Kalorije

Vprašanja na tosemjaz.net.
Profi::tsj

Kalorije

ObjavaNapisal Profi::tsj » 29 Sep 2001 18:26

A lahko prosim poveste kaj o kalorijah. Koliko kalorij na dan naj bi zauzila 12- letnica.Kaj pa ce bi rada malo shujsala, samo za kaksna 2 kilograma? Koliko je to priblizno kalorij :

Cel dan:
malica en bel kruh
kosilo. riž z mesom, solata
malica: jogurt
vecerja: špageti z mesom

Lep pozdrav!
mitja::tsj

Re: Kalorije

ObjavaNapisal mitja::tsj » 08 Okt 2001 00:27

Mal se opis, kolk mas kil in kolk si velka.
odgovor zdravnice::tsj

Re: Kalorije

ObjavaNapisal odgovor zdravnice::tsj » 08 Okt 2001 10:05

Draga 12- letnica!

Natančen odgovor na tvoje vprašanje ni možen, saj si mi postregla s premalo podatki. Vedeti bi morala za tvojo telesno težo in višino, pa tudi kaj več bi mi lahko zaupala o tvojem načinu življenja. Kako poteka tvoj običajni dan. Pa kljub temu poizkusimo.
Telo porabi nekaj kalorij samo za osnovne življenjske potrebe, zato da ti bije srce, da lahko dihaš, da ti delujejo prebavila. Za delo naših organov v mirovanju porabimo med 1200 in 1800 kalorijami (kcal), vrednost je odvisna od teže, višine, spola, starosti. Zate bi ta vrednost znašala okrog 1200 kcal. Če se ne ukvarjaš z nobenim športom in si le občasno telesno dejavna (telesna vzgoja v šoli, morda rolaš ali kolesariš s prijateljicami), potem bi potrebovala za rast in razvoj še dodatnih 1000 do 1200 kcal. Skupaj torej med 2200 in 2400 kcal na dan.
Ker si stara 12 let, pomeni da si še v obdobju rasti, zato tvoje telo potrebuje za normalno rast in razvoj hrano iz vseh skupin živil: beljakovine, ogljikovi hidrati, maščobe, vitamini in minerali.
Navedla si jedilnik enega dne, kar malo me je razžalostilo, ker sem opazila, da ne zajtrkuješ. Zajtrk je za mladostnika nadvse pomemben, zato ti ga od srca priporočam.
Tvoj jedilnik je kombinacija različnih jedi, morala boš računati sama, saj si že v 6. razredu in matematiko dobro obvladaš.
1 gram beljakovin sprosti 4,1 kcal, 1 gram ogljikovih hidratov sprosti ravno tako 4,1 kcal, 1 gram maščob pa kar 9,3 kcal.
Živila, ki si jih navedla so sestavljena, za natančen izračun kalorične vrednosti živil, bi morala vedeti, kakšno meso ti pripravi mama, koliko maščobe je porabila za pripravo zrezka, riža ali celo solate. Nekatere kuharske knjige navajajo tudi kalorično vrednost živil, ki je seveda zelo odvisna tudi od količine zaužite hrane. Morda jo boš kupila mamici za rojstni dan.
Če kupuješ pripravljene izdelke v trgovini (npr.: jogurt), boš opazila na zavitku tudi kalorično vrednost živila, običajno je navedena za 100 gramov.
Primer: Navaden jogurt iz delno posnetega mleka vsebuje v 100 gramih 54 kcal, sadni jogurt 140 kcal, skuta s sadjem pa 170 kcal. Če poješ 200 gramov jogurta, potem moraš vrednosti pomnožiti z 2.
Če želiš izgubiti 2 kilograma telesne teže, potem ti svetujem samo zdravo, uravnoteženo hrano. Ne uživaj mastnih jedi (cvrtje: pommes frites, dunajski zrezek, salame, paštete, mastni siri, uživaj mleko z 1,6 % ali 2,4%), ne uživaj sladkih priboljškov med glavnimi obroki in zamenjaj sladkane pijače za vodo ali naravni sok. Zelo pomembna je tudi telesna dejavnost. Izberi svoj priljubljeni šport in bodi telesno dejavna vsaj 30 minut vsak dan. Uživaj veliko sadja in zelenjave.
Želim ti uspešno šolsko leto in veliko srečnih uric.

Jana Govc Eržen dr.med., specialistka splošne medicine
PROFI::tsj

Re: Kalorije

ObjavaNapisal PROFI::tsj » 10 Okt 2001 13:18

Hvala za zelo lep odgovor!!
Pozdravčki, Eva