Prehrana

Vprašanja na tosemjaz.net.
myMe
Objave: 8
Pridružen: 14 Jul 2018 17:24

Prehrana

ObjavaNapisal myMe » 03 Jan 2019 19:02

Pozdravljeni,
najprej seveda srecno novo leto....
Teza:57kg
visina: 160cm
starost: 15 let
Torej zanima me par stvari. Rada bi vedela ce je moja teza ze malcek zaskrbljujoca?
Potem pa me zanima koliko kcal dnevno je primerno glede na moje telo starost visono da zauzijem dnevno?
In kokiko najmanj kalorij lahko zauzijem dnevno, da bom lahko hitro in cimucinkoviteje shujsala ne da bi stradala?
Zadnje leto sem se res izgubila in nimam nobene vere vec s hrano. Ali jem prevec ali premalo al pretirano zdravo ali samo sladkarije in podobno. Nevem ravno kaksne bi bil najustreznejsi nacin da spet vzpostavim zdravo mero do hrane. Vem da je treba jesti cim vec zelenjavi itd itd... ampak kako okvirno bi izgledala prehrana cez cel dan?
Najlepsa hvala.
Pozdrau.😊
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Prehrana

Uredništvo » 06 Jan 2019 12:42

Odgovor svetovalke
________________

Pozdravljena,

tudi tebi srečno novo leto, da se boš počutila samozavestno in ljubljeno.

Tvoja teža je primerna za starost in višino, prav nič ni zaskrbljujoča. Normalno je, da v času pubertete malo hitreje pridobivaš na teži, saj se telo spreminja in dobiva bolj ženske obline.

Zaskrbljujoč je tvoj odnos do hrane. Hranjenje bi moralo biti spontano, podobno kot je spontano dihanje. Nikoli ne razmišljaš, kako globoko in kolikokrat boš vdihnila, dihaš preprosto tako, da so zadovoljene potrebe organizma po kisiku. Enako bi moralo biti s hranjenjem – ješ toliko in takšno hrano, da bodo zadovoljene potrebe telesa po hranilih. Za to ni potrebno šteti kalorij. Misliš, da so naši predniki, ki so bili vsi normalno prehranjeni, če so le imeli dostop do hrane, tisočletja šteli kalorije? Ne, debelost je postala problem, ko nam je industrija začela ponujati prečiščeno hrano, osiromašeno vlaknin, bogato z ogljikovimi hidrati in se je začelo propagiranje raznih diet. In štetje kalorij in uživanje hipokaloričnih diet je zagotovo še dodatno doprineslo k debelosti. Vsako razmišljanje o tem, da moramo nadzorovati svoje prehranjevanje in shujšati, nam vzbudi občutek prikrajšanosti in zato še večjo željo po hrani.

Žal si se ti res izgubila pri prehranjevanju. Nekaj časa se boš morala zavestno truditi za zdravo prehranjevanje, dokler ti ne bo prešlo v navado in ti o tem ne bo treba več razmišljati. Jej redne obroke – pet dnevno, vsak dan ob isti uri, brez vmesnih prigrizkov. Ob vsakem obroku naj bo tudi zelenjava ali sadje, posebno malice naj bodo brez drugih ogljikovih hidratov. Izogibaj se sladkim jedem in jedem iz bele moke (lahko jih ješ v manjših količinah), ocvrtim in zelo mastnim jedem pa se raje izogibaj. Izogibaj se tudi ojačevalcem okusa (glutaminati, Vegeta in podobno). Za žejo pij izključno vodo ali čaj brez sladkorja. Pijače, ki vsebujejo sladkor ali sladila povečujejo apetit.

Veliko se gibaj in ne razmišljaj o hrani, lepše ti bo v življenju.

Lep pozdrav,
Lucija Gobov, dr.med.,
specialistka pediatrije
book lover
Objave: 30
Pridružen: 08 Sep 2017 21:08

Re: Prehrana

ObjavaNapisal book lover » 08 Jan 2019 23:14

ta teža je idealna zate drgac. poleg tega na težo vplivajo tud same kosti. Jaz imam npr. debelejše/močnejše kosti zato imam kakšno kilo več drugače pa sem velika 165 in imam 70kg
myMe
Objave: 8
Pridružen: 14 Jul 2018 17:24

Re: Prehrana

ObjavaNapisal myMe » 14 Jan 2019 18:47

Hvala za odgovore.
Zanima me samo se priblizno koliko kcal dnevno je priporocljivo zame da zauzijem da nebom pridobivala teze?
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Prehrana

Uredništvo » 28 Jan 2019 20:33

Odgovor svetovalke
___________________

Pozdravljena,

še vedno vztrajaš pri štetju kalorij? S 1800 kcal se verjetno ne bi redila niti hujšala.

Vendar se za nikogar ne da povsem natančno določiti potrebne kalorije, saj je to odvisno od številnih dejavnikov. Nekdo lahko bolje izkoristi hrano kot drugi. Zelo je odvisno od telesne dejavnosti, načina življenja. Tudi ni vseeno ali so kalorije pretežno iz živil bogatih z vlakninami (zelenjava, polnozrnata žita) ali iz prečiščenih ogljikovih hidratov. Za prebavo zelenjave porabimo več kalorij za samo prebavo, za prebavljanje prečiščenih ogljikovih hidratov pa zelo malo in je več kaloričnega ostanka. Po uživanju sladkorjev, se nam dvigne krvni sladkor, ki ga povečano izločanje inzulina hitro spravi v zaloge (ne glede na to, ali si že pojedla dnevno priporočeno količino kalorij ali ne). Tudi ni vseeno ali poješ večino kalorij zjutraj ali zvečer - jutranje se bodo porabile, večernih bo šlo več v zaloge.

Se ti zdi preštevanje kalorij še vedno smiselno? Jej zdravo raznovrstno hrano, veliko se gibaj in bo teža ostala primerna.

Lep pozdrav
Lucija Gobov, dr.med.,
specialistka pediatrije