Teža

Vprašanja na tosemjaz.net.
Tayi::tsj

Teža

ObjavaNapisal Tayi::tsj » 31 Jul 2001 19:55

Ojla!
Tudi jaz imam problem, ki se glasi TEŽA! Velika sem 170cm, težka pa sem 57kg. Največ maščobe imam na trebuhu in pojavljajo se mi strije; predvsem na nogah. Že dva meseca ne jem sladkarij, se rekreiram; plavam. Vendar nič ne pomaga. Kaj mi priporočate za hrano? Ali je moja teža normalna? Kako lahko najhitreje zgubim 5 - 7 kg??

Prosim pomagajte!!!
Že vnaprej hvala za odgovor!

TAYI
Maja::tsj

Re: Teža

ObjavaNapisal Maja::tsj » 02 Avg 2001 09:07

Pozdravljena!

Mislim da ti ni treba hujšati, saj imaš idealno telesno težo, če bi shujšala do 7 kg potem bi to kaj kmalu lahko vodilo v bolezen = anoreksija, verjemi, da je bolje da zaenkrat vzdržuješ to težo in da ne začneš nekontrolirano hujšati. Bodi previdna, ni strahu da bi bila debela. Sploh nisi debela! Upam, da veš kaj delaš.

Lep pozdrav
odgovor svetovalke::tsj

Re: Teža

ObjavaNapisal odgovor svetovalke::tsj » 03 Avg 2001 15:12

Draga Tayi!

Praviš, da imaš pri višini 170 cm 57 kg. Pogledala sem v literaturo in pokazalo se je, da je tvoja teža popolnoma normalna (tvoj indeks telesne mase je 20, priporočljiv je med 18,5 in 25,0). Torej ne moreva in ne smeva govoriti o nobenem hujšanju, kajti če bi izgubila 4 kg, bi bila že na meji s podhranjnostjo, ki pa prinaša več slabega kot dobrega.

Se pa strinjam, da bi lahko podkožno maščobo zamenjala z bolj kvalitetnim tkivom, recimo – 4 kg maščobe spremeniš v 4 kg mišične mase. Tako bo teža ista, še vedno normalna, koža bo imela večji tonus, počutila se boš bolj fit, bolj samozavestna boš in tudi tvoje telesne sposobnosti se ti bodo povečale. Kako? Odgovor že veš: s telesno dejavnostjo, ki naj bo čimbolj prijetna, a hkrati učinkovita (poleg plavanja še kolesarjenje ali tek ter rolanje ali ples, če se hočeš znebiti trebuščka, pa ne bo šlo brez vsakodnevnih trebušnjakov – lahko doma, 1-2x tedensko še lažje vaje za moč v fitnesu, najbolje v vzpodbudni družbi) in s prehrano. Tudi znanje o zdravi prehrani imaš, samo spomni se, pa še kje pobrskaj (4-5 obrokov dnevno; ne izpuščaj zajtrka; večerjaj malo; ne jej po večerji; jej veliko zelenjave ter sadja; upoštevaj živila iz prehrambene piramide; sladkarij ne jej za tolažbo, ampak si jih občasno privošči za nagrado brez slabe vesti; spij vsaj 2 litra navadne vode vsak dan; izogibaj se alkoholu in nikotinu…).

In nenazadnje: si na dobri poti, samo upoštevaj, da strije ne bodo izginile, bodo pa s časom pobledele in bodo manj vidne. Da se bodo tkiva spremenila, kot sva rekli (maščobno v mišičnega), traja od nekaj mesecev do nekaj let, zato se boš morala truditi še naprej in ne obupati. Bolj kot se boš trudila, slajši bo uspeh in bolj trajne bodo spremembe. Saj to želiš, kajne? Privoščim ti, da uspeš, Tayi.

Lep pozdrav,
mag. Damjana Podkrajšek, dr.med., specialistka šolske medicine