Stran 1 od 1

Hrana, zalost, diete, ubup

Objavljeno: 22 Feb 2019 22:06
Napisal myMe
Pozdravljeni.
Danes sem tukaj zato, ker jaz in moja prijateljica nujno potrebujeva pomoč.
Muci naju teza in odvecna mascoba. Vem spet potrebujem nasvet o tem ampak ne veva vec kako naprej. Sva ujeti v zacaranem krogu iz katerega je izredno tezko prit.
Radi bi se znebili odvecnih kilogramov. In ne zgolj zato da bi bile videti kot manekenke ipd. ampak zato ker se slabo pocutiva v svoji kozi. Vsi pravijo ja imej se rad. Ampak vecina ljudi se ne zaveda kako tezko je imet in sprejet samega sebe takega kot si. Torej radi bi shujsali z namenom da bi se bolje pocutili v najini kozi, posledicno bili pol zadovoljni in pozitivni, bi vrjeli vase in nekaj naredili iz svojega ziuljenja.
Najini problemi so:
-slaba samopodoba in posledicno nizka samozavest zaradi tega ker se nemoreva vec gledat v ogledalo
-svo zalosti in crnogledi (ne ravno ves cas)
-imava obcutek kot ce sva manj vredni
-ne vrjameva vec v usep in veva da sva zgubi
-nisva vec veseli
-radi jeva hrano (tudi ko sva zalostni in se tudi vcasih prenajedava) ... veckrat sva se tudi ulovile da sva namerno bruhali z namenom da bi vso nepotrebno hrano ki sva jo pozrle dale vn iz sebe in tako popravile "napako" ... noceva da se to razvije v bulimijo
-ce pojeva prevec ali hrano ki je "nebi smele" se pocutiva grozno
-ravno tako ceu cas razmisljava o naslednjem obroku
-vecrat sva v zadnjih mesecih poslusili hujsat a brez vecjega usepah ker neveva vec kako in kaj
- ne znava se vec normalno prehranjevat... pri nama se je ta most popolnoma porusil in tezko ga je ponouno zgradit sploh ce zelis shujsat
-v soli sva v taslabsi polovici razreda (gimnazija) kar nama velikokrat samo se poveca in poglabi misel da sva slabi osebi
Imamo prijatelje ki nas imajo radi in nam pravijo naj se ne obremenjujemo toliko in naj samo normalno jemo in se imamo rade. Ampak nevejo da neveno vec kaj sploh je normalno jestje in zgubljamo ziuce in dobesedno padamo v depresijo ker neveva vec kaj naredit in na koga se obrnit. Pametno bi bilo na starse ampak nas nebi razumeli in jih ne dovolj dobro zaupamo poleg tega bi jih razocarale in nebi razumeli zakaj je do tega prislo. Neveva vec na koga se obrnit in kaj naj narediva. To traja ze prevec casa in nezmoreva vec tega pritiska in potrebujeva nekoga na katerega se bova obrnile ker same neveva vec kako naprej. Nas je sram da se nama to dogaja ampak veva da potrebujeva pomoc preden se bo zgodulo se kaj hujsega.
Mogoce sem kaj izpustila ampak okvirno je to vse.
Najlepsa hvala.

Re: Hrana, zalost, diete, ubup

Objavljeno: 11 Mar 2019 12:54
Napisal Sanja Vulović
Odgovovr svetovalke
__________________

Pozdravljena!

Imam občutek, da sta res v stiski zaradi slabe samopodobe in nezdravih prehranjevalnih navad. Vseeno sem pa v pismu zasledila tudi več pozitivnih stvari. Prva stvar je že to, da sta dve - v družbi ljudi, ki nas razumejo, je vedno lažje doseči cilje. Imata tudi prijatelje, ki vaju imajo radi takšni kot sta, tudi to je nekaj, za kar sta verjetno zelo hvaležni. In zelo pomembno dejstvo - zdravo telesno težo želita doseči, da se bosta dobro počutili v svoji koži in ne zato, da bi zadovoljili željam drugih.
Da vama lahko svetujem in da lahko ugotovimo, kakšna je okvirno vajina zdrava telesna teža, bi vaju najprej prosila, da povesta, koliko sploh tehtata in koliko sta visoki.

Lep pozdrav,

Re: Hrana, zalost, diete, ubup

Objavljeno: 14 Mar 2019 18:05
Napisal myMe
Ena od naju je visoka 166 cm in tehta 68kg druga pa 161 in tehta 59kg.
Veckrat sve ze obe zdrzale na "dieti" (cim manj sladkarij in dodanega sladkorja), vendar je zadeva vedno po pribljizno 2 -3 tednih spet sla na stare tire.

Re: Hrana, zalost, diete, ubup

Objavljeno: 20 Mar 2019 07:07
Napisal Sanja Vulović
Odgovor svetovalke
_________________

Pozdravljeni!

Za višjo od vaju je razpon zdrave teže nekje med 50 in 63 kg, za drugo pa med 45 in 60. Sami si bosta določili vajino ciljno težo, ki naj bo nekje v zdravem območju. Potem pa določita cilje, kdaj bosta težo dosegli. Na primer: kratkoročen cilj je lahko izgubiti 2 kg v enem mesecu, dolgoročen cilj je pa končna teža.

Pomembno je, da se tudi doseženih kratkoročnih ciljev veselita in se za njih nagradita (recimo z obiskom frizerja, novim oblačilom, morda gresta na kakšno zdravo sladico ipd.).

Kar se tiče prehrane, je smiselno, da si ustvarita dnevnik, kamor vpisujeta obroke, da lahko imata pregled nad tem koliko in kaj jesta.

Splošna pravila so:
nadomestiti sladkane pijače z vodo ali nesladkanim čajem;
5-6 manjših in uravnoteženih obrokov na dan, nobenega stradanja!;
veliko zelenjave, polnozrnatih izdelkov, zdravih proteinov (belo meso, ribe in morski sadeži, stročnice);
vsekakor brez hitre hrane in slanih prigrizkov;
v manjših količinah tudi zdrave maščobe (oreščki, semena, hladno stiskana rastlinska olja).
Nenazadnje pa je potrebno dodati tudi veliko gibanja (hitra hoja, tek, kolesarjenje, rolanje, plavanje, aerobika, tudi vaje za moč...) - vsaj eno uro na dan.

Na spletu je na voljo veliko videoposnetkov o vajah za zdravo in močno telo in tudi nasveti o prehrani so na voljo. Raziskujta in se ves čas spodbujajta. Največ je odvisno od vajine volje in vztrajnosti. Pogovorita se o tem, zakaj si sploh želita biti vitkejši in bolj zdravi. Kaj bi vama zdravo telo omogočilo? Nato pa si določita cilje glede na to. Morda si želita nekoč osvojiti kakšen gorski vrh? Morda preteči kakšen 5 ali 10 km tek? Morda si preprosto želita iti na morje in se dobro počutiti v kopalkah? Motivacija je zelo pomembna in vidve imata to prednost, da se lahko kot prijateljici ves čas spodbujata in bodrita.
Želim vama vso srečo. Če imata še kakšno vprašanje, smo vama na voljo.

Lep pozdrav,