Jedilnik

Vprašanja na tosemjaz.net.
Pitica
Objave: 3
Pridružen: 14 Okt 2018 20:19

Jedilnik

ObjavaNapisal Pitica » 18 Okt 2018 15:49

Mi lahko prosim sestavite jedilnik. Stara sem 13 let, ne jem mesa, velika 163 cm in tezka 44kg. Rada bi se odvadila prenajedanja, ker zadnje case zelo veliko jem (sploh sladic), nimam vec normalnih porcij. Jem zajtrk, v soli malico in doma kosilo, malico in vecerjo.
Hvala za pomoč
Rosieee

Re: Jedilnik

ObjavaNapisal Rosieee » 20 Okt 2018 20:24

Hei.. težko je sestaviti jedilnik za nekoga, ki ga ne poznaš in tudi zate ni dobro, da se držiš neke "diete". Jej večkrat in po malem, ne pretiravaj, prehranjevalne navade spreminjaj postopoma, trudi se jesti večkrat po malem, posvečaj se hobijem, začni se ukvarjati s športom in čim manj razmišljaj o hrani. Če že želiš imeti nek jedilnik ti lahko svetujem le, da jej zajtrk, pij vodo, obroki pa naj vsebujejo beljakovine, sadje in zelenjavo, polnovredne ogljikove hidrate, čez dan pa zmanjšuj obroke (ne jej ob poznih urah). Prosim ne štej kalorij naj tvoj odnos do hrane ostane zdrav. Srečno!!!
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Jedilnik

Uredništvo » 25 Okt 2018 09:14

Odgovor svetovalke
_________________

Pozdravljena,

si še primerno prehranjena, vendar je tvoja teža precej blizu spodnje meje. Kadar telo potrebuje več hrane kot mu je je na voljo, je značilno, da se pojavi želja po ogljikovih hidratih. Verjetno si zato, ker poješ premalo druge hrane, velikokrat lačna in si želiš sladic.
Čudežni jedilnik, ki bi bil primeren za vsakogar, ne obstaja. Četudi bi bil, ni potrebe, da bi se ga držala. Vsak človek je nekaj posebnega, različen je metabolizem, potrebe po hrani, različni so okusi. Pomembno je, da telo dobi vse hranilne snovi, ki jih potrebuje, potem tudi ni želje po prenajedanju. Telo spontano zelo dobro uravnava tako telesno težo kot željo po hrani, ki jo potrebujemo, če le sledimo instinktom in se zavestno preveč ne vmešavamo.

Vidim, da imaš povsem pravilen razpored obrokov, kar tako nadaljuj. Če ne ješ mesa, je pomembno, da dobiš dovolj beljakovin iz drugih virov. Če piješ mleko in ješ jajca, ni bojazni, da bi prišlo do pomanjkanja kakšnih aminokislin. Če pa tudi mleka in jajc ne uživaš, je potrebno pri vsakem obroku vključevati beljakovine rastlinskega izvora - največ jih je v stročnicah in semenih (oreščkih). Pomembno je, da kombiniraš različne vire rastlinskih beljakovin, saj nobena rastlinska hrana ne vsebuje prav vseh aminokislin, ki jih človek potrebuje.

Lep pozdrav
Lucija Gobov, dr.med.,
specialistka pediatrije