutek utesnjenosti v času Korone

Vprašanja na tosemjaz.net.
Roza1234555

Občutek utesnjenosti v času Korone

ObjavaNapisal Roza1234555 » 16 Nov 2020 18:20

Pozdravljeni,

Zavedam, da imajo trenutne razmere velik pritisk na vsakega izmed nas, da povzročajo stres ter marsikatere stiske, hkrati pa sama zase najbolj ne vem kako se spopasti z mojim trenutnim doživljanjem situacije. Pri sebi opažam velika nihanja v svojem počutju in doživljanju obveznosti, ki sem si jih nekako zastavila, da jih bom počela med samo karanteno. Vse odkar se je začela celotna situacija z drugim valom imam težave z spanjem, kjer spim po 5 ur ali celo 4 ure, kljub utrujenosti in pomanjkanju energije, ki jo čutim čez dan še kar naprej imam težave z organizacijo spanca. Posledično zaradi tega tudi opažam večjo zmedenost, težje ostanem prisotna, motivirana in usmerjena v delo za šolo in nasploh v pozitivo življenja. Na trenutke se mi dozdeva kot, da še samo obstajam in sem čisto odtujena v svojem mehurčku. Sama sem se začela posluževati meditacij, ki so mi navadno pomagale s stresom ozirom občutki brezvoljnosti, pomanjkanja energije in nasploh rečeno samo depresijo, vendar ugotavljam, da mi trenutno ne pomagajo v karseda veliki meri. Občutek imam, da zgubljam stik tako z prijatelji, kot sorodniki, kar me še nekoliko bolj spravi v negativno mentaliteto. Opažam, da se je tudi stik z domačimi nekoliko oddaljil. Po eni strani razumem, da se vsak sooča z nekimi svojimi mislimi in strahovi, zato ne želim preveč pritiskati v iskanje družbe preko pogovora po telefonih saj imam nek občutek, da bi s tem težila sogovorniku na drugi strani linije. Na sploh pretirano brskam tudi same informacije o dogajanju po svetu, kar mi še bolj zmede misli. Razmišljam še bolj obsesivno v vse konce smeri, do tega trenutka ko se moram nekako fizično zaposliti, da mi po domače rečeno ne raznese misli. Zanima me ali bi mi lahko dali kakšen nasvet kako se soočati z samo situacijo virusa in spremembami v samem današnjem načinu življenja? Ali poznate kakšne načine/strategije, da bi obsesivno razmišljanje še o drugih zadevah, ki se dogajajo in me težijo nehala razmišljati in se postopno usmerila v posamezno reševanje ene misli za drugo?

Lep dan,
Za vaš odgovor se vam že vnaprej zahvaljujem.
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Občutek utesnjenosti v času Korone

Uredništvo » 18 Nov 2020 11:20

Odgovor svetovalke
___________________

Pozdravljena,

kot si že sama ugotovila se trenutno nahajamo v situaciji, ki je nepredvidljiva in ob kateri marsikdo občuti strah, žalost, jezo, zmedenost, utesnjenost. Povsem normalno je, da imaš občutke, ki jih navajaš, ter da se kdaj slabše znajdeš z njimi. Glede spanja ti svetujem, da si ustvariš večerno rutino, katere se poskusiš čim bolj držati. To pomeni, da se vsak večer držiš približno istega postopka pred odhodom v posteljo (npr. tuš, čas zase in nato odhod v posteljo). Poskusi iti v posteljo vsak večer ob isti uri, tudi vstati poskusi ob isti uri. Zvečer se izogibaj kavi, sladki pijači ter sladki in mastni hrani. Poskrbi za lahek večerni obrok. Pred spanjem si vzami 30 minut časa zase. V tem času se umakni od ekranov (mobitela, računalnika, televizije). Morda lahko bereš, pišeš dnevnik, poslušaš glasbo, se osredotočiš na svoje dihanje ipd. Pomisliš lahko na lepe stvari, ki so se ti kdaj zgodile, te razveselile. Poskusi se ne obremenjevati s časom, četudi ne zaspiš takoj. S časom se bo tvoje telo privadilo na rutino in boš lažje zaspala.

Tudi spremembe na drugih področjih bodo pripomogle k tvojemu boljšemu spopadanju s stresom, posledično pa se bo izboljšal tudi spanec.
Praviš, da se počutiš odtujeno, da se ti zdi, da izgubljaš stike s prijatelji in sorodniki. Tvojo stisko lahko razumem. Ljudje smo socialna bitja. Potrebujemo medsebojne stike in podporo, kar je v trenutni situaciji nekoliko oteženo. Kljub vsemu je pomembno, da ostanemo med seboj povezani, četudi preko tehnologije. Želela bi te spodbuditi, da svojo izkušnjo podeliš z osebami, ki jim zaupaš. Najbrž tudi tvoji bližnji, družinski člani in prijatelji, občutijo enako, čeprav tega ne pokažejo. Morda boš presenečna, ko boš ugotovila, da si tudi sami želijo podeliti podobne izkušnje. Poskusi jih povprašati kako se s situacijo spopadajo sami, morda pa ti kdo poda kakšno dobro idejo, ali pa jo ti podaš njemu/njej.

Praviš, da ti meditacija trenutno ne pomaga najbolj. Pomisli kaj razen meditacije ti je do sedaj pomagalo pri spoprijemanju s težkimi situacijami? Ko boš v začaranem krogu misli, usmeri pozornost drugam, na prijetne aktivnosti, ki te sprostijo. Omenjeno v določeni meri kot navajaš že počneš. Morda lahko pišeš dnevnik, kjer napišeš kar občutiš, lahko rišeš, kuhaš, čistiš, gledaš filme, pokličeš prijateljico ali sorodnike, da se z njimi pogovoriš ... Nikakor ne pozabi na gibanje. Lahko greš na sprehod ali na kolo, tekaš, imaš vadbo doma, plešeš oz. počneš druge športne aktivnosti, ki te veselijo. Telesna aktivnost bo pripomogla tudi k boljšemu spancu.

V trenutku, ko se ti bo zdelo, da je misli preveč, lahko svojo pozornost preusmeriš tudi na dogajanje v okolici. Pogledaš okoli sebe, si pozorna na predmete v okolici, na vonje, na zvoke v tistem trenutku. Lahko morda prakticiraš dihalne vaje, da se umiriš. Lahko šteješ do 100. Verjamem, da ti bo uspelo najti kakšen zase primeren način.

Glede medijev ti svetujem, da spremljaš čim bolj verodostojne medije (npr. spletno stran NIJZ, vlade RS ipd.). Dobro je, da si informirana, vendar si morda omejiš čas namenjem branju ter spremljanju informacij o virusu (npr. na 10-15 minut dnevno, izogibaj se temu pred spanjem). Poskusi preživeti čim manj časa na socialnih omrežjih nasploh, saj je tam veliko zmede in negativnih komentarjev, ki nikakor ne prispevajo k tvojemu dobremu počutju.

V primeru, da se ti zdi, da je tvoja stiska prevelika, bi te spodbudila, da se obrneš na katerega izmed brezplačnih telefonov, namenjenih psihološki podpori. Tvoj klic je povsem anonimen in brezplačen.
Spodaj ti podajam številke:
Telefon za psihološko podporo ob epidemiji COVID-19 : 080 51 00 (24 ur)
Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 116 123 (24 ur)
TOM telefon za otroke in mladostnike 116 111 (vsak dan med 12. in 20. uro)

Upam, da sem ti vsaj malo pomagala pri tvoji trenutni stiski.
Verjamem vate, da zmoreš.
Imej v mislih, da bo tudi to minilo.

Lepo te pozdravjam in ti želim vse dobro,
Patricija Kramaršek, mag. psihologije