Krivda po hrani

Vprašanja na tosemjaz.net.
Rozina33

Krivda po hrani

ObjavaNapisal Rozina33 » 10 Okt 2019 12:25

Pozdravljeni. Se trudim izgubiti nekaj odvecnih kg po nasvetu zdravnika. Vpisala sem se v fitnes in ga obiskujem 3x na teden, vmesne dneve pa doma uro do dve na dan hodim. Tudi prehrano sem spremenila in pojem veliko beljakovin in zelenjave, jem 3x na dan in vmes ce obcutim lakoto pojem malo sadja npr. To pocnem ze tri tedne. Obcasno pa zaidem s te prave smeri ki sem si jo zadala in se 1x na teden dobesedno nazrem sladkarij. Po tem pa obcutim ogromno krivdo, v smislu da sem popustila in da je vse gibanje in zdravo hranjenje do tistega dne zaman. Tisti dan se nocem gibat, nocem nic vec jest nobene hrane, sem zalostna, se pocutim nesposobno ker ne zdrzim brez sladkega in za tisti dan ko se to zgodi izgubim zeljo po gibanju. Kaj naj storim da bi drzala to kar sem si zadala, torej zdrava hrana in gibanje brez tega naziranja s sladkim? Prosim prosim dajte mi kak nasvet, ker sem popolnoma iz sebe. Hvala iz <3
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Krivda po hrani

Uredništvo » 15 Okt 2019 21:48

Odgovor svetovalca
_________________

Lepo pozdravljena!

Najprej ti čestitam za opravljen bistven korak, to je da si telesno kar precej aktivna. Ob tem si spremenila še prehrano ter število obrokov. Ne poznam tvojega ritma pred tem, sklepam pa, da gre za kar veliko spremembo v kratkem času, na katero se privajaš.
Nerealno bi bilo, če tvoj novi ritem ne bi bil vsaj občasno prekinjen s tem, kar si prepoznala kot neuspeh. V tvojem primeru za neuspeh opisuješ sladkarije 1x tedensko.

Tudi če je cilj izgubiti nekaj kilogram to najverjetneje še ne pomeni, da npr. po sladkarijah sploh ne posegaš, le da redkeje. V nasprotnem se lahko z večjo verjetnostjo zgodi to kar opisuješ: da se določen čas neki stvari lahko odpoveduješ, nato pa se pojavi želja v še večji obliki, ki jo je težje kontrolirati.

Enako kot imaš načrt redne telesne dejavnosti, si rezerviraj tudi dan, ko si dovoliš prekršek, npr. prekršek v smislu določene količine sladkarij, ki so morebiti šibka točka. Dan torej, ki bo v načrtu in ko krivda ne bo potrebna. Morda lahko vplivaš tudi na zalogo sladkarij ki so na dosegu roke; tisto kar je na voljo bomo bolj verjetno porabili. Za obisk trgovine si pripravi konkreten seznam (vzameš lahko tudi seznamu primerno vsoto denarja in nič več), vključuje naj torej tudi kakšen prekršek. Morda lahko med sladkarijami poiščeš določene alternative, ki so okusne a vseeno manj nezdrave.

Kar se mi zdi pomembno je to, da po takšnem dnevu vseeno zmoreš korak naprej. Tu prepoznam bistvo. En dan, ko ne gre povsem po načrtu, proti šestim uspešnejšim dnem, predstavlja zelo dobro razmerje. 100% uspešnost je nerealen cilj, ob katerem se lahko počutimo nemočne. Previsoki cilji lahko vsekakor vzbujajo občutek frustracije. Praviš, da si "popolnoma iz sebe", ker tisti dan ni šlo po načrtu. Tako močan občutek krivde bi bilo morda smiselno nagovoriti. Na kateremkoli področju, kjer želimo biti kar najbolj uspešni, nam kdaj zagotovo spodleti. Spomni se, kaj vse ti trenutno uspeva: iz tvojega prispevka lahko razberem kar nekaj stvari, ki so zgledne!

Še to. Cilj, ki si ga zadala sebi, tj. obisk fitnesa 3x na teden ter hoja ob vmesnih dneh, predstavlja kar lepo investicijo v čas in aktivnost. V kolikor se zgodi, da kdaj ne zmoreš, ne utegneš oz. zmanjka volje,... se lahko lotiš kakšne krajše alternative, npr. vsaj 10-15 minutnega sprehoda tisti dan. Tako z dobro navado v smislu fizične aktivnosti, ki si jo pričela, ne prekineš in ostaneš "v ritmu".

Uspešno ti želim pri tvoji novi navadi!
Matic Cizel, mag. psihologije