Pridobivanje mase

Vprašanja na tosemjaz.net.
MarkSloan002

Pridobivanje mase

ObjavaNapisal MarkSloan002 » 10 Jul 2018 19:46

Pozdravljeni,

Zanima me nasvet kakšnega strokovanjaka in/ali mladostnika o tem, kaj naj jem in delam, da pridobim na telesni masi in mišičah. Prebral sem že veliko člankov, a vsi nekako napeljujejo k kupovanju proteinov. Mi to priporočate? Če da, kakšne?

Hvala in lep pozdrav!
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Pridobivanje mase

Uredništvo » 15 Avg 2018 11:32

Odgovor svetovalca
_________________

Lep pozdrav Mark

Mišična masa ne raste samo zato ker si jo želiš ali pa zato ker ješ proteine. Če je tvoja želja rast mišične mase, moraš upoštevati kar cel kup pogojev. Bolj ko se jih boš držal bolj boš prisilil telo, da bo tvorilo mišično maso. Naštel bom nekaj pomembnejših:

-TRENING - je najbolj pomembna stvar, organizem je potrebno konsistentno obremeniti z naporom in telo se brani na ta način, da se obda z mišicami. Pri tem pa je pomembno kakšen napor je. Trening je dražljaj ki sproži adaptacijo oziroma prilagoditev. Telo pa se poskuša prilagoditi vsakemu dražljaju. Če boš veliko tekel bo telo ekonomiziralo porabo, izboljšalo energetske procese, mišice naredilo bolj vzdržljive itd... Če pa boš mišice izpostavil težkim bremenom pa bodo postale močnejše (in če boš upošteval še ostale pogoje - večje). Pri tem ni toliko pomembno ali je breme železno, leseno ali pa dviguješ lastno težo. Dokler je to za mišico sorazmerno 'veliko breme' zadeva funkcionira.

-HORMONI- Če si star 10 let in ti še niso pognale tiste prve dlake potem na maso pozabi za nekaj let. V puberteti in konec pubertete pa je to možno. Hormoni so za mišično rast zelo pomembni. Prav tako je pomembno, da izvajaš kompleksne vaje ter vaje za mišice celega telesa (da tudi noge), ker to sproži bistveno večji hormonski odziv. Po domače tvoji bicepsi in prsa bodo hitreje rasla, če boš zraven delal še za noge.

-POČITEK - Tisti slogani, 'što ne ubije jača in od viška ne boli glava' zanemari. Trenirati je potrebno pametno in strateško ne pa čimveč in čim bolj pogosto. Mišice rastejo takrat ko počivaš.

-PREHRANA - Kadar s prehranjevanjem ustvariš pogoje, da ima telo več hranil kot jih dejansko rabi se telo odzove s kopičenjem. Če je ni potrebe raje kopiči maščobo, če pa s treningom izzoveš potrebo pa mišično maso. Pri tem niso pomembni samo proteini ampak tudi voda, ogljikovi hidrati, maščobe in vlaknine. Proteinski preparati so sicer dober biznis vendar so vsa priporočila vsaj 3x presežena. Človeško telo ne more sintetizirati toliko beljakovin (oziroma proteinov to je isto) kolikor jih priporočajo proizvajalci. Po nekih ocenah je človek sposoben uporabiti le maksimalno do 1,5 g proteinov na kilogram puste telesne mase. Toliko pa ni tako težko dobiti z običajno hrano.

Zaključek:
Upoštevaj zgornje nasvete in računaj na to da ne bo šlo hitro. Morda pa si nabavi BCAA ta zadeva je preizkušena.

Lep pozdrav,
Mito Šinkovec, prof. športne vzgoje

www.mito.si
www.telodrom.com