Telovadba

Vprašanja na tosemjaz.net.
HeyZoja

Telovadba

ObjavaNapisal HeyZoja » 26 Jul 2018 10:03

Zanima me, ce je varno pri 16ih letih telovaditi, v smislu da si izoblikujes misice?
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Telovadba

Uredništvo » 26 Jul 2018 15:37

Odgovor svetovalca
_________________

Seveda (razen, če gre človek brezglavo v ekstreme...).

Lep pozdrav,
Miljen Vidaković, dr.med.,
specializant družinske medicine
JAaa

Re: Telovadba

ObjavaNapisal JAaa » 27 Jul 2018 09:25

ja itak zkaj pa ne to je zlo dobr
HeyZoja

Re: Telovadba

ObjavaNapisal HeyZoja » 27 Jul 2018 12:01

Super. Koliko aktivnosti pa priporocate? Kolikokrat na teden, po koliko casa? Intezivnost?
Ce zelim izoblikovati misice bi se morala drzati kaksne diete? Brala sem da vec beljakovin je to res? Zanima me vec o zdravi prehrani in telovadbi.
Hvala
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Telovadba

Uredništvo » 27 Jul 2018 13:50

Odgovor svetovalca
_________________

Zelo rad bi verjel, da ti znam dobro odgovoriti na to vprašanje. Vendar ne znam. Vprašanje bo bolje predati nekomu, ki se na to spozna.

Uredništvo bo tvoje vprašanje posredovalo naprej profesorju športne vzgoje.

Lep pozdrav,
Miljen Vidaković, dr.med.,
specializant družinske medicine
HeyZoja

Re: Telovadba

ObjavaNapisal HeyZoja » 09 Avg 2018 23:08

Pozdravljeni.
Samo da Vas spomnim, da odgovora se vedno nisem prejela in ga ze nestrpno cakam.
Najlepsa hvala in lep pozdrav:)
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Telovadba

Uredništvo » 10 Avg 2018 08:38

Pozdravljena,
opravičujemo se ti, ker že precej časa čakaš.
Športni pedagogi so trenutno odsotni, zato traja malce več časa.
Bomo poskrbeli, da boš kmalu prejela odgovor.
Lep pozdrav iz uredništva.
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Telovadba

Uredništvo » 10 Avg 2018 21:37

Odgovor svetovalca
_________________

Pozdravljena,
dokler čakaš na odgovor športnih pedagogov, ti predlagam, da razmisliš o tem, da se pridružiš kakšnemu klubu ali društvu kjer je organizirana vadba in kjer je nekdo v funkciji trenerja. Tam boš lahko dobila vse te odgovore ter nekoga, ki te bo sproti gledal in popravljal. To se ne motim.

Lep pozdrav,
Miljen Vidaković, dr.med.,
specializant družinske medicine
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Telovadba

Uredništvo » 21 Avg 2018 13:41

Odgovor svetovalke
___________________

Pozdravljena!

Čeprav sama nisem športna pedagoginja, bom skušala odgovoriti na tvoje vprašanje in sicer v smislu splošnih priporočil glede gibanja in prehrane za mladostnike. Kar se gibanja tiče, je za zdravo rast in razvoj mladostnika priporočljiva vsaj ena ura telesne dejavnosti na dan. Še bolje pa je, čim več. Izbiraš lahko med različnimi telesnimi dejavnostmi, hoja, hitra hoja, tek, rolanje, kolesarjenje, plavanje, badminton, namizni tenis, tenis, košarka, fitnes, ples, ipd,. ... Izberi tisto, kar ti je bolj pri srcu, ali bolj dostopno. Krasno pa je seveda, če lahko kombiniraš več dejavnosti. Enkrat eno, drugič drugo. Namreč pri vsaki izmed aktivnosti so nekatere mišice bolj obremenjene, kot druge. Tako z menjavo različnih aktivnosti poskrbiš, da vključiš v gibanje vse mišice v telesu. Plavanje pa je npr. tisto, ki zajame zelo veliko mišičnih skupin. Če se težko "spraviš" h kakršni koli telesni dejavnosti predlagam, da s seboj povabiš kakšno prijateljico. Potem je vse lažje in druga drugo bosta spodbujali k redni dnevni aktivnosti. Zanima te tudi, kakšna naj bo intenzivnost gibanja. Ta naj bo takšna, da se pri gibanju malce zadihaš, malce spotiš in da čutiš pospešeno bitje tvojega srca.

Kar se prehrane tiče, poskrbi za pestro mešano prehrano, ki vključuje polnozrnate izdelke, puste vrste mesa, manj mastno mleko in mlečne izdelke in veliko svežega sadja ter zelenjave. Izogibaj se pretirano slani in mastni prehrani, ter vsakodnevnemu uživanju slanih in sladkih prigrizkov. Za žejo pij vodo, ali z vodo zmešane sokove, nesladkan čaj. Izogibaj se vsem gaziranim in energijskim pijačam, ki poleg sladkorja vsebujejo še celo vrsto nezdravih dodatkov in vsebujejo veliko nepotrebnih kalorij. Imej po pet obrokov na dan, torej tri glavne, ki so zajtrk, kosilo in večerja, vmes pa dopoldansko in popoldansko malico, za katero zadostuje kakšen sadež, ali jogurt. Zajtrka nikar ne izpuščaj, naj bo tvoj temeljni obrok dneva. Če že, se rajši odreci večerji.

Za oblikovanje mišic, kot sprašuješ, ne potrebuješ nobene diete. V tvojem obdobju rasti in razvoja, se dieta celo odsvetuje, če ta res ni nujno potrebna iz zdravstvenih razlogov. Če boš intenzivno športala, pa si po treningu privošči kaj beljakovinskega, npr. kakšen jogurt ali drug mlečni izdelek,....

Veliko o prehrani in gibanju je napisanega tudi na naši spletni strani. Prelagam, da malce pobrskaš:

http://www.tosemjaz.net/clanki/zdrava-prehrana/
http://www.tosemjaz.net/clanki/gibanje/

Predvsem pa ti želim lep preostanek počitnic, ter da jih dobro izkoristiš za čim več gibanja na prostem.

Lepo te pozdravljam,
Tatjana Škornik Tovornik, dipl. sanitarni inženir