Akne in tebletka

Vprašanja na tosemjaz.net.
Hey_u

Akne in tebletka

ObjavaNapisal Hey_u » 01 Dec 2019 23:17

Pozdravljeni,
zaradi tezav z mozolji in ogrci nasplosno z aknami vseh vrst tudi na hrubtu, zelim poskusiti z tabletko. Zanima me kako to deluje in ali so te hormonske tabletke enake kot kontracepcija? Ali zascitijo tudi pred zanositvijo?
Skrbi me da se bom zaradi njih zredila ker vem da je to pogost stranski ucinek. Imela sem veliko problemov z samopodobo, tezo, motnjami hranjenja in moje menstruacije so koncno redne zato nevem ce zelim to uniciti.
Se je sploh pametno se igrati z naravnim stanjem hormonov?
Upam da vam nisem zastavila prevec vprasanj... Najlepsa hvala za odgovor!
Lep pozdrav
Caffein add

Re: Akne in tebletka

ObjavaNapisal Caffein add » 04 Dec 2019 11:27

Zdravo. Kateremu zdravniku naj grem za posvetovanje o tem? Za zdravljenje mozoljev, koliko časa se mora tabletke jemat? Naj bi bil res splošno znan učinek tabletk, ko s tabletkami prenehaš, se ti mozolji spet pojavijo ali da se ti stanje še poslabša, da pojavijo se ti lahko tudi na novo po tabletkah, če pred tabletkami sploh nisi imel problemov z mozolji? A je učinek tabletk, ko nehaš z njimi, da je koža vseeno boljša kot preden si začel z njimi? Tudi mene zanima, kako je z rednostjo menstruacije po koncu jemanja?
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Akne in tebletka

Uredništvo » 04 Dec 2019 13:55

Odgovor svetovalke
_________________

Hey u, prijazen pozdrav iz ambulante. Najprej bi ti rada čestitala, da si se uspela izmotati iz motenj hranjenja. Ponovno imaš redne menstruacije. S hormonskimi tabletkami bi si jih spet zmešala – imaš prav. Tvojim naravnim spolnim hormonom bi dodajala umetne, v obliki tabletk – da, kadar je nujno potrebno in smiselno. Nikakor zaradi aken. Razen če je to zadnja izbira.
Hey u, nadvse sem vesela tvojega »glasnega« razmišljanja. Če so akne na obrazu, če jih je veliko, če so gnojne ali če puščajo brazgotine, je vredno poskusiti z antibiotikom Sumamedom po posebni dozirni shemi. Tvoj zdravnik jo najbrž pozna. Izkušnje mojih bolnikov najstnikov so odlične.

Seveda bo potreben obisk in pregled pri tvojem osebnem izbranem zdravniku. Odpravi se kmalu, da bo lahko za praznike koža že manj aknasta. To ti želim iz vsega srca,

mag. Damjana Žolnir, dr.med.,
specialistka šolske medicine
Hey_u

Re: Akne in tebletka

ObjavaNapisal Hey_u » 04 Dec 2019 18:59

Pozdravljeni,
najlepsa hvala za hiter odgovor!
Imela sem ze kremo in antibiotik 3 leta nazaj. Nekaj casa mi je pomagal potem pa vec ne. Nato sem uporabljala bolj naravne stvari dobro leto vendar to je bilo v casu motenj hranjenja ko je bila moja koza cista( verjetno ker nisem imela menstruacije in moji hormoni niso “delovali”) Ko sem zacela spet normalno jesti in so se akne vrnile sem uporabljala kremo skinoren(ki ni ravno pomagala) in nato belakne (ki je pomagala na zacetku vendar je bila moja koza zelo suha in je krema kmalu nehala delovati) Ali poznate kaksno specificno kremo ki vecini pomaga?
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Akne in tebletka

Uredništvo » 06 Dec 2019 14:08

Odgovor svetovalke
________________

Draga Hey_u, krema, ki bi ti jo priporočila, je Zalna. Lahko ti jo predpiše osebni zdravnik.
Prosim, javi, kako je delovala pri tebi.

Lepo te pozdravljam,
mag. Damjana Žolnir, dr.med.,
specialistka šolske medicine
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Akne in tebletka

Uredništvo » 11 Dec 2019 22:33

Odgovor svetovalke
________________

Pozdravljena, Caffein add.

Glede predpisa hormonskih tabletk se lahko posvetuješ s svojim ginekologom. Lahko tudi s svojim osebnim zdravnikom, vendar imajo ginekologi imajo več izkušenj na tem področju.

Učinki tabletk (kar se tiče izboljšanja stanja kože) se navadno pojavijo v prvih nekaj mesecih jemanja. Včasih se lahko stanje sprva poslabša preden se izboljša. Po prekinitvi pa ravno tako lahko najprej pride do poslabšanja, nato se stanje kože spet popravi... ali pa tudi ne. Je zelo različno pri vsakem dekletu oz. ženski. Enako je z menstruacijami - pri nekaterih so po prekinitvi jemanja tabletk menstruacije takoj redne, spet pri drugih se ne normalizirajo več mesecev.

Težko je predvideti, kako se bo tvoje telo odzvalo. Vsekakor ti priporočam, da pred uvedbo tabletk poskusiš še z drugimi načini - recimo kremami, ki so omenjene v tej temi. Veliko lahko pripomore tudi zdrava prehrana in veliko tekočine.
Upam, da se ti vsaj malo pomagala pri odločitvi.

Lep pozdrav,
Sanja Vulović, dr.med., specializantka pediatrije
Caffein add

Re: Akne in tebletka

ObjavaNapisal Caffein add » 12 Dec 2019 10:40

Od punc sem izvedela da ginekologu zaradi kože ni pametno hoditi (tudi če ima ginekolog izkušnje s predpisovanjem tabletk), ker ginekolog ni specialist za kožo, je za rodila specialist in da ginekologi zelo radi promovirajo samo pozitivne učinke tabletk, negativnih pa ne, drži to? Brala sem pa da zdravniki ali samo ginekologi (ne vem) pač zaradi problemov s kožo tabletk ne predpisujejo ali drži to? Imajo osebni zdravniki potem več izkušenj glede aken, če, kdaj je to sploh potrebno, ker te tudi k dermatologu po potrebi lahko napotijo, ginekolog pa te ne more (kolikor vem). Je vsekakor tako, da se zanašati na hormonske tabletke, ni dobro, ker ti samo hormonski sistem premešajo? Razen, če imaš hude akne mogoče no, jaz na srečo jih nisem.
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Akne in tebletka

Uredništvo » 12 Dec 2019 14:04

Odgovor svetovalke
________________

Pozdravljena!

Res je, da ginekolog ni specialist za kožo, ima pa največ izkušenj glede uporabe hormonskih tabletk, z njim se lahko posvetuješ glede negativnih in pozitivnih učinkov hormonske terapije. Vsak ginekolog pa verjetno tudi vsak zdravnik ti bo pa svetoval, da pred tabletkami poskusiš še z drugimi načini za izboljšanje kože. Veliko lahko pripomoreš sama z zdravim načinom življenja in ustrezno nego kože, pri čemer ti je lahko v pomoč izkušena kozmetičarka. Ko to ne zadošča, ti lahko osebni zdravnik predpiše zdravilne kreme ali antibiotik. Ko tudi to ni dovolj, je najbolje, da zdravljenje prevzame dermatolog.

Lep pozdrav,
Sanja Vulović, dr.med., specializantka pediatrije