Hujsanje

Vprašanja na tosemjaz.net.
Snow742

Hujsanje

ObjavaNapisal Snow742 » 07 Jan 2020 16:45

Pozdravljeni. Na sistematskem so mi rekli da moram shujsati vsaj 10 kg in sedaj se bom tega lotila.
V mislih imam seveda spremembo pri prehrani in kako vajo z lastno tezo in cimvec hoje vsak dan, saj so mi vsec hribcki. Zanima pa me: ce nekaj casa npr en mesec hodim vsak dan dve, tri ure na dan, in potem to skrajsam na eno uro na dan, ali se potem zredim? Ker vcasih imam veliko casa, ki bi ga rada izkoristila za hojo, spet vcasih ga toliko nimam, zato sprasujem, ce je ok to da kadar lahko, hodim veliko in ko ne morem pac hodim manj,mislim ce ima to kaksen vpliv potem na to da se zredim in tako.


Upam da sem priblizno razumljivo napisala. Hvala svetovalcu za odgovor.
Avatar
Lukas
Objave: 34
Pridružen: 28 Dec 2019 21:38
Lokacija: Slovenija

Re: Hujsanje

ObjavaNapisal Lukas » 11 Jan 2020 13:12

Pozdravljena Snow742!

V mojih očeh je vprašanje prav dobro razumljivo, pa da poskusim odgovoriti in ti pomagati. Najprej bi te rad pohvalil, da si se tako zavestno lotila težave svoje prevelike teže. Sprememba pri prehrani je gotovo prva stvar, ki jo moraš narediti. Izogibati se moraš predvsem hrani z veliko količino maščobe in ogljikovih hidratov, saj ima ta vrsta hrane največji vpliv na količino maščobe in "odvečne" teže v telesu. Telesna aktivnost pa je za uspešno hujšanje tudi izrednega pomena. Pa si ta del malo pobližje poglejva.

Hoja je eden od športov, ki sem ga poleg teka, plavanja, kolesarjenja že priporočil za uspešnega pri izgubi kilogramov, pridobitvi in konec koncev tudi ohranjanju kondicije. Planinarjenje ali pohodništvo po hribih je eden izmed športov, ki med mladimi ni tako popularen pa vendar zelo prijeten. Omogoča ti umik iz hitrega in zaposlenega načina življenja, v kakršnem danes živimo, omogoča ti mir in samoto ali družbo v kolikor dejavnost počneš s prijateljem. Kje boš hodila je čisto tvoja odločitev, poskusi pa s kombinacijo ravnine in lažjih ali težjih planinskih poti, tako da se ne naveličaš. Spreminjaj tudi tempo v katerem hodiš in tako delaj na kondiciji. Če živiš blizu kakšnega urejenega parka pa uporabi tudi tamkajšne točke za fizične ali raztezne vaje, ki pomagajo pri krepitvi mišic in posledično tudi hujšanju.

Da se za konec dotaknem še tvojega najpomembnejšega vprašanja. Koliko časa boš aktivna na dan je seveda čisto odvisno od tebe in časa, ki ga aktivnosti lahko nameniš. Čisto nič ni narobe če je enkrat več, enkrat manj. Ne sramuj se tudi če si vsake toliko vzameš kakšen dan počitka, da se lahko tvoje telo regenerira. Preveč fizične aktivnosti naenkrat tudi ni dobro, če se do sedaj nisi posvečala športom. Tako da seveda ne bo nič narobe če boš aktivnost čez čas, ko prideš v formo malo skrajšala. Takrat boš lahko tako ali tako že povečala intenzivnost in boš v krajšem času naredila več, kot si prej v daljšem. Kilogramov pa z redno aktivnostjo tudi ne pridobiš tako hitro. Razen morda mišične mase, ki pa nikdar ni slaba. ;)

Pomembno je, da se držiš svojih okvirjev glede prehrane in da z športom vztrajaš. Ostalo vrjamem, da se bo vse uredilo kot se mora. Vso srečo ti želim.

Lep pozdrav.
Tudi sam sem le 18 letni najstnik, ki se trudi pomagati po najboljših močeh.
Vsak dan je priložnost za nova spoznanja. Vrjamimo v lepo in svetlo prihodnost. Vedno.
Če ima kdo kakršnokoli vprašanje z veseljem poskusim odgovoriti.

Lukas
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Hujsanje

Uredništvo » 13 Jan 2020 13:17

Odgovor svetovalke
________________

Pozdravljena!

Lukas ti je že zelo dobro odgovoril in se z napisanim zelo strinjam.
Mogoče bi dodala samo še to, da dokler je poraba kalorij večja kot vnos kalorij, hujšamo. Če je vnos kalorij enak, ohranjamo telesno težo in kadar je vnos kalorij večji kot je poraba, se redimo. To velja ne glede na časovno obdobje. Na to moramo biti pozorni, ko želimo shujšati.

Lep pozdrav,
Špela Sešlar, profesorica športne vzgoje