Teža

Vprašanja na tosemjaz.net.
Rabimpomoč

Teža

ObjavaNapisal Rabimpomoč » 30 Nov 2017 06:37

Hay, pišem zato, ker mislm, da sem predebela. Stara sem 10 let, visoka sem 153 cm in imam 47 kg. Ukvarjam se z plesom(1X tedensko), jahanjem (1X tedensko) in tekom (2X-3X tedensko). Zjutraj nimam zatrka (razen ob izjemah) dopoldansko malico, kosilo, popoldansko malici in večerjo imam. Umes rada pijem kakav, čaj in vodo. Za popoldansko malico imam večinokrat toast in pašteto. Za dopoldansko malico pa imam sadje oz. zelenjavo. Za kosilo imam raznolike stvari zraven pa solato. Za večerjo pa imam velikokrat mlečne stvari. Če mi obrok ni dober ne jem tisto ampak si kaj drugega naredim. Imam preveč kilogramov? Kaj moram spremeniti v mojem življenju? Hvala za ogovore.
book lover
Objave: 30
Pridružen: 08 Sep 2017 21:08

Re: Teža

ObjavaNapisal book lover » 01 Dec 2017 18:34

čist ok težo mašglede velikost. drgač pa kolker vidm si športnca mišice pa tehtajo več koit špeh. Torej je možno da imaš malce več kg zaradi mišične mase
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Teža

Uredništvo » 04 Dec 2017 13:52

Odgovor svetovalke
_________________

Pozdravljeno drago dekle!

Glede na zapisano, te moram najprej zelo pohvaliti, saj pridno skrbiš, da se gibaš. Si zelo aktivna, kar je krasno in s tem lahko poskrbiš, da si fit, da se dobro počutiš in tudi zato, da porabiš energijo z zaužito s hrano.
Tudi, kar se prehrane in števila dnevnih obrokov tiče, te ravno tako pohvalim. Morda te lahko le spodbudim še k uživanju zajtrka. Tu in tam praviš, da ga zaužiješ. Morda poskusiš za začetek vsaj dvakrat do trikrat na teden. Poskusi, verjetno boš, če boš zajtrkovala lažje dočakala šolsko malico. Predvsem pa ti bodo hvaležni tvoji možgani, ki bodo tiste jutranje ure lažje razmišljali in si zapomnili učno snov. Morda se je za zajtrk potrebno le malce prej zjutraj vstati. Zaradi tega predlagam, da že zvečer razmisliš za naslednji dan, kaj boš zajtrkovala. Bolje je namreč, da si privoščiš bogat zajtrk in bolj skromno večerjo, saj za spanje ne potrebujemo veliko energije. In pa večerja naj bo vsaj dve uri pred spanjem.

Glede izbora živil, vidim da gledaš na to, da je pester in raznolik, kar je pohvalno. Morda še bolj pestro narediš le popoldansko malico in tako pašteto kdaj pa kdaj zamenjaš za kakšen drugačen namaz, morda zelenjavni, tunin, skutin ... Toast naj bo polnozrnat. Pri pijačah bodi pozorna, da so čim manj sladke, oziroma so nesladkane. Pri izboru živil in hrane ti naj bodo v pomoč straši.

Kar se pa teže tiče, pa samo glede podatka o telesni teži in višini težko rečem. Indeks telesne mase, mi v tvojem primeru, ko si še tako mlado dekle, pove premalo. Morala bi te videti in oceniti koliko imaš mišične mase, kakšno konstrukcijo telesa imaš. Najbolje bi bilo, da o tem povprašaš svojo osebno zdravnico, ob kakšni priliki, ko jo boš obiskala, oziroma morda takrat, ko boš imela sistematski pregled.

V tvojem primeru menim, da se s kilogrami še ne rabiš preveč ukvarjat. Pomembno pa je, da poskrbiš za to, da se boš veliko gibala še naprej in jedla čim bolj zdravo hrano. Oboje je pomembno za normalno in zdravo rast ter razvoj.

Lepo te pozdravljam,

Tatjana Škornik Tovornik, dipl. sanitarna inženirka